دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

ساختار سنتور ایرانی

سنتور جزء سازهای مضرابی (یا زهی- ضربی) بشمار می آید. این ساز از یک جعبه تشدید صدا به شکل ذوذنقه‌ متساوی الساقین ـ متوازی الاضلاع تشکیل شده است به طوری که بلندترین ضلع موازی آن نزدیک به نوازنده و دو ضلع با طول برابر، دو ضلع موازی را به طور مورب قطع می‌کنند. ارتفاع این جعبه حدود ۸ تا ۱۰ سانتیمتر است. جعبه سنتور مجوف است و تمام سطوح جعبه از چوب (عمدتاً چوب گردو) ساخته می شود. بر روی سطح فوقانی سنتور (یا اصطلاحاً نقاب رو) دو ردیف پلهای چوبی به نام «خرک» قرار دارد به طوری که خرکهای ردیف راست نسبت به ردیف چپ، به کناره سنتور نزدیکتر می باشند. در سنتورهای امروزی، در هر ردیف ۹ خرک قرار داده می شود. این دو ردیف خرک، فضای سنتور را عملاً به چهار قسمت تقسیم می کنند که با توجه به جنس سیم های گذرنده از روی این خرک ها، هر قسمت وظیفه تولید دامنه معینی از صداها با بسامد معین را دارد. در سنتورهای فعلی، از روی هر خرک چهار رشته سیم، که یک صدا کوک می شوند، عبور داده می‌شود. هر سیم در سطح جانبی، یا اصطلاحاً «کلاف» راست سنتور به یک گیره معین به نام «گوشی» پیچیده شده و در طرف دیگر توسط یک قلاب به زائده ای به نام «سیم گیر» متصل می شود. گوشی توسط وسیله ای به نام چکش (یا کلید) سنتور قابلیت چرخش داشته که این امر موجب تغییر طول مؤثر سیم و در نتیجه تغییر بسامد آن خواهد شد که جهت کوک کردن مورد استفاده قرار می گیرد. سیم های سنتور به دو دسته سیم های «سفید» (از آلیاژ نیکل) برای تولید صداهای زیر و سیم های «زرد» (از آلیاژ برنج) برای تولید صداهای بم تقسیم می‌شوند. دسته سیم های سفید بر روی خرکهای ردیف چپ و سیم های زرد بر روی خرکهای ردیف راست به تناوب قرارگرفته ‌اند. هرسیم زرد یک اکتاو بم تر از سیم سفید بلافاصله بعد از آن صدا می‌‌دهد. خرکهای ردیف چپ، طول سیم های سفید را به دو قسمت نامساوی تقسیم می کنند که موجب تشکیل پوزیسیون های (۲) دوم و سوم می شود. وظیفه پوزیسیون دوم تولید صداهای میانه (یا زیر) و وظیفه پوزیسیون سوم یا اصطلاحاً «پشت خرک» تولید صداهای زیر (یا زیرتر) می باشد. طول سیم ها در پوزیسیون دوم بلندتر از پوزیسیون سوم بوده که طبق قواعد فیزیک صوت انتظار داریم پوزیسیون دوم صداهای بم تری در مقایسه با پوزیسیون سوم تولید کند. به طور مشابه، خرکهای ردیف راست، طول سیم های زرد را به دو قسمت نامساوی تقسیم می کنند که موجب تشکیل پوزیسیون های اول و چهارم می گردد. وظیفه پوزیسیون اول تولید صداهای بم و پوزیسیون چهارم عملاً قابل استفاده نمی باشد، چرا که تولید سیم های آن آنقدر کوتاه است که امکان تولید صدای مطبوع وجود ندارد. دامنه صداهای تولید شده توسط سنتور حدود سه اکتاو می باشد، یعنی صداهای منحصربفرد در هر پوزیسیون سه بار در سنتور تکرار شده اند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که برخی صداها (نت های می و فا) در هر پوزیسیون منحصر به فرد نبوده و در سنتورهای امروزی دو بار در هر پوزیسیون تکرار شده اند. این امر موجب تسهیل حرکت مضراب ها بین دو پوزیسیون شده و انعطاف پذیری بیشتری به نوازنده می دهد. بعلاوه، محدودیت برخی فواصل موسیقیایی را می توان بواسطه این تکرار از میان برداشت.با سایت کاکوفان همراه باشید

بهترین آموزشگاه سنتور

گذشته و امروز

ساز سنتور پیشتر با ۱۲ وتر سیم بم و ۱۲ وتر سیم زیر ساخته می‌شد و سنتور ۱۲ خرکی نامیده می‌شد. امروزه سنتور ۱۰ خرک و سنتور ۱۱ خرک و سنتور «لا کوک» نیز ساخته می‌شود. سنتور ۱۱ خرک، سنتور چپ کوک نامیده می‌شود. در واقع هر خرکی که به سنتور اضافه می‌شود صدای ساز یک پرده بم‌تر می‌گردد. سنتور ۹ خرک رایج‌ترین نوع سنتور است که سنتور «سُل کوک» نامیده می‌شود و نت‌های ردیف بر اساس آن نوشته شده‌اند. در سنتور ۹ خرک، چنانچه بر اساس راست کوک تنظیم شود، به ترتیب سیم‌ها از پایین بر مبنای می-فا-سل کوک می‌شوند و برای اجرای گروهی و ارکستر مناسب است .
ساز سنتور برای استفاده در ارکستر دارای نقایصی است که برای رفع آنها چندی است دو نوع سنتور یکی کروماتیک با افزایش ۷ خرک به خرک‌های معمولی و دیگری سنتور باس با صدای بم ساخته شده‌اند .

 

سنتور کلاسیک ایرانی

مکانیزم تولید صدا در سنتور بسیار شبیه پیانو است. این امر موجب شده است که در برخی منابع، سنتور را به عنوان نسخه اولیه پیانو معرفی کنند. برای تولید صدا در سنتور، از یک جفت وسیله چوبی به نام «مضراب» یا «زخمه» استفاده می شود که از چهار قسمت عمده یعنی «سر مضراب»، «ساقه»، «حلقه» و «دُم» تشکیل شده است. مضراب به عنوان یک واسط بین دست و سیم های سنتور عمل می کند به طوری که انگشتان دست با ترتیب و قاعده معینی در داخل حلقه مضراب قرار گرفته و بدین ترتیب نوازنده با حرکت چرخشی مچ و با استفاده از سرِ مضراب بر روی سیم ضربه وارد می آورد. این مکانیزم دقیقاً مشابه مکانیزم به کار گرفته شده در پیانو است، با این تفاوت که یک واسط دیگر به نام «کلاویه» (کلیدهای سفید و سیاه بر روی پیانو) بین مضراب و دست های نوازنده پیانو جهت سهولت و نرمش در اجرا قرار داده شده است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که دامنه صداهای تولید شده توسط پیانو بسیار بیشتر از سنتور است و این امر مستلزم به کار گرفتن سیم های بسیار ضخیم تر در پیانو است، لذا جهت تولید صدا توسط چنین سیم های ضخیمی، نیاز به ضربات بسیار قویتری می باشد که بدون واسط کلاویه عملاً امکان پذیر نیست. جهت درک بیشتر می توانید تصور کنیدکه کلاویه همانند پدال گاز یا ترمز در ماشین عمل می کند. بدین معنی که نیروی وارده توسط انگشت را تقویت کرده و آن را به مضراب اصلی منتقل می کند.جالب ترین مطالب رااز سایت کاکوفان بخوانید با ما همراه باشید

بهترین آموزشگاه موسیقی سنتور

سنتور کروماتیک و سنتور کروماتیک بم

به منظور تکمیل فواصل کروماتیک بین اصوات و نیز به قصد تأمین اصوات بم، در حدود بیست سال اخیر دو نوع سنتور با تعداد زیادتر خرک ساخته شده‌اند. سنتور کروماتیک با همان میدان صدای سنتور معمولی ولی دارای خرک‌ها و اصوات کروماتیک بیشتر است . میدان صدای سنتور کروماتیک بم یک فاصله پنجم بم‌تر از سنتور کروماتیک است و وسعت آن سه اکتاو و نیم است. در دو نوع سنتور کروماتیک، هر صوت توسط سه رشته سیم هم‌کوک حاصل می‌شود. به عبارت دیگر روی هر خرک سه سیم تکیه کرده است. از هر دو سنتور کروماتیک و کروماتیک بم در حال حاضر تنها استفاده‌های هم‌نوازی می‌شود .

 

مضراب سنتور

سنتوری که هم اکنون در ایران رایج است، اصطلاحاً سل کوک، ۹ خرک نامیده می شود که دارای ۷۲ سیم است. تاکنون سنتورهای متفاوتی به لحاظ ساختاری برای کاربردهای گوناگون طراحی و ساخته شده است، همانند
سنتورهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ خرک، سنتور لاکوک، سی کوک، سنتور باس، باریتون، سنتور کروماتیک و کروماتیک بم. در دو نوع سنتور اخیر، برخی فواصل اصطلاحاً کروماتیک تعبیه شده است که توانایی و قابلیت های سنتور را برای دو نوازی (دوئت) و همراهی با ارکسترهای کلاسیک افزایش می دهد، اگرچه انعطاف پذیری آن را جهت اجرای تکنیک های سرعتی کاهش خواهد داد.

آموزشگاه سنتور

ویولون بنوازید تا باهوش شوید!

میدانستید که آلبرت انیشتین که به‌عنوان باهوش‌ترین انسان جهان مطرح است، در کودکی و زمان مدرسه بسیار تنبل و کم حافظه بوده و یکی از معلم‌های او به مادرش گفته بود که فرزندش را به مدرسه نفرستد و اجازه دهد سرکاری آسان برود؛ اما مادر انیشتین هیچگاه باور نداشت که پسرش خنگ است.

روزی یک مشاور تحصیلی به مادرش پیشنهاد کرد برای فرزندش یک ویولون بخرد! انیشتین در نواختن ویولون پیشرفت کرد و موسیقی موجب شد که او به نابغه‌ترین فرد جهان تبدیل شود. وی چندین بار در محافل گوناگون اعلام کرد که ویولون موجب شکوفایی استعدادش شده است.

بهترین آموزشگاه ویولن

این دانشمند آلمانی به موتزارت و باخ علاقه خاص داشت. یکی از دوستان او می‌گوید، هنگامی‌که انیشتین در معادلات چند مجهولی عاجز می‌ماند، به موسیقی گوش می‌کرد یا ویولون می‌نواخت و سپس تمام مسائل پیچیده ریاضی را به آسانی حل می‌کرد.

دونالدالدینک هپ، برنده جایزه نوبل پزشکی از نورولوژیست‌هایی است که با نگرش روانشناسی در زمینه نوروفیزیولوژی موسیقی پژوهش‌هایی انجام داده است. وی اعتقاد دارد هوش، ادراک و حتی هیجان با تجربه به دست می‌آید و ذاتی نیست.

هپ، بنیانگذار فرضیه‌ است که بیان می‌دارد نوزادان با یک سیستم شبکه‌ای از نورون‌ها زاده می‌شوند و ارتباط درونی، محیطی و تجربه حسی سبب می‌شود این شبکه سازمان‌یافته وسیله تعامل با محیط را فراهم سازد و آنها از راه یادگیری یا تحول پالایش یابند. یک مجتمع سلولی اساسی نورولوژی اندیشه یا فکر است و بدین ترتیب اثبات می‌کند چرا حضور یک شیی یا شنیدن یک موسیقی یا ملودی آشنا احتیاج به فکر کردن ندارد و چگونه بوی عطر یا چند نغمه و آهنگ قدیمی خاطرات مربوط به یک یا دونت قدیمی را به یاد ما می‌آورد.

بهترین آموزشگاه موسیقی ویولن

در هنگام خریدن یک ویلن چه نکاتی را در نظر بگیریم….

بی شک بعد از انتخاب یک معلم مناسب برای یادگیری ساز، بزرگترین دغدغه انتخاب یک ساز مناسب خواهد بود. انتخاب یک ساز ویولن مناسب، با استناد بر مواردی که در ادامه این مقاله به صورت کامل تجزیه و تحلیل خواهند شد، مشکلات بخصوص خود را به همراه دارد. متاسفانه طبق مشاهدات، عده کثیری از معلمین ویولن نسبت به این مشکلات بی تفاوت هستند. اغلب آنان یک یا چند مدل ساز ارزان قیمت مشخص از کمپانی خاصی را به هنرجویان جدید خود معرفی می کنند تا این افراد بدون هیچ اطلاع و دانشی یک ساز نامناسب را برای خود تهیه کنند. در حالی که این روش نادرست است.

باید دانست که انتخاب ساز، انتهای ماجرا نیست، بلکه ابتدای ماجراست. خرید یک ساز، نیازمند انتخابی دقیق و مناسب است. به همین دلیل با وجود نوشته های بسیاری که در روزنامه ها، مجلات، سایت ها و رسانه های مختلف در این زمینه وجود دارد، ما بر آن شدیم که با همکاری و همفکری جمعی از اساتید و ویولنیست های موفق، مقاله ای کامل، مفید و شایسته را تقدیم به علاقمندان کنیم. اگر انتظار دارید که در آینده یک نوازنده خوب باشید، باید حرفه ای بیندیشید و همچنین حرفه ای رفتار کنید. آموختن ویولن سخت نیست، اما تلاش بسیاری می طلبد. برای تلاش در این زمینه باید حس امیدواری به هنرجو تزریق شود. یکی از عوامل مهمی که در این زمینه کمک بسیاری خواهد کرد، داشتن یک ساز خوب است. سازی که صدای آن باعث هراسیدن هنرجو نشود و ذوقی را به او منتقل کند که وی بتواند فعل خواستن را بهتر صرف کند.

بهترین آموزشگاه ویولن

این مقدمه ای بود برای آنکه بدانید مهمترین عاملی که موجب تفاوت انتخاب یک ساز ویولن با سازهای دیگر می شود، این است که یادگیری ویولن به زمان بیشتری نیاز دارد و به علاوه تمرین بیشتری هم می طلبد. وقتی که شما مجبورید اوقاتی از ساعات روزانه خود را با این ساز بگذرانید، باید انتخابی داشته باشید که با استفاده از آن بتوانید از تک تک این لحظات لذت کافی را ببرید و تمرین کردن موسیقی برایتان تبدیل به عذاب نشود. بنابراین خیلی صریح ذکر می کنیم که اگر سازی نامناسب داشته باشید، این مسئله مانعی سخت برای یادگیری ویولن خواهد شد. بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که حدود ۹۰ درصد از افرادی که در ایران به سراغ آموختن ویولن می روند، قبل از رسیدن به سن ۸ سال نوازندگی و درحالی که هنوز دروس اولیه نوازندگی را هم کامل نمی دانند، نوازندگی و آموختن را برای همیشه کنار می گذارند و یکی از علل این اتفاق، نداشتن سازی مناسب است. امروزه آموختن ساز ویولن و خرید این ساز، با سوءاستفاده سودجویان همراه شده است.

ساز ویولن با توجه به ظاهر ساده ترش نسبت به سازی همچون پیانو، قابلیت تولید آسان و سریع دارد. ساخت و تولید یک ویولن بی کیفیت با ظاهری فریبنده بسیار راحت است و این اتفاق با صرف هزینه ی زمانی و مالی بسیار ناچیز برای تولیدکنندگان همراه است. به همین دلیل عده زیادی اینگونه تصور می کنند که یادگیری ویولن با توجه به صرف هزینه مالی ناچیزش نسبت به پیانو بسیار کم هزینه تر است. در صورتی که چنین نیست. لازم است ذکر کنیم که یک ویولن خوب می تواند از یک پیانو خوب هم گران قیمت تر باشد. تنها علت طرز فکر اشتباه مردم نسبت به این موضوع، سوء استفاده تولیدکنندگان از ساز ویولن است. آنها بدون آنکه کوچکترین حساسیتی نسبت به ساخت یک ویولن داشته باشند، قطعات چوب را روی هم سوار می کنند و با رنگ آمیزی زیبا، سازهای بی کیفیت خود را با ظاهری فریبنده به فروشگاه های ساز انتقال می دهند و اینگونه است که می توان با هزینه ای بسیار ناچیز یک ویولن داشت. قصد ما این است که شما را از این موانع باخبر سازیم و اصول خرید مناسب و صحیح یک ویولن را برای شما آشکار سازیم. در خرید ویولن باید این را در نظر داشته باشید که سازی بهتر لزوما سازی که قیمت بیشتری دارد نیست. همچنین سازی با قیمت ارزان نیز دلیلی بر پایین بودن کیفیت صدای آن نیست. به امید ارزان ترین یا گران ترین سازها نباشید. شما باید با یک بودجه معقول به دنبال یک ساز خوب باشید تا در نهایت بتوانید در این جستجو بهترین را از نظر کیفیت انتخاب کنید. پاراگراف را با این جمله بسیار مهم به اتمام می رساینم که ((نداشتن سازی مناسب به اندازه نداشتن معلم شایسته و پشتکار کافی تاثیر منفی دارد)). در صورتی که معلم ساز مشخص کرده که هنرجوی تازه کار باید از سازی به غیر از اندازه اصلی ۴/۴ استفاده نماید (۳/۴، ۱/۲، ۱/۴ و…)، خرید راحت تری در پیش است. انتخاب چنین سازهایی به اندازه انتخاب یک ساز ۴/۴ حساسیت ندارد. با توجه به اینکه به طور معمول استفاده کنندگان از سازهای کوچکتر از ۴/۴ کودکان و نوجوانان هستند، یادگیری این افراد با این نوع سازها در یک مقطع زمانی می باشد و لازم است پس از رشد جسمانی و گذشت زمان اندکی ساز بزرگتری تهیه شود. اما در هر صورت نباید به دنبال سازهای ارزان قیمت و بی کیفیتی رفت که از قضا در بازار نیز بسیار فراوانند. فراموش نشود که در هر صورت این ساز باید دارای کیفیت صدایی باشد که برای هنرجوی کودک یا نوجوان آزاردهنده نباشد و به وسیله آن بتواند به میزان پیشرفت خود در یادگیری ویولن، از صدای نواختن خود نیز لذت ببرد. کودک یا نوجوانی که نواختن ویولن می آموزد، در حال سپری کردن حساس ترین و مهمترین دوره یادگیری اش است.

بهترین آموزشگاه موسیقی ویولن

حال شاید تا این لحظه برای شما این سوال مطرح شده باشد که با وجود چنین شرایطی چرا ذکر کردیم که خرید این نوع سازها نسبتا راحت تر است؟ زیرا سازهایی که با این اندازه ها در بازار موجود هستند، قیمت های گزافی ندارند. به همین دلیل با مبلغی مناسب می توان از بهترین انواع آنها یکی را انتخاب کرد. البته در انتهای این پاراگراف خالی از لطف نیست ذکر کنیم که زیبایی ظاهری ساز برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و داشتن سازی مطابق با سلیقه آنان، ذوق داشتن ساز و آموختن ویولن را چندین برابر بیشتر می کند. عده ای تصور می کنند که هنرجوی تازه کاری که ملزم به خرید یک ویولن ۴/۴ است باید از ابتدا سازی حرفه ای تهیه نماید، اما اینگونه نیست. تنها توصیه می شود که اینگونه هنرجویان شرایط خرید ساز خود را با اندکی حساسیت بیشتر انجام دهند. این توصیه به دلیل این است که هنرجویی که از ابتدا می بایست سازی ۴/۴ داشته باشد، مراحل فراگیری و اصول آموزش را برای همیشه با اندازه ۴/۴ سپری می کند و پس از پیشرفت در نوازندگی، تنها لازم است سازی بهتر خریداری کند و دیگر مسئله تعویض اندازه ساز را نخواهد داشت.

البته مقدار تعویض سازهای ۴/۴ در زمان سپری شدن دوران سطوح مقدماتی و متوسطه فراگیری ویولن نباید زیاد باشد. این توصیه به این موضوع اشاره دارد که از دید مالی، زمانی و نوازندگی، اگر فراگیری نواختن ویولن در مراحل آغازین و متوسطه با تهیه و دخالت یک ساز همراه باشد منقطی تر و بصرفه تر است. همچنین هرچه این ساز در میان سازهای آماتوری بهتر و با کیفیت تر باشد بهتر است. قطعا معلم ساز باید در انتخاب و تهیه ویولن به هنرجوی تازه کارش کمک رسانی کند. عده ای از معلمین هنگام خرید ساز همراه هنرجو هستند. درغیر این صورت، عده ای دیگر از معلمین ساز که خرید را به هنرجویانشان می سپارند، متذکر نکاتی هستند که شامل خرید با شرط تایید معلم نیز می شود. معمولا تمام فروشندگان سازهای موسیقی، این شرط را می شناسند. در هر صورت هر هنرجوی ویولن لازم است نکات و الزامات خرید یک ساز مناسب را بداند و به همین دلیل در زیر این موارد را ذکر می کنیم. دقت کنید که خرید یک ویولن ملزم به دانش نکات و موارد بسیاری است. اما در زیر تنها مواردی ذکر شده اند که مناسب برای یک هنرجوی تازه کار است.

 

بررسی برچسب اطلاعات ساز:

مشاهده می شود که اکثر خریداران ناآشنا با ساز ویولن از وجود این برچسب بی خبر هستند. این برچسب را می توان در سوراخ سمت راست ویولن (درصورتی که صفحه رویی ویولن روبروی چشم قرار دارد، سمت چپ است) مشاهده کرد. معمولا روی این برچسب اطلاعاتی از قبیل کمپانی تولید کننده (شخص سازنده)، کشور سازنده (درصورتی که ساز تولید یک کمپانی باشد) و همچنین سال تولید ساز درج می گردد. قبل از بررسی این برچسب، ابتدا اطلاعات ساز را از فروشنده سوال کنید. به این ترتیب از صداقت فروشنده ساز نیز آگاهی پیدا خواهید کرد. البته این را هم در نظر داشته باشید که امروزه سوءاستفاده های بسیاری از این طریق انجام می شود. این چسب ها قابل دست کاری می باشد. به همین دلیل چندان نمی توان به صحت این مورد اکتفا کرد.

 

بررسی بدنه:

به دقت تمام سطح بدنه چوبی را بررسی نمایید. درصورت مشاهده کوچکترین ترکی در سطح ساز از ادامه مرحله خریدش منصرف شوید و به سراغ سازی جدید بروید.

آموزشگاه ویولن

بررسی گوشی های کوک:

سازهای بسیاری با مشکل گوشی کوک مواجه هستند. گوشی های ساز باید پس از کوک کردن پایدار باشند و شل نشوند. با اندکی چرخاندن به دو سمت آنها را تست نمایید. –

 

بررسی گریف:

گریف ساز باید کاملا صاف و بدون تاب باشد. این مورد را به دقت از کناره ها و مقابل بررسی نمایید. – پس از تست ویولن، باید به سراغ آرشه بروید: چوب آرشه باید کاملا صاف و بدون خم باشد. برای آگاهی از سلامت صاف بودن چوب، موهای آرشه را با استفاده از پیچ موجود در انتهای آرشه سفت نمایید. سپس آرشه را در حالی نگه دارید که قسمت چوب به سمت بالا و موها به سمت پایین هستند. یکی از چشم ها را ببندید و چشم دیگر را در امتداد مستقیم ته آرشه قرار دهید. دقت کنید که چوب آرشه باید کاملا موازی با موهای آرشه باشد. در غیر این صورت آرشه دیگری را از فروشنده درخواست نمایید. برای دید صحیح تر و بدون خطا، بهتر است که هنگام انجام این تست، نوک آرشه به سوی پایین باشد. – بررسی کیفیت و حجم صدا: پس از بررسی موارد ذکر شده، حال باید کیفیت و حجم صدای ساز را بررسی کرد. این بررسی تنها می تواند توسط معلم ساز انجام شود. دقیقا به همین دلیل اشاره شد که در صورت غیبت معلم در هنگام خرید، ویولن منتخب خود را حتما با شرط تایید معلم از فروشنده خریداری نمایید. امیدواریم این مقاله راهنمای خوبی برای شما تازه هنرجویان عزیز بوده باشد تا بتوانید با استفاده از آن، تصمیمی درست و سازی مناسب را برای خود برگزینید.

اطلاعات سفر جاده ای به جزیره کیش

اطلاعات سفر جاده ای به جزیره کیش

راهنمای سفر جاده ای به جزیره کیش به وسیله اجاره خودرو در تهران

موسسه کرایه اتومبیل و ترانسفر تشریفات سفرآلامو

با توجه به کمبود شدید اطلاعات گردشگری (iran tour) در مورد سفر به سواحل و جزایر خلیج فارس، تصمیم گرفتم نسبت به نگارش دو نوشته با موضوع راهنمای جامع سفر زمینی با اجاره ماشین در کیش _ ایران به جزایر زیبای کیش و قشم بصورت جداگانه اقدام نماییم هر دو نوشته بصورت مداوم بروزرسانی شده و با دریافت اطلاعات جدید یا تغییر شرایط یا بعضی اطلاع رسانی های خاص از سوی بازدیدکنندگان، نوشته ها ویرایش می شوند. اجاره خودرو در کیش شایان ذکر است هر دو نوشته در دو بخش فارسی و انگلیسی جهت استفاده کلیه علاقمندان تهیه شده اند. همانند همیشه، هرگونه انتشار و استفاده با ذکر آدرس وب سایت اجاره خودرو سفرآلامو و تور گردشگری ایران به منبع کاملا مجاز و قابل استفاده است.

سفر به کیش با اجاره ماشین در کیش

راه های دسترسی به کیش با اجاره ماشین در فرودگاه کیش

سفر جاده ای با توجه به مسیر دلخواه، یکی از شهرهای بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب است. به همراه اجاره اتومبیل در کیش و اجاره ماشین ایرانی که می توان این اجاره خودرو از طریق شرکت ماشین تشریفات ما رنت نمایید. حتما خاطره های خوبی برای شما می شود.

ترانسفر:

۱. تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، (جهرم، لار، بستک، بندرلنگه، بندر چارک) یا ( فیروزکوه، قیر ، خنج، لامرد، بندر آفتاب یا بندر چارک) شما با اجاره ماشین در کیش به این مکان ها برسید.
۲. اهواز، امیدیه یا ماهشهر، بندر دیلم، بندر گناوه، بوشهر، کنگان، عسلویه، بندر آفتاب یا بندر چارک تمامی این مسیر ها توسط اجاره ماشین در کیش به شما راهنمایی میشود.
۳. بازرگان، ماکو، مرند، تبریز، بستان آباد، هشترود، زنجان، ابهر، بوئین زهرا، ساوه، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، (جهرم، لار، بستک، بندرلنگه، بندر چارک) یا ( فیروزکوه، قیر ، خنج، لامرد، بندر آفتاب یا بندر چارک) اجاره ماشین در کیش این افتخار را دارد که این راه ها را به شما معرفی کند.

اجاره ماشین در تهران

ایران تور

کیش یکی از جذاب ترین جزایر خلیج فارس است .شما با اجاره ماشین ایران میتوانید با ارامش از این نقاط دیدن کنید در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین های جزیره جنگل کاری شده است و با احداث و گسترش مکان های تفریحی، به انبوه درختان کاشته شده نیز افزوده می شود. گونه های عمده درختی کیش شامل : لور، کنار، کهور، ایرانی و پاکستانی، آکاسیا، کرت، اکالیپتوس و نخل می باشند. یکی از مهمترین حیوانات وحشی ساکن جزیره کیش ایران آهوی ایرانی است که در پارک آهوان بصورت آزادانه زندگی می کند. با اجاره خودرو در ایران و تهران از این نقاط لذت ببرید انواع ماهی های خوراکی و ماهی های تزئینی زیبا و رنگارنگ، مرجان، صدف، دلفین، لاک پشت و … در آب های پیرامون جزیره یافت می شوند. با اجاره خودرو در کیش از این مکان ها دیدن کنید مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش عبارتند از کاریز یا شهر زیر زمینی (قنات)، شهر باستانی حریره، اسکله بزرگ تفریحی، پارک دلفین، باغ وحش، آکواریوم و باغ پرندگان، کشتی یونانی، پارک ساحلی مرجان، مجموعه تفریحی ورزشی مریم (بولینگ مریم)، ورزش های آبی از قبیل شنا، غواصی، جت اسکی و …، دوچرخه سواری دور جزیره، اسب سواری.

اجاره ماشین در کیش

جاده کرانه دور تا دور جزیره کشیده شده است و می توان با طی بیشتر مناظر جزیره را مشاهده نمود. با اجاره خودرو در کیش پیست دوچرخه سواری سبز رنگ مشترک آقایان و خانم ها طولی بیش از ۷۰ کیلومتر دارد و ایستگاه های اجاره دوچرخه در کیش ، سه چرخه ، اجاره موتورسیکلت های برقی ،ماشین اجاره ای در کیش و ربات های هوشمند دو چرخ و موارد مشابه مثل اجاره خودرو در کیش تا چند ساعت بعد از نیمه شب نیز مشغول ارائه خدمات هستند. استفاده از کمربند ایمنی، رعایت سرعت مجاز و علایم رانندگی در کیش لازم و اجباری است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
اجاره خودرودر جزیره کیش مقررات رانندگی در جزیره کیش به این صورت می باشد که سرعت در خیابان مرکزی کیش ۵۰ و ۶۰ و درخیابان های اطراف ۷۰ کیلومتر بر ساعت است. دستگاه های حمل و نقل عمومی عمدتا با سرعتی بین ۲۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند. خیابان ها و بلوارهای کیش به طرز زیبایی ساخته و با نخل‌های زینتی وگل های رنگارنگ تزیین شده اند.شما میتوانید با اجاره خودرودر کیش از این جزیره زیبا لذت ببرید.

آب و هوا جزیره کیش را با رنت ماشین ایران تجربه کنید

جزیره کیش دارای آب و هوایی گرمسیری و نیمه استوایی بوده و دمای هوا در زمستان به ۵ درجه و در تابستان تا ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد. به جرأت می توان گفت جزیره کیش یکی از زیبا ترین شهرهای کشورهای حاشیه خلیج فارس است.شما این تجربه ی زیبا را با اجاره خودرو در کیش به اوج خود میرسانید بهترین فصل جهت استفاده همه جانبه از کلیه تفریحات، خدمات و جاذبه های جزیره کیش، فصل زمستان و بخصوص اواخر بهمن تا عید نوروز می باشد.

اجاره ماشین در جزیره کیش در تمام فصل های سال

اجاره ماشین ایران و تور گردشگری

در این فصل اجاره خودرو در کیش قیمت مناسبی خواهد داشت. در این بازه زمانی، جزیره کیش کاملا سبز و با طراوت بوده و بوی گل های موجود در خیابان و پارک ها در تمام شهر پیچیده است. با اجاره خودرو در کیش از این فصل لذت ببرید استفاده از تفریحات خارج از ساحل به علت متعادل بودن دما در طی روز نیز بخوبی امکانپذیر بوده و همگان از پیاده روی و استفاده از هوای مطبوع جزیره لذت می برند. ورزش و تفریحات آبی نیز در این فصل قابل انجام بوده و موجب سرماخوردگی و بیماری نمی شود. هرچند در فصل بهار جذابیت و میزان استفاده از سواحل به مقدار قابل توجهی بیشتر است ولی هوای گرم تا حدی مانع استفاده مطلوب از خیابان های زیبا و امکانات تفریحی خارج از ساحل می شود و در این فصل تقاظا برای اجاره خودرو در کیش فراوان است.

۷ نکته مهم در خرید گیتار مناسب

شما که حالا تصمیم گرفتید نواختن گیتار را فرا بگیرید، شاید دغدغه تان خریدن یک گیتار مناسب برای شروع است.

۷ نکته مهم وجود دارد که در واقع راهنمای خرید گیتار مناسب برای شماست و شما با رعایت کردن این نکات، بدون نیاز به مشاوره فروشنده و با خیال آسوده، خودتان گیتار دلخواهتان را انتخاب نمایید.

۱_ سیم ها گز نزند

اگر ساختمان گیتار را بشناسید می دانید گیتار معمولا دارای ۱۲ قسمت عمودی و ۶ سیم است و کلا تشکیل ۷۲ نت را میدهد. تمام این نتها را با درست گرفتن انگشت دست چپ روی این ۷۲ خانه، به صدا درآورید. صدای حاصل باید شفاف و بدون صدای نویز گونه باشد یا اصطلاحا گِز نزند. البته انگشت دست چپ را کاملا پشت فِرت (خطوط فلزی جداکننده روی دسته گیتار) قرار دهید تا صدای گِز احتمالی از غلط گرفتن انگشت دست چپ شما نباشد. همچنین برای گز نزدن در شروع کار بهتر است اکشن گیتار پایین باشد. اکشن گیتار همان فاصله سیمها تا دسته گیتار است.

۲_ دسته گیتار تاب نداشته باشد

دقت کنید دسته گیتار کاملا صاف باشد و انحرافی نداشته باشد چرا که ناصاف بودن دسته گیتار تاثیر بدی بر روی صدای گیتار می گذارد.

۳_ فِرت ها کاملا موازی باشند

فِرت ها در واقع نقش تقسیم بندی سیمها به فواصل زمانی مساوی را دارند. پس خیلی مهم است این خطها کاملا عمود بر دسته گیتار و در نتیجه موازی با خودشان باشند، تا فواصل زمانی نتها رعایت شود.

۴_ پشت دسته گیتار زیاد گرد نباشد

برای در دست گرفتن دسته گیتار و نواختن یک قطعه، دست چپ شما باید آزاد و راحت باشد. بیش از اندازه گرد بودن (برآمده بودن) پشت دسته گیتار باعث می شود در نواختن نتها به مشکل بر بخورید و کف دستتان درد بگیرد.

۵_ سردسته گیتار بدون لکه و خوردگی باشد

سردسته گیتار محل اتصالات است. جاییکه پیچ های کوک قرار می گیرند و نقش مهمی در کوک بودن گیتار دارند. پس توجه داشته باشید این قسمت گیتار سالم باشد.

۶_ پل گیتار صاف و عمود باشد

سیمهای گیتار به پل ختم می شوند، پل گیتار (قسمت چوبی که روی بدنه گیتار برای نگه داشتن سیمها استفاده می شود) قسمت انتهایی سیم هاست. مهم است که پل، کاملا صاف و عمود بر بدنه گیتار قرار گرفته باشد تا سیمها به درستی به صدا درآیند.

۷_ قیمت گیتار زیاد ارزان نباشد

و اما قیمت گیتار چقدر باشد؟!!!

گیتار در بازار از قیمت ۱۵۰ هزار تومان وجود دارد تا چند میلیون تومان (البته تا پاییز سال ۹۱!) برای شروع، گیتارهای بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان که مشخصات بالا را داشته باشد، کاملا مناسب است. اما اگر قیمت گیتار خیلی ارزان باشد (مثلا ۱۰۰ هزارتومان) یک مقدار شک کنید! البته حالا دیگر خودتان با توجه به نکات فوق می توانید بی کیفیت بودن گیتار را تشخیص دهید که معمولا در گیتارهای ارزان قیمت مشاهده می شود.