دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

موسیقی تلفیقی یا فیوژن چیست؟

موسیقی

موسیقی تلفیقی یا فیوژن چیست؟

موسیقی تلفیقی، ترکیب جاز و راک، یا مرگ موسیقی جاز؟
این‌ها همه عناوینی است که در طول سالیان به واژه‌ی فیوژن نسبت داده شده است.
ولی موسیقی فیوژن به واقع چیست؟ کدام یک از این تعریف‌ها صادق است؟

تا دهه‌ ۱۹۶۰ که هنوز ژانرهای موسیقی این چنین در هم تنیده نبودند
کسی به خود این دردسر را هم نمی‌داد که بخواهد واژه‌ی فیوژن را تعریف کند.
بلوزمن‌ها بلوزشان را می‌نواختند.
جزمن‌ها سولوهای طولانی‌شان را بداهه‌پردازی می‌کردند
و گروه‌های راک هم هر سال به فکر تهیه‌ آلبوم‌هایی بودند که ترانه‌های پرفروش بیشتری داشته باشد.
ولی انتهای دهه‌ی ۶۰ نقطه‌ای بود که جز و راک نمی‌توانستند به سادگی از کنار هم عبور کنند.
بیتلز با آلبوم‌هایش تعریف موسیقی راک به عنوان « هنر» را تغییر داده بود.
گروه‌های بعد از بیتلز می‌خواستند تا جایی که می‌توانند «هنری» باشند.
فروش به تنهایی برایشان کافی نبود. از آن طرف، موسیقی جز هم به نقطه‌ای بی‌برگشت رسیده بود.
در یک طرف، هنرمندان جز آزاد (Free Jazz) و جز آوانگارد بودند که هنوز کارشان را می‌کردند
و کاری به این که چقدر پول در می‌آورند نداشتند.
از طرفی جزمن‌های سنتی‌تری مثل مایلز دیویس بودند که احساس می‌کردند کارشان تکراری شده است.

آموزشگاه موسیقی

در واقع ایده‌ی اولیه موسیقی فیوژن،
به تعریف مشهورش یعنی تلفیق جز و راک، یک ایده‌ی تجاری بود
که یکی از روسای کمپانی کلمبیا به مایلز دیویس پیشنهاد کرد
یعنی وارد کردن اِلِمان‌هایی از موسیقی فانک و راک داخل موسیقی جز.
ریتم‌های پیچیده‌ی موسیقی فانکی «جیمز براون» و اسلای اند فمیلی استون (Sly and Family Stone) و سولوهای طولانی و خلاقانه‌ی «جیمی هندریکس» در آلبوم الکتریک لیدی لند (Electric Ladyland) دیویس را متقاعد کرد
که راک و جز می‌توانند نقاط اشتراک دیگری به جز پس‌زمینه‌ بلوزی‌شان پیدا کنند.
نتیجه‌ تلاش مایلز برای تلفیق این دو موسیقی
دو آلبوم In a Silent Way و Bitches Brew در سال های ۶۹ و ۷۰ بود.

این دو آلبوم کارنامه‌ هنری مایلز را احیا کرده،
موزیسین‌های فوق با استعدادی مثل جان مک لافلین (گیتار)، چیک کوریا (کیبورد) و تونی ویلیامز (درامز)
را به صحنه معرفی و نقطه‌ی آغاز موسیقی فیوژن شدند.
پس از این دو آلبوم، دهه ی ۷۰ پر شد از آلبوم‌های دیگری از خود مایلز
و بقیه‌ی نوازنده‌های بسیار تکنیکی که عناصری از راک و فانک را با جز در هم می‌آمیخت.
نتیجه‌ی تاریخی ایجاد این جریان ازبین‌رفتن محبوبیت جز به صورت کلاسیک‌تر آن
و البته انتشار کلی آلبوم‌های حوصله سربر و طولانی هم بود.
ولی مایلز حق داشت. او به هر حال سرنوشت موسیقی را یک بار دیگر تغییر داده بود.

زیر سبک های فیوژن

اگر فیوژن صرفاً به نوعی خاص از تلفیق جز و راک گفته شود، پس تکلیف باقی انواع تلفیق چیست؟
آن همه موسیقی دان که از کشورهای مختلف دور هم جمع می شوند
وموسیقی ملی کشورهای‌شان را با هم مخلوط می‌کنند تا به صدای جدیدی برسند،
کیهان کلهرها، یویوما ها، عالم قاسم‌اف ها، نصرت فاتح علی‌خان ها…آن ها را در چه گروهی باید دسته بندی کرد؟

دسته‌بندی‌ها در مورد چیستی موسیقی فیوژن به شکل اعصاب‌خردکنی متناقض به نظر می‌رسد.
یا دسته‌بندی به شدت محدود است،
مثل مدخل ویکیپدیای موسیقی فیوژن، که آن را همان ترکیب جز و راک می‌داند.
یا بسیار وسیع است که همه‌ی موسیقیهای مختلفی که با هم تلفیق شده اند.
حتی فولک راک و رپ متال را جز زیرژانرهای موسیقی فیوژن حساب کرده است.
این گیج‌کنندگی البته تا حدی طبیعی است.
فیوژن بیش تر از این که یک تعریف علمی باشد یک اصطلاح جاافتاده است.
اصطلاحی که به نسبت زمان و مکان می‌تواند تعریف متفاوتی پیدا کند.
ولی شاید دقیق‌ترین تعریف برای فیوژن یا همان سبک تلفیقی چنین جمله‌ای باشد:
«موسیقیی که عناصر دو یا چند موسیقی که اشتراکات و تفاوت‌های مشخصی با هم دارند را با هم ترکیب کرده تا به صدای نویی برسد.»

بهترین آموزشگاه موسیقی

هر چند این تعریف جامع است.
ولی همچنان مانع نیست.
چون رپ و متال هم به صورت خاص هم تفاوت‌ها و هم اشتراکات تاریخی، فرهنگی‌ای با هم دارند.
ولی رپ-متال را نمی‌توان جزء موسیقی فیوژن حساب کرد.
یا بهتر بگوییم، اصولا کسی این کار را نمی‌کند.
بنابراین فیوژن و چیستی آن،
معمولا در مواجهه با تک آلبوم ها یا پروژه‌های خاصی تعریف می‌شود که دو موسیقی
که معمولا تفاوت‌هایشان بیشتر از شباهت‌هایشان است را با هم تلفیق می‌کند.

میز آرایی تشریفات عروسی

میز آرایی تشریفات عروسی

تشریفات عروسی

در تشریفات عروسی میز شام عروسی میتواند از جانب کارکنان و خدمه تالار
یا در صورت درنظر داشتن چیدمان خاص از جانب میزبان مراسم میتواند از سوی خود خانواده عروس و داماد صورت گیرد.
میز شام عروسی در سالن باید در جایی قرار گرفته شود که در معرض دید میهمانان باشد.

مراسم عروسی در زندگی هر زوجی یکبار اتفاق می افتد ازاین رو باید سعی داشت تا به بهترین شکل ممکن تشریفات عروسی برگزار گردد و چیدمان میز شام عروسی به بهترین شکل صورت گیرد.

در اینجا به مواردی که در زیبایی و نحوه چیدمان میزشام عروسی تاثیرگذار است اشاره میکنیم:

انتخاب یه رومیزی شیک و زیبا

قدم اول در شروع چیدن میز شام استفاده از یک رومیزی زیبا است.
طرح و رنگ رومیزی در تشریفات عروسی میتواند زیبایی میز شام را دوچندان کند و جلوه زیبایی به میز دهد.
از پاپیون های بزرگ و روبان های رنگی نیز میتوان برای تزئین میز استفاده کرد.

سفره آرایی و گل آرایی میز شام عروسی

در برپایی تشریفات عروسی از گل های طبیعی و گاها” مصنوعی برای تزئین قسمت های مختلف سالن
بویزه میز شام و میزهای پذیرایی میهمانان استفاده میشود.
در گل ارایی میزهای پذیرایی باید بدانیم از چه نوع گل با چه تعداد استفاده گردد.
در تشریفات عروسی معمولا” از گل های سوسن، گل رز، میموزیا، داوودی، گل های فرزیا و آنتوریم قرمز
و گل هایی که ساقه های کشیده تری دارند برای تزئین و گل آرایی میزها استفاده میشود.

البته مهمترین قسمت در تالار عروسی که تزئین و دیزاین بسیار زیبا و خاصی را میطلبد میز عروس و داماد و محوطه جایگاه آنان است
که زیباتر است که از گل های طبیعی استفاده گردد
اما برای سایر قسمت های سالن بمنظور کاهش هزینه تشریفات عروسی میتوان از گل های مصنوعی استفاده گردد
اما حدالمقدور پیشنهاد میشود برای میز شام، میز عروس و داماد و میزهای پذیرایی میهمانان
از گل های طبیعی بمنظور تزئین و گل ارایی استفاده گردد.

در چیدمان میز شام عروسی میتوان سایر اقلام سفره از قبیل دستمال سفره را بمنظور زیباتر جلوه دادن میز شام با رنگ گل ها ست کرد.
در خصوص لیوانها نیز به دو مدل لیوان شیک و مجلسی اکتفا کنید البت هبسته به تنوع نوشیدنی های روی میز.

شمع آرایی میز شام تشریفات عروسی

از شمع های تزئینی و متناسب با رنگ گل ها پیشنهاد میشود برای میز شام استفاده گردد.
شمع ها معمولا” در دو طرف میز و بین گل ها قرار گرفته میشوند.

بعلاوه میتوان از حلقه دستمال نیز در تشریفات عروسی برای تزئین میز شام استفاده کرد.
در خصوص قاشق و چنگال و بشقاب باید بدانیم که نحوه قرارگیری این ها در کنار یکدیگر روی میز شام نیز بسیار مهم است
و در تشریفات عروسی اهمیت بسیار در زیبایی میز شام دارد.
بشقاب های غذا که روی میز قرار میگیرند باید توجه داشت که برای سرو سوپ و سالاد نیز از بشقاب های جداگانه استفاده گردد.
برای غذا بشقاب های بزرگ و برای سرو سالاد و دسر بشقاب های کوچک در نظر گرفته شود.



ویژگی های جالب پورشه پانامرا

از شاسی الکتریکی گرفته تا بال جذاب جدید، پانامرا پر از تکنولوژی‌هایی است
که تجربه‌ی کرایه ماشین بدون راننده مورد انتظار شما از یک مدل چهار درب پورشه را برآورده می‌سازد.

در این نوشتار حقایق جذابی را در رابطه با خودرویی که عرضه‌ی آن سروصدایی زیاد در محافل خودرویی ایجاد کرد ذکر می‌کنیم.

فضا برای بزرگ‌سالان

در این نسل شاهد فضای بیشتری برای افراد بزرگ‌سال هستیم.

طراحی دیفرانسیل عقب

همه‌ی پانامراها در حال حاضر بصورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند اما نسخه‌ی دیفرانسیل عقب نیز در راه است.
این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چرخ‌های عقب به‌صورت سفارشی است.

آلومینیوم بیشتر

پانامرا اولین خودرویی است که در ساخت آن از معماری MSB گروه فولکس‌واگن بهره گرفته شده است.
کاپوت، گلگیرهای جلو، پانل‌های جانبی بدنه و سقف از آلومینیوم ساخته شده‌اند.

پیشرانه‌ی ۵۵۰ اسبی جدید پورشه

پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو کاری جدید از سوی پورشه است.
این پیشرانه سبک‌تر از نسخه‌ی ۴٫۸ لیتری قبلی است
و قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند.
توربوهایی با ویژگی توئین اسکرول نیز در قلب پیشرانه‌ی V شکل جای گرفته‌اند.

کرایه ماشین

گیربکس PDK جدید با توانایی تحمل گشتاور بیشتر

گیربکس ۸ سرعته PDK کاملاً جدید پورشه در پانامرا ۲۰۱۷ ظاهر شده است.
دنده‌های هفتم و هشتم برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت کاربرد بیشتری دارند.
پانامرا در دنده‌ی ششم به حداکثر سرعت خود می‌رسد.
این گیربکس می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور را تحمل کند.

فضای محفظه‌ی بار و صندلی‌های عقبی تاشونده

در عقب خودرو صندلی‌های تاشو با خم شدن می‌توانند فضای بار ۴۹۵ لیتری پانامرا را به ۱۳۰۲ لیتر افزایش دهند.

گرفتن کمی هوا

ساب فریم جلوی جدید سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر دارد.
ترمزهای کربن سرامیک نیز به عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند.

تنها آلومینیوم نیست…

ساختار پایه ترکیبی از آلومینیوم و فولاد با استحکام بالا است.

آن‌ها را خاموش‌کنید

پیشرانه‌ی ۸ سیلندر به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها مجهز است.
این سیستم برای اولین بار در یک پورشه ظاهر می‌شود و می‌تواند دو، سه، پنج و هشت سیلندر را از مدار خارج کند.
کاربری سیستم در دورهای ۹۵۰ تا ۳۵۰۰ پیشرانه است.

کرایه ماشین پورشه پانامرا ۴S

دریچه‌های هوای جانبی کاربردی

دریچه‌های کناری پانامرا برای دکور و زیبایی نیستند بلکه هوای داغ داخل چرخ‌های جلو را خارج می‌کنند.

بال فوق‌العاده

بال سه‌تکه‌ای پانامرا توربو برای عملکرد آئرودینامیکی کامل در سرعت‌های بالا طراحی شده است.

چگونگی کاهش تکان‌های بدنه در پانامرا

سیستم اسپورت کنترل شاسی دینامیک پورشه که به‌صورت سفارشی در دسترس است
دربردارنده‌ی میله‌های پایدارکننده با فعال‌کننده‌های الکترومکانیکی ۴۸ ولتی است
که در هنگام عبور از پیچ‌ها تکان‌های بدنه را کاهش می‌دهند.

سیستم تعلیق تنظیم شونده

فنرهای بادی سه محفظه‌ای جدید ۶۰ درصد حجم هوای بیشتری نسبت به سیستم تعلیق بادی نسل پیشین پانامرا دارند.
این فنرها می‌توانند به منظور سواری بهتر کرایه ماشین با راننده
و همچنین تغییر زاویه‌ی آئرودینامیکی در سرعت‌های بالا ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش دهند.

سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب

سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب پانامرا از تنظیمات راند اند پینیون که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند بهره می‌برد.

وقتی سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب کار می‌کند

این سیستم با گردش هماهنگ چرخ‌های جلو به منظور بهبود پایداری کار می‌کند.
تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت، چرخ‌های عقب در جهتی مخالف چرخ‌های جلو
و حداکثر به مقدار ۲٫۸ درجه به منظور بهبود چسبندگی خودرو می‌چرخند.