از شاسی الکتریکی گرفته تا بال جذاب جدید، پانامرا پر از تکنولوژیهایی است
که تجربهی کرایه ماشین بدون راننده مورد انتظار شما از یک مدل چهار درب پورشه را برآورده میسازد.
در این نوشتار حقایق جذابی را در رابطه با خودرویی که عرضهی آن سروصدایی زیاد در محافل خودرویی ایجاد کرد ذکر میکنیم.
در این نسل شاهد فضای بیشتری برای افراد بزرگسال هستیم.
همهی پانامراها در حال حاضر بصورت چهارچرخ محرک عرضه میشوند اما نسخهی دیفرانسیل عقب نیز در راه است.
این خودرو دارای سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چرخهای عقب بهصورت سفارشی است.
پانامرا اولین خودرویی است که در ساخت آن از معماری MSB گروه فولکسواگن بهره گرفته شده است.
کاپوت، گلگیرهای جلو، پانلهای جانبی بدنه و سقف از آلومینیوم ساخته شدهاند.
پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو کاری جدید از سوی پورشه است.
این پیشرانه سبکتر از نسخهی ۴٫۸ لیتری قبلی است
و قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید میکند.
توربوهایی با ویژگی توئین اسکرول نیز در قلب پیشرانهی V شکل جای گرفتهاند.
گیربکس ۸ سرعته PDK کاملاً جدید پورشه در پانامرا ۲۰۱۷ ظاهر شده است.
دندههای هفتم و هشتم برای صرفهجویی در مصرف سوخت کاربرد بیشتری دارند.
پانامرا در دندهی ششم به حداکثر سرعت خود میرسد.
این گیربکس میتواند تا ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور را تحمل کند.
در عقب خودرو صندلیهای تاشو با خم شدن میتوانند فضای بار ۴۹۵ لیتری پانامرا را به ۱۳۰۲ لیتر افزایش دهند.
ساب فریم جلوی جدید سیستم تعلیق تطبیقپذیر دارد.
ترمزهای کربن سرامیک نیز به عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند.
ساختار پایه ترکیبی از آلومینیوم و فولاد با استحکام بالا است.
پیشرانهی ۸ سیلندر به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها مجهز است.
این سیستم برای اولین بار در یک پورشه ظاهر میشود و میتواند دو، سه، پنج و هشت سیلندر را از مدار خارج کند.
کاربری سیستم در دورهای ۹۵۰ تا ۳۵۰۰ پیشرانه است.
دریچههای کناری پانامرا برای دکور و زیبایی نیستند بلکه هوای داغ داخل چرخهای جلو را خارج میکنند.
بال سهتکهای پانامرا توربو برای عملکرد آئرودینامیکی کامل در سرعتهای بالا طراحی شده است.
سیستم اسپورت کنترل شاسی دینامیک پورشه که بهصورت سفارشی در دسترس است
دربردارندهی میلههای پایدارکننده با فعالکنندههای الکترومکانیکی ۴۸ ولتی است
که در هنگام عبور از پیچها تکانهای بدنه را کاهش میدهند.
فنرهای بادی سه محفظهای جدید ۶۰ درصد حجم هوای بیشتری نسبت به سیستم تعلیق بادی نسل پیشین پانامرا دارند.
این فنرها میتوانند به منظور سواری بهتر کرایه ماشین با راننده
و همچنین تغییر زاویهی آئرودینامیکی در سرعتهای بالا ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش دهند.
سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب پانامرا از تنظیمات راند اند پینیون که بهصورت الکترونیکی کنترل میشوند بهره میبرد.
این سیستم با گردش هماهنگ چرخهای جلو به منظور بهبود پایداری کار میکند.
تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت، چرخهای عقب در جهتی مخالف چرخهای جلو
و حداکثر به مقدار ۲٫۸ درجه به منظور بهبود چسبندگی خودرو میچرخند.