دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

معرفی و پیشینه ساز تمبک

(تنبک، دمبک، دنبک یا َضرب) یکی از سازهای کوبه ای ایران است. این ساز پوستی، از نظر سازشناسی جزء طبل های جام شکل محسوب میشود که از این خانواده میتوان به سازهای مشابه مانند داربوکا در کشورهای عربی و ترکیه و همچنین زیربغلی در افغانستان اشاره کرد.

بدنه تنبک را در گذشته از جنس چوب، سفال و گاهی هم فلز میساختند، لیکن امروزه از جنس چوب میسازند.

تنبک از قسمتهای پایین تشکیل شده است:

* پوست

* دهانه بزرگ

* کاسه (تنه)

* گلویی (نفیر)

* دهانه کوچک (کالیبر)

آموزشگاه موسیقی محدوده جردن

 

پیشینه

قدمت تنبک با نامهای پهلوی دمبلک و تنبور به پیش از اسلام می رسد و طبق نظر دکتر معین دمبک صورت دگرگون شد ه همین نام است.

تمبک در چند دهه اخیر پیشرفت چشمگیری کرده و به عنوان سازی تکنواز و مستقل مطرح شده است. این پیشرفت مرهون تلاش استادان این ساز است که در این میان نقش استاد حسین تهرانی به قدری اهمیت می یابد که از او میتوان با عنوان پدر تنبک نوازی نوین ایران یاد کرد.

در جهانی ساختن این ساز، مرحوم ناصر فرهنگ فر، مرحوم امیر ناصر افتتاح، استاد محمد اسماعیلی- جهانگیرملک محمود فرهمند بافی، مرتضی اعیان، بهمن رجبی، آبتین اجاللی، جمشید محبی، بهمن رجبی، مجید حسابی، رضا قاسمی، شاهین مهاجری، کامبیز گنجه ای،محمد اخوان، فربد یدالهی، نوید افقه، پژمان حدادی، پدرام خاور زمینی و پژهام اخواص نیز نقش مهمی داشته اند.

 

ریشه نام تمبک

دربار ه وجه تسمیه این ساز، هنوز یک رای نهایی حاصل نشده است. گروهی معتقدند که نام این ساز در اصل تنبک بوده و تبدیل آن به تمبک به دلیل قلب حرف «ن» ساکن به «م»، قبل از حرف «ب» است. مثل اتفاقی که در تلفظ واژه «شنبه» میافتد. اما گروهی دیگر اعتقاد دارند که صورت «تنبک» منشاء منطقی نداشته و به همین دلیل به اشتباه در میان مردم رواج یافته است.

اما در نوازندگی این ساز از تکنیک‌هایی به نام‌های «تُم»، «بک»، «پلنگ» و «ریز» استفاده می‌شود؛  بنابراین چندان بعید نیست اگر نامگذاری «تمبک» بر اساس همین اسامی صورت گرفته باشد. از دیدگاه زبان‌شناسان واژه Tambourine که در زبان‌های اروپایی برای تمبک به کار می‌رود از واژهٔ تنبور پهلوی وام گرفته شده‌است.

آموزشگاه موسیقی شمال تهران

آیا سرود ملی ایران کپی از سرود ملی کره جنوبی است؟

آیا سرود ملی ایران کپی از سرود ملی کره جنوبی است؟

 

علی قمصری :

در مورد این موضوع از پارسال موزیسین ها و کارشناس هاى مختلف موسیقى مطالبى منتشر کرده اند. اتفاقى بودن شباهت یک ملودى امکان پذیره اما در این دو سرود ، فرم، تعداد میزانها، حتى چگونگى و زمان اوج گرفتن و تعویض آکورد ها یکى است. قضیه به همین هم محدود نمیشه.

ملوداسیون هردو یکیه، ملودیها شبیهه منحنى داینامیکى به طور عجیبى شبیهه.خنده داره که در هر دو زمان ضربه ى سنج ارکستر هم یکیه.

آموزشگاه موسیقی محدوده جردن

اگر فضاى کار رو به چند بخش تقسیم کنیم، در هردو ، ۳ میزان اول فضایى موقر و آرام، میزان ۴ کرشندویى به سمت یک فریاد و از میزان 5 فریاد آغاز میشه و در هردو از چند میزان بعدى یک فضاى دراماتیک آغاز میشه.سپس دوباره هر دو وارد فضاى حماسى و نظامى وار میشن.

جالبه که آکوردها و ملودیها هم در آغاز و پایان تک تک بخشهایى که ذکر شد از یک الگوى مشخص و مشابه تبعیت مى کنند.

کادانس ها هم کپى هم است.

 

شکى وجود نداره که این کار کپى است.اما شوک ، چرا؟!

آموزشگاه موسیقی شمال تهران

 

منبع:کانال موسیقی سنتی "کرن موزیک"

 

موسیقی موجب ثبات خانواده می‌شود

عمادحسینی:رییس شورای تخصصی مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: موسیقی موجب ثبات خانواده و وحدت میان اعضای آن می شود.

پیروز ارجمند با اشاره به نقش دیرینه موسیقی در پویایی و نشاط اعضای خانواده و بیان جنبه های تربیتی و اخلاقی به وسیله آن، گفت: هنر موسیقی همواره موجب ثبات و وحدت میان اعضای خانواده بوده است.

وی اظهار داشت: در چهار سال گذشته حوزه هنری موضوع سبک زندگی و خانواده ایرانی و اسلامی را در تولیدات فرهنگی و هنری خود مورد توجه قرار داده است و این روند همزمان با دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از نخبگان و مردم خراسان شمالی و تبیین محورهای سبک زندگی ایرانی و اسلامی، حرکت شتابنده ای به خود گرفت.

کلاس آموزش پیانو

به گزارش حوزه هنری تبلیغات اسلامی ارجمند افزود: موضوع کیان خانواده و حفظ و حراست و تقویت بنیان های آن از جمله مواردی است که هم مورد تأکید فرهنگ ایرانی است و هم در توصیه های بزرگان دینی به آن به وفور اشاره شده است.

وی در ادامه گفت: به طور قطع توجه به این مسئله در تولیدات فرهنگی و هنری قادر خواهد بود، سیر نهادینه سازی این فرهنگ را تسریع بخشیده و بر کیفیت آن بیافزاید.

وی اظهار داشت: موسیقی نیز به عنوان یکی از عرصه های هنری تأثیر و نقش ویژه ای در این فرهنگ سازی از دیر باز داشته و دارد.

این مدرس و کارشناس موسیقی تصریح کرد: حتی موسیقی در حین کار و کسب روزی حلال هم از قدیم الایام در میان کسبه و مشاغل ایرانی جایگاه ویژه ای داشته است و زمزمه های آهنگین آنان که ذکر و ثنای ائمه اطهار(ع) و پیامبر اسلام در زمانی که مشغول به کار هستند همواره به گوش می رسد.

مدیر دفتر موسیقی ارشاد به بخش موسیقی جشنواره ‘عصر سوره ‘ اشاره کرد و گفت: در این جشنواره که با موضوع سبک زندگی و خانواده قرار است از شنبه آغاز شود، برنامه های ویژه ای خواهیم داشت که رونمایی از آلبوم ‘مسیحا’ به خوانندگی حسام الدین سراج در رثای نرجس خاتون؛ مادر گرامی حضرت قائم(عج) مهمترین آنهاست که در آن با دکلمه ژاله صادقیان اشعاری از حافظ و سعدی و کمپانی خوانده خواهد شد و بیشتر جنبه توصیفی دارد.

ارجمند افزود: علاوه بر این در سه شب جشنواره ‘عصر سوره’ کنسرت زنده به خوانندگی سالار عقیلی برای خانواده های شرکت کننده در جشنواره اجرا خواهد شد ضمن آنکه در تدارک برای تولید اثری به تأسی از اشعار پروین اعتصامی هستیم که موضوع محوری آن نیز خانواده و حرمت آن است.

کلاس آموزش گیتار

نکات مهم در انتخاب ماشین عروس

در قدیم رویای بسیاری از عروس ها کالسکه ای با اسب های سفید بوده که البته هنوز دختر بچه ها این رویا را در سر می پرورانند. اما امروزه حداقل در تهران نمی توان کالسکه با اسب سفید پیدا کرد و رویای عروس ها نیز از کالسکه به ماشین های مدرن مثل لیموزین و بنز و بی ام دبلیو تغییر کرده است و بسیاری از آن ها با کرایه کردن ماشین می توانند این آرزوشان را برآورده کنند . این روزها به راحتی می توان انواع اتومبیل ها را از قدیمی و عتیقه تا مدرن و اسپرت کلاسیک یا شاسی بلند ، با یا بی راننده کرایه کرد .برخی از موسسات کرایه ی اتومبیل ماشین ها را به صورت ساعتی در اختیارتان می گذارند و برخی روزانه
اگر قصد کرایه ی ساعتی دارید ، حتما یک زمان اضافی نیز در کرایه ی آن در نظر بگیرید و فکر بدقولی های میهمانان ، عکاس ، آرایشگر و حتی ترافیک را بکنید تا برای تحویل آن اضطراب نداشته باشید

خدمات مجالس در تهران

در صورتی که می خواهید یک اتومبیل قدیمی و عتیقه را سفارش دهید حتما فکر خراب شدن آن را بکنید ، بسیار پیش آمده که ماشین عروس گل زده را با جرثقیل به تعمیرگاه برده اند . در صورتی که برای اجاره ی این ماشین ها اصرار دارید ، حداقل بهتر است راننده ی مخصوص خود اتومبیل را نیز با خودتان ببرید تا اگر مشکلی برای ماشین پیش آمد او با زیر و بم ماشین آشنا باشد و بتواند کمک تان کند

اگر لباس عروس تان بسیار پرچین و بزرگ و دنباله دار است ، بهتر است به فکر اتومبیلی باشید که به اندازه ی کافی جادار باشد تا لباس عروس چروک نشود
برای تزئین ماشین عروس گل های درشت سفارش دهید تا جلوه داشته باشند ، گل های ریز مانند گل های صحرا و یا علف جلوه می کنند
تزئین کردن ماشین عروس بستگی به فصل و مناسبت و محله گل‌فروشی دارد. گل، گل است و شمال و جنوب تهرانش فرق نمی‌کند. این که گل‌فروش با سلیقه باشد، مسئله‌ای بسیار مهم است و ربطی هم به هیچ جای ایران ندارد. البته گل‌فروشی‌های معروف و شمال شهری طبعا پول بیشتری دریافت می‌کنند

اگر درفصل تابستان ازدواج می کنید ، زحمت گل زدن به ماشین را به خودتان ندهید و بیهوده برای آن هزینه نکنید ، زیرا گل ها در درجه دمای فصل تابستان در مدت نیم ساعت پلاسیده می شوند و گل های پلاسیده و پژمرده اصلا ظاهر زیبایی ندارند . به جای آن می توانید با روبان و یا تور ماشین تان را تزئین کنید . کمی ابتکار به خرج دهید . مثلا ماشین تان را با تور ماهیگیری و انواع صدف و ستاره ی دریایی تزئین کنید

تشریفات مجالس در تهران

تزیین ماشین عروسی باید با تزئین ماشین نامزدی فرق داشته باشد. می‌توان برای مراسم نامزدی که مراسمی خودمانی‌تر و ساده‌تر است، از تزئین‌های تور و پاپیون استفاده کرد که خیلی هم زیبا هستند
پیشنهاد می کنیم در صورتی که خودتان صاحب اتومبیل هستید ماشین کرایه نکنید ، و ماشین خودتان را گل بزنید چون از آن خاطره دارید شما اگر بهترین و با کلاس ترین ماشین را هم کرایه کنید بالاخره بعد از گذشت چند سال از مد خواهد افتاد . اما اگر ماشین خودتان را گل بزنید حتی بعد از پنجاه سال هم از آن خاطره خواهید داشت. ضمنا دیگر نگران حوادث غیر مترقبه هم نخواهید بود که ممکن است برای ماشین کرایه ای پیش بیاید . مقدار بسیار زیادی در هزینه هایتان هم صرفه جویی می کنید
اگر در فصل زمستان ازدواج می کنید می توانید یک هفته تا سه روز قبل از عروسی با استفاده از سایت های هواشناسی و .... از هوای روز عروسی مطلع شوید . در صورتی که در روز عروسی هوای برفی و بارانی دارید ، برای ماشین تان زیاد به خودتان زحمت ندهید

معمولا بهترین رنگ برای ماشین عروس سفید است . زیرا عروس به معنای سفید است و رنگ سفید سمبل عروس است

تشریفات عروسی در تهران

آداب و رسوم خرید هدیه عروسی

با گرم‌تر شدن هوا و رسیدن فصل بهار باید انتظار عروسی‌های بیشتری را داشته باشیم و در این مواقع یکی از سوال‌هایی که به ذهن خطور می‌کند این است که برای عروس و داماد چه کادویی را بخریم؟ مخصوصاً اینکه عروس و داماد از خانواده‌های نزدیک ما هم باشند!
اینکه چقدر باید پول خرج کنیم چه نوع کادویی خریداری شود و چه موقع کادو را تحویل بدهیم و به خصوص اینکه بودجه‌ی محدودی هم داشته باشیم، چالش‌هایی هستند که باید بر آن‌ها غلبه کرد.

برای اینکه بتوانیم به معمای هدیه دادن در عروسی پاسخ داده باشیم از چندین متخصص برگزاری عروسی خواسته‌ایم تا بهترین توصیه‌های خود در رابطه با این موضوع را با شما در میان بگذارند با بنیتا همراه باشید.

چقدر باید برای کادوی عروسی هزینه کنیم؟

نانسی میچل مشاور برگزاری عروسی می‌گوید: هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. براساس بودجه و نوع رابطه‌ای که با عروس و داماد دارید این هدیه را انتخاب کنید. گاهی اوقات تصور می‌شود باید به اندازه‌ای که برای مهمان‌ها در عروسی خرج خواهد شد هزینه کرد، اما این اصلاً نگاه مناسبی نیست.
طبق نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در آمریکا صورت گرفت، مشخص شد که مردم برای خرید هدیه، ۱۷۹ دلار برای اقوام درجه یک، ۱۱۹ دلار برای دوست نزدیک، ۱۱۴ دلار برای خویشاوندان، ۷۹ دلار برای دوستان و ۶۶ دلار برای همکاران خرج می‌کنند.
نظر بنیتا: اگر بودجه‌ی شما کمتر از ۱۰۰۰۰۰ تومان است بهتر است به جای دادن پول نقد یک کادو خریداری کنید.
همیشه نوع رابطه‌ی خود با عروس و داماد را مدنظر قرار بدهید. گاهی اوقات این هدیه می‌تواند مهارتی باشد که شما دارید. به عنوان مثال اگر نقاش هستید می‌توانید به رایگان خانه‌ی آنها را رنگ کنید! (خلاقیت به خرج بدهید)

خدمات مجالس در تهران

هدیه عروسی

آیا دادن پول بی‌ادبی است؟

لیزی پست از مشاوران برگزاری مراسم عروسی اشاره می‌کند: فکر نمی‌کنم کسی باشد که از پول بدش بیاید. در ضمن اگر به زوج پول داده شود، می‌توانند با انتخاب خود سراغ خرید اقلامی بروند که به ان نیاز دارند. بنابر تحقیقی که در ماه آوریل در آمریکا صورت گرفت، اغلب زوج‌ها ترجیح می‌دهند که کادوی عروسی آن‌ها پول باشد.

اگر برای رفتن به مراسم عروسی نیاز به مسافرت داشته باشید آیا این موضوع باید روی هزینه‌ای که برای هدیه خرج می‌کنید اثر بگذارد؟
اگر خرج سفر باعث می‌شود که نتوانید هدیه‌ی گران‌تری بخرید نباید نگران این موضوع باشید. همین که با توجه به بعد مسافت شما در مراسم عروسی آن‌ها شرکت کرده‌اید خودش کلی ارزش دارد.

آیا باید کادو را برای آن‌ها پست کرد یا در خود مراسم اهدا کرد؟
این موضوع شاید در کشور ما موضوعیت نداشته باشد (اما به نظر بد نیست در عروسی بعدی این روش را نیز تست کنید!) اما در کل بهتر است هدیه را قبل از عروسی یا روز بعد از آن به عروس و داماد اهدا کنید. هرگز کادو را به عروسی نبرید!
چرا که محافظت از آن، اسباب زحمت اعضای خانواده خواهد شد و البته در مکان‌های عمومی ناپدید شدن آن خیلی راحت خواهد بود!

تشریفات مجالس در تهران

ساقدوش

اگر شما بخشی از برگزارکنندگان عروسی باشید چقدر باید برای کادو هزینه کنید؟
دایان گاتسمن، مشاور برگزاری عروسی می‌گوید: با در نظر گرفتن این موضوع که شما بخشی از مراسم عروسی هستید پس به اندازه‌ی کافی زمان و تلاش و حتی پول را صرف این کار کرده‌اید، سعی کنید با بقیه‌ی ساقدو‌ش‌ها یک کادوی دسته‌جمعی خریداری کنید. عروس و داماد عموماً از شما انتظار کادوهای شخصی ندارند.
در ضمن می‌توانید دسته‌جمعی برای آن‌ها کادویی را بخرید که هرگز به تنهایی نخواهید توانست. مثلاً خرج یک سفر خارج از کشور (نگاهی به تورهای نوروزی ۹۶ بیندازید)

اگر عروس و داماد انتظار داشته باشند که در مراسم عروسی پول بدهید و شما به آن‌ها کادو بدهید، مشکلی ایجاد می‌کند؟
در بعضی از مناطق ایران مرسوم است که در مراسم عروسی به عنوان گلریزان، سفره‌ای را بین مهمانان حاضر در عروسی می‌گردانند و از مهمانان پول جمع می‌کنند. در این مواقع آیا باید فقط به دادن کادو اکتفا کرد؟ همه چیز به شما بستگی دارد. اگر با این موضوع مشکل دارید فقط به دادن هدیه اکتفا کنید. اگر حس می‌کنید تحت فشار هستید خود را از این شرایط خارج کنید. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید نه کس دیگر!

اگر عروس و داماد درخواست هدیه نداشته‌ باشند چه کار باید کرد؟

جدیداً مد شده که در کارت‌های عروسی می‌نویسند از آوردن کادو خودداری کنید. در این مواقع باید چه کرد؟
بهتر است به خواسته‌ی آنها احترام بگذارید چرا که عروس و داماد و سایرینی که کادو نیاورده‌اند را تحت فشار خواهید گذاشت.
اما اگر اصرار به دادن هدیه دارید می‌توانید دادن هدیه را موکول به بعد از ماه عسل کنید تا به صورت خصوصی به آنها هدیه بدهید.

اگر زوجی که به آن‌ها قرار است هدیه بدهم در مراسم عروسی خودم به من کادویی باارزش داده باشند و من نتوانم جبران کنم تکلیف چیست؟
هدیه‌ یک مفهوم ۲ طرفه نیست. شما کاری را خواهید کرد که از دستتان برمی‌آید. فقط می‌‌توانید امیدوار باشید که عروس و داماد هم این موضوع را درک کنند و از این موضوع رنجیده خاطر نشوند.
می‌توانید روی ارزش معنوی هدیه تمرکز کنید و کادویی را بدهید که ارزش عاطفی زیادی برای شما دارد.
اگر نتوانم در عروسی شرکت کنم کادو را پست کنم؟
اگر به هر دلیلی نمی‌توانید در مراسم عروسی شرکت کنید و عروس و داماد برای شما اهمیت زیادی دارند بهتر است که کادوی خود را برای آن‌ها پست کنید. چیزی که به آنها هدیه می‌دهید بستگی به نوع رابطه و قضاوت شما خواهد داشت. فقط سعی کنید کادو را قبل از عروسی یا به سرعت بعد از ماه عسل برای آنها ارسال کنید.

تشریفات عروسی در تهران

کلام آخر

مسئله‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ اجباری به خرید هدیه نیست. انتخاب و کنترل در دستان شماست. در نهایت همه چیز به بودجه‌ای که دارید برخواهد گشت. خیلی اوقات شما هدیه خود را با دیگران مقایسه می‌کنید که این موضوع می‌تواند منشا سرخوردگی باشد. این کار را نکنید و کاری انجام بدهید که با آن راحت هستید