دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

زندگینامه استاد جلیل شهناز

جلیل شهناز (زاده ۱۳۰۰ در اصفهان)، از بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین نوازندگان تار و سه تار سدهٔ اخیر در ایران است. وی با استفاده از تکنیک‌های برجسته در شیوه تارنوازی توانست بسیاری از ردیف‌های موسیقی سنتی ایران را با تار بنوازد که از جمله نواختن در مایه دشتی و دشتستانی است که بسیار با ارزش است.

زندگینامه

وی در سال ۱۳۰۰ در اصفهان به دنیا آمد. تقریباً همه اعضای خانواده وی با موسیقی آشنایی داشتند و به همین دلیل او از کودکی با این هنر آشنا شد. پدرش «شعبان خان» علاقه وافری به موسیقی اصیل ایرانی داشت به همین سبب منزلش محل آمد و شد هنرمندان زمان خود بود.

آموزشگاه موسیقی

«جلیل شهناز»از کودکی به موسیقی علاقه‌مند شد و نواختن تار را در نزد«عبدالحسین شهنازی» و برادر بزرگ خود«حسین شهناز»که به خوبی ساز می‌نواخت، آغاز کرد.پشتکار زیاد و استعداد شگرف جلیل به حدی بود که در سنین جوانی از نوازندگان خوب اصفهان شد و در همان سنین جوانی به تهران آمد و فعالیت خود را با تکنوازی در رادیو و اجرا در ارکسترهای مختلف این رسانه ادامه داد و پس از مدتی کوتاه با همکاری در گلها فعالیت هنری خود را ادامه داد.

استاد «جلیل شهناز» با سفر به تهران و اقامت به عنوان کارمند افتخاری شهرداری شد. این زمان مصادف بود با پخش برنامه‌های تخصصی موسیقی از رادیو و تلویزیون که جلیل شهناز از تکنوازان بی بدیل این دوران بود.

امکانات ضبط و استودیوهای تازه به خدمت گرفته رادیو تلویزیون این فرصت را به او داد تا بتوانند با پنجه و مضراب سحر آمیز خویش دل هر شنونده و بیننده‌ای را تسخیر کند.ضبط برنامه‌های فراوان و نیز کنسرت‌های مختلف با نوازندگان و خوانندگان معروف آن عصر در تهران حاصل این دوران است.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

این نوازنده تار در طول زندگی هنری خود با هنرمندان والای کشور از جمله حبیب الله بدیعی، پرویز یاحقی، همایون خرم، علی تجویدی، منصور صارمی، رضا ورزنده، امیر ناصر افتتاح، جهانگیر ملک، اسدالله ملک، حسن کسائی، محمد موسوی، تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، محمودی خوانساری، حسین خواجه امیری، محمد رضا شجریان و غیره همکاری داشته است.

وی در دههٔ ۱۳۶۰ همراه با فرامرز پایور (سنتور)، علی اصغر بهاری (کمانچه)، محمد اسماعیلی (تنبک) و محمد موسوی (نی) «گروه اساتید» را تشکیل داد و با این گروه، مسافرت‌های متعددی به کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا داشت.

وی همچنین در سال ۱۳۸۳ به عنوان چهره ماندگار هنر و موسیقی برگزیده شد.

در سال ۱۳۸۷، محمدرضا شجریان، گروهی که با آن کار می‌کرد را به افتخار جلیل شهناز، گروه شهناز نام گذاشت.

پیرامون هنر نوازندگی جلیل شهناز

شاید بتوان به جرأت عنوان کرد که جلیل شهناز نه تنها در بین نوازندگان تار بلکه بین تمام نوازندگان معاصر موسیقی اصیل ایرانی بی نظیر است و تک تک اساتید برجسته موسیقی، هنر او را در تکنوازی، بداهه نوازی و جواب آواز ستوده اند و می ستایند.

از آن جمله می توان به سخنان چند استاد بزرگ موسیقی و آواز که در آیین نکوداشت استاد جلیل شهناز و زنده یاد درویش خان در فرهنگسرای هنر در سال ۱۳۸۵ ایراد گردید اشاره نمود:

« استاد حسن کسائی : شناخت موسیقی کار هرکسی نیست. همه موسیقی را گوش می دهند و دوست می دارند اما کسی که سره را از ناسره تشخیص بدهد و بتواند درک مقاماتی را که استاد شهناز نواخته اند داشته باشد بسیار نادر است. همه ساز می زنند و همه خوب ساز می زنند ولی قدرت نوازندگی و محفوظات و لحظات موسیقی که آقای شهناز می دانند و اجرا کرده اند، چیزی که در دست همگان باشد نیست. یعنی ردیف موسیقی ایران نیست. قدرت آقای شهناز در جواب دادن و دونوازی خارق العاده است. من ۶۰ سال با ایشان همنوازی کرده ام و ساز بنده با ساز شهناز گره خورده است.

استاد محمدرضا شجریان : ساز شهناز در من زندگی می کند و من با ساز شهناز زندگی می کنم. من تنها خواننده ای هستم که خودم را شاگرد جلیل شهناز می دانم. ساز این نوازنده بی بدلیل، یک ساز آوازی است؛ برخلاف دیگر نوازنده ها که ۸۰ درصد سازی می زنند و فقط ۲۰ درصد آوازی. جلیل شهناز به بیان واقعی در نوازندگی تار رسیده است؛ چرا که در گیرودار ردیف و تقلید از دیگران نماند و مانند آبشاری خروشان در جریان است.

داریوش پیرنیاکان : جلیل شهناز هنرمندی است که زاوایای بسیاری در سازش نهفته است. وی علاوه براشراف کامل بر ردیف و رموز آن، ویژگی منحصر به فردی دیگری نیز داشت. جواب آوازهای شاهکار و بی نظیر، استفاده از تمام امکانات ساز، نواختن بسیاری از گوشه های مهجور، رعایت جمله بندی در نوازندگی از جمله ویژگی های نوازندگی جلیل شهناز است.

ویکی پدیا

معنی نت های موسیقی

هر نت موسیقی داستان و روایت خودش را دارد و اشاره به معنی و مفهوم خاصی دارد حال میخواهیم بدانیم معنی نت های موسیقی چیست.

نت اول Do :

دومینس = هفت شهر عشق است
یعنی خدایی که در بشر متجلی شد ، و حضور خداوند است در بشر

نت دوم Re :

رجاینا = ملکه ،
خلیفه ، ملکه پادشاه ، و( ماه)یعنی جانشین خورشید

آموزشگاه موسیقی

نت سوم Mi:

مایکروکازم ، جهان آراسته
خائوس یا کائوس یعنی پریشانی که کازموس شده یعنی آراسته شده ، یعنی از یک هارمونی آ سمانی این طبیعت بدنیا آمد . یعنی طبیعت در زیر اتم هایی که همدیگر را خنثی می‌‌کردند شکل گرفت ، یعنی در ابتدا خائوس یا کائوس، یعنی در پریشانی بودند. در این جا صدای mi از آسمان آمد و همه سر جایشان رفتند.

نت چهارم، Fa :

فیتس نی تس سرنوشت
یعنی سرنوشت انسان را در دست (، پلاتونها)سیارات می دانستند

نت پنجم ،Sol:

تیپاسول خورشید
یعنی روشنایی و. پاراسل یعنی ضد خورشید

نت شش ام، La :

کویلا یکتا ، راه شیری
یعنی کهکشان راه شیری که خورشید ما هم در ان سهیم است

نت هفتم ، Ci :

ساسی دیوال ، کهکشان
منظور کل کهکشان های دیگر که راه شیری و کوارترها و کهکشان های خوشه ای هم در ان هستند و دوباره برمیگردیم به شروع اکتاو دوم یعنی Do بعدی

کلاس آموزش آواز کلاسیک

نت برگشت ، Do :

دومینس
یعنی برگشت دوباره انسان به خدا،ان (دو)ی اولی پیوستگی خدا با انسان است و (دو)ی دوم پیوند انسان با خداست ، همان رسیدن انسان به کمال حقیقی .
باخ آهنگساز بزرگ المانی در جواب اینکه چرا موسیقی را انتخاب کرد گفته است :موسیقی را فرا گرفتم تا خودم به بهشت بروم و در ضمن بقیه مردم را نیز با خود ببرم

نحوه تمیز کردن کفپوش پارکت

تمیزی نقش مهمی در زیبایی منزل شما دارد هر چقدر هم از لوازم لوکس و گران قیمتی استفاده کنید اگر کف منزل شما تمیز نباشد زیبایی آن به چشم نمی آید.حال ممکن است این سوال مطرح شود که برای تمیز کردن کفپوش هایی از جنس خاص چه باید کرد مثلا شاید بخواهید نحوه تمیز کردن کفپوش پارکت چوبی را بدانید.در این مقاله بهترین و سریع ترین موثرترین راه برای تمیزی کف منزل شما را برایتان توضیح میدهیم.

یک نکته که در تمیز ماندن کفپوش ها کمک زیادی می کند استفاده از پادری است، انداختن یک فرش کوچک یا حتی موکت باعث می شود تا هنگام ورود به منزل بسیاری از آلودگی ها مثل خاک، شن، گل، سنگ ریزه و… را با کفش هایتان وارد خانه نکنید و در تمیز ماندن فضای شما بسیار موثر است.

نکته ی بعدی تمیز کردن روزانه ی کف خانه است که در دوام و همچنین زیبایی کفپوش ها بسیار مؤثر است.

ترمووود

آلودگی ها باید به سرعت با کمک جارو یا جاروبرقی و در صورتی که مایع باشد باکمک تی شوی پاک شود تا پس از گذشت مدتی از آن مجبور به خراشیدن و کارهای دیگر نباشید. زمین های به صورت پارکت و موزاییک و … قبل از شست وشو با مایع و شست وشوی مربوط باید با جارو کاملاً تمیز شود.

کاملاً زمین و کف را توسط جاروبرقی و یا جاروی دستی تمیز کنید و جارو بکشید. مطمئن باشید که هیچ آلودگی و جسمی مانند خرده های غذا یا مو روی زمین نمانده باشد.
حالا نوبت شست و شوی مرطوب است. برای این کار به سادگی می توانید با آب گرم این کار را با تی شوی انجام دهید. انواع و اقسام مواد شوینده کف و خوشبوکننده هم در بازار یافت می شود که می توانید برای تمیز کردن کف هایی اینگونه، از آن استفاده کنید اما توجه داشته باشید که مواد شوینده غلیظ و قوی برای این منظور مناسب نمی باشند.

در پایان و پس از خشک شدن زمین برای تمیز کردن بیشتر می توانید دوباره از جارو استفاده کنید و مواد احتمالی باقیمانده را از روی زمین پاک کنید.

معمولاً موادی هستند که مخصوص تمیز کردن کف های پارکت است. این مواد عموماً به صورت اسپری و روغن هستند. برای تمیز کردن کف های پارکتی حتماً از این گونه مواد استفاده کنید.لازم نیست هر روز این کار را برای کف خانه تان انجام دهید. چون استفاده زیاد از این پاک کننده ها هم موجب رساندن صدمه می شود. هر ۱۰ یا ۱۴ روز یکبار می توانید از این روش استفاده کنید یا حتی دیرتر.

لازم نیست هر روز این کار را برای کف خانه تان انجام دهید. چون استفاده زیاد از این پاک کننده ها هم موجب رساندن صدمه می شود. هر ۱۰ یا ۱۴ روز یکبار می توانید از این روش استفاده کنید یا حتی دیرتر.

نحوه برگزاری مراسم بله برون (بله بران)

نحوه برگزاری مراسم بله برون به این صورت است که به فاصله چند روز بعد از برگزاری مراسم خاستگاری تعدادی از بستگان عروس و داماد که معمولا افراد بیشتری از فامیل را نسبت به مراسم خاستگاری شامل میشود در خانه عروس در هم جمع میشوند و در مورد مسایل مهم تری مانند قول و قرارها و تاریخ برگزاری مراسم عقد و نامزدی و … صحبت میکنند. اصولاً در سنت ما ایرانی ها نامزدی رسمی با بله برون شروع می شود اما این مراسم هم مثل بقیه دنگ و فنگ های ازدواج آداب و رسوم و نکته هایی دارد که باید رعایت کنید.

زمان مناسب برای بله برون

مجلس بله برون بیشتر هنگام شب و با حضور بزرگان دو خانواده دختر و پسر و در خانه پدر دختر برگزار می شود. هدف از این مجلس، تعیین شرایط مادی و معنوی عروسی و ازدواج و پذیرفتن شروط خانواده عروس از طرف خانواده داماد است.
بله برون بعد از مجلس خواستگاری و معمولا بین یک هفته تا یک ماه پس از آن سر میگیرد.

خدمات مجالس در تهران

هدیه خانواده داماد به عروس در بله برون

طبق یک سنت قدیمی خانواده داماد در مراسم بله بران برای جلب رضایت عروس و خانواده او در گرفتن بله قطعی هدایایی تقدیم می کند. از قدیم پیشکش متداول در این مناسب یکقواره پارچه پیراهنی زنانه و یک انگشتر برای عروس است. البته در برخی خانواده های مذهبی معمولا به جای پارچه پیراهنی یک قواره چادری هدیه میشود. بدیهی است این پارچه چادری نباید مشکی باشد. بلکه معمولا چادری سفید با گلهای ریز و رنگی برای برای این منظور انتخاب میشود.

تشریفات مجالس در تهران

پذیرایی در بله برون

پذیرایی در مجلس بله برون معمولا ابتدا با چای و شربت و میوه شروع می شود و بعد از انجام توافقات شیرینی توزیع می شود. به همین علت گاه به این مراسم شیرینی خوران نیز می گویند. در برخی از فرهنگ ها و خصوصا در فرهنگ هایی که خرج بله برون را خانواده داماد می داده، شب بعد از مجلس بله برون، داماد و بستگانش را به شام دعوت می کنند. برخی هم همان شب بله برون، از کلیه مهمانان در منزل پدر عروس با شام پذیرایی می کنند.
معمولا این موارد در بله برون معین می شوند

میزان مهریه

اعلام میزان تقریبی جهیزیه عروس
مطرح کردن رسوم قدیمی مانند درخواست شیربها در صورت مرسوم بودن در خانواده عروس
وضعیت شغل داماد
تعیین دقیق وضعیت مسکن زوج
اجازه ادامه کار با تحصیل عروس
تقاضای حق انتخاب مسکن طلاق و کار برای دفتر در صورت مرسوم بودن در خانواده عروس
مطرح کردن آداب خانوادگی مانند امضای فهرست جهاز عروس از سوی داماد و بزرگتر او در صورت مرسوم بودن در خانواده عروس
مشخص شدن زمان مراسم نامزدی در صورت پذیرش خانواده عروس و فاصله زمانی آن تا عقد و ازدواج
مشخص شدن دقیق زمان عقد و عروسی و همزمانی یا جدا بودن آن و جزییات این برنامه ها بحث خواهد شد. از قبل خودتان را آماده کنید.

تشریفات عروسی در تهران

حرف آخر…

رسم و رسوم چیز دست و پاگیری است. اما گاهی وقت ها هم نمی شود از کنارش به سادگی گذشت هر خانواده ای برای خودش آداب و رسومی دارد که شما مجبورید آنها را رعایت کنید. پس لابه لای حرف های بله برون درباره رسومات هم حرف بزنید خیلی از خانواده ها دوست دارند مراسم نامزدی، عقد و عروسی بلافاصله بعد از بله بران برگزار شود. اما بعضی ها طرفدار یک دوره نامزدی نسبتاً طولانی هستند. این فقط یک نمونه بود درباره همه جریاناتی که از این به بعد پیش رو دارید این اتفاقات ممکن است بیفتد پس تا می توانید از رسم و رسومات بپرسید.

سال‌های ممنوع‌الفعالیتی گذشت ولی هنوز در لیست سیاهم

خواننده دهه هشتاد موسیقی پاپ که از ماجرای ممنوع الفعالیتی عبور کرده است، از پاک شدن نامش از فهرست پرونده های خوانندگان دفتر موسیقی وزارت ارشاد گله کرد.

 

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک مهراج محمدی خواننده مطرح دهه هشتاد موسیقی پاپ ایران با اشاره به کم کاری های اخیرش در موسیقی گفت: من بعد از انتخابات اولی که جناب احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور انتخاب شدند ممنوع الفعالیت شدم و وقتی ممنوعیت کاری ام حل شد وارد فضایی از موسیقی شدم که نه نسل جدید مخاطبان و نه نسل جدید تهیه کنندگان و تولیدکنندگان موسیقی من را می شناختند از این رو آرام آرام از صحنه موسیقی کنار گذاشته شدم و علیرغم اینکه آثارم با استقبال مخاطبان رو به رو بود اما در فضای باندبازی و مجیزگویی ها گم شده و عطای کار در موسیقی را به لقایش بخشیدم.

وی ادامه داد: متاسفانه در آن سال‌ها فضای کار به گونه ای بود که به شدت دلسرد شده بودم و غیر از تک آهنگ هایی که برای دل خودم می ساختم و آنها را در رادیو پخش می کردم حضور جدی در عرصه موسیقی نداشتم تا اینکه در سال ۸۴ با همراهی ایلیا منفرد آلبومی را آماده کردیم که از نظر خودم در دوران خود یکی از بهترین کارها بود، اما متاسفانه این آلبوم منتشر نشد و ما تا سال ۹۴ مدام تلاش کردیم که آن را راهی بازار کنیم که این امر نیز میسر نشد. حتی زمانی که بنده به دفتر موسیقی وزارت ارشاد رفتم و درخواست مجوز کردم خانمی که کارمند دفتر بود به من اعلام کرد پرونده ای به نام مهراج محمدی در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و من با وجود انتشار سه آلبوم باید دوباره فرم پر کنم؛ موضوعی که تا مدت ها قلب من را آزار داد و هیچ گاه آن را فراموش نمی کنم.

محمدی بیان کرد: البته خدا را شکر که هنوز عده ای از دوستان در سازمان صدا و سیما پیدا می شوند که من را می شناسند و بعضا از ما سراغی می گیرند اما متاسفانه مسایل مالی هیچ جایی در تعرفه های قراردادی ندارد بنابراین ما هم ترجیح می دهیم که در این عرصه نباشیم و وارد روندی نشویم که در شان و شخصیت هنرمندان نیست. به هر صورت بنده در این سال ها گروه ارکسترم را حفظ کرده و هر از چندگاهی با هم تمرین هایی را انجام می دهیم اما نمی دانم چه اتفاقی افتاده که با وجود حل شدن مشکل ممنوع الفعالیتی باز هم در فهرست سیاهِ دوستان قرار دارم.

این خواننده موسیقی پاپ در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: من هنوز بر این باورم همین آلبوم مشترکی که با ایلیا منفرد داشتیم و من شاهد تلاش های شبانه روزی او برای تنظیم و به روز کردن آلبوم بودم می تواند در مقایسه با تعدادی از آثار فعلی بازار به مراتب حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد اما همان طور که گفتم گویا ما هنوز در فهرست سیاه که نه بلکه در فهرست بالاتر از سیاه قرار داریم.

دو آلبوم «بی خیال» و «ایلا» و قطعاتی چون «سپهسالار» با موضوع امام حسین(ع)، «ماه قبیله» با موضوع حضرت عباس، «بانو» با موضوع حضرت فاطمه (س)، «چفیه عشق» با موضوع شهدا، «حبل المتین» با موضوع حضرت رسول(ص)، «اشهد ان مولا» با موضوع حضرت علی (ع)، «خدایان صلیب» با موضوع حضرت عیسی (ع)، «هشتمین دریا» با موضوع امام رضا (ع) و «مسافر جمعه» با موضوع امام زمان (عج) از جمله آثاری هستند که تاکنون از این خواننده در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.