دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

کوک سه تار در دستگاه های مختلف

هر چهار سیم سه‌تار می‌توانند توسط گوشی‌هایی که در انتهای دسته تعبیه شده کوک شوند.
نت پایه‌ی کوک ساز سه تار و تار معمولا نت دو برای سیم یکم است
و بقیه سیم‌ها بر اساس سیم اول کوک می‌شوند.
نت ِ دوی مورد استفاده در سه‌تار، در پیانو سی وسط (Middle C) است.
نت دو در موسیقی ایرانی معمولا یک پرده پایین‌تر از نت دو در موسیقی کلاسیک،
و برابر با سی بِمُل در دیاپازون است.

بعضی اوقات برای تمرین از پایه نت لا برای کوک سیم یکم استفاده می‌شود
چرا که صدای ساز سه‌تار بم‌تر بوده و گوش نوازنده را آزار نمی‌دهد.
دلیل دیگر برای استفاده از نت ِ لا شل‌تر بودن سیم‌هاست
و در نتیجه آسیب کمتری به سیم سه‌تار رسیده و عمر مفید آن بالا می‌رود؛
در عین حال که اجرای تکنیک‌هایی مانند مضراب ریز روی سیم شل آسان‌تر است.

معمولا برای هر دستگاه کوک خاصی در نظر گرفته می‌شود،
اما بسته به دستگاه، احساس نوازنده سه‌تار و تم آهنگ مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد.
عوض شدن کوک ساز سه تار در هر دستگاه و آواز در موسیقی ایرانی
منجر به عوض شدن حال و هوای آهنگ‌ها می‌شود
اما می‌توان با استفاده از کوک ِ دستگاه‌ها و آوازهای مختلف،
آهنگ‌های مربوط به دستگاه و یا آوازی دیگر را نواخت.

آموزشگاه موسیقی

حالت‌های مختلف کوک ساز سه تار

در ساز سه تار معمولا برای هر دستگاه کوک خاصی در نظر گرفته می‌شود

نامگذاری سیم‌های سه‌تار برای کوک قراردادی است.
به این معنی که لازم نیست کوک سیم سه‌تار همان نت دیاپازون باشد.
برای مثال در حالتی که قرار باشد سیم اول سه‌تار روی نت دو کوک شود
و سیم دوم روی نت سل، می‌توان هر دو را یک پرده پایین‌تر آورد
و سیم اول را روی نت سی‌بمل و سیم دوم را روی نت فا کوک کرد.

به علت پایین‌تر بودن نت دو در موسیقی سنتی ایرانی نسبت به موسیقی کلاسیک
به میزان یک پرده، کوک ِ «سی بمل، فا، سی بمل، سی بمل»
همان کوک ِ «دو، سل، دو، دو» شناخته می‌شود.
در واقع، نامگذاری این کوک ( که در اینجا کوک ماهور است)
به عنوان «دو، سل، دو، دو» برای راحتی کار نوازندگان و هنرجویان است
تا نسبت فاصله بین نت مورد استفاده در سیم یکم تا سیم دوم را که ۵ نیم پرده است، درک کنند.

کوک ساز سه تار در دستگاه ماهور

کوک سه‌تار در دستگاه ماهور به عنوان پایه شناخته می‌شود
و در این کوک، سه‌تار دارای بیشترین وسعت صوتی خود است.

کوک ساز سه تار در دستگاه شور

کوک سه‌تار در دستگاه شور همانند دستگاه ماهور بوده
با این تفاوت که سیم ِ چهارم به جای نت دو، پنج پرده زیر شده و روی نت فا کوک می‌شود.

کوک سه‌تار در دستگاه شور به این صورت است:

سیم یک روی دو کوک میشود ، سیم دوم روی سل
همچنین سیم سوم دوباره روی دو ، و سیم چهارم کوک فا میگیرد

متعلقات شور

آوازهای ابوعطا، بیات ترک، افشاری، دشتی و بیات کرد
با اینکه از متعلقات دستگاه شور هستند، اما هر یک دارای کوک ِ جداگانه‌ای هستند.

کوک ساز سه تار در دستگاه همایون

کوک مورد استفاده برای دستگاه همایون دقیقا مانند کوک ِ مورد استفاده در آواز ِ ابوعطاست.
در نوازندگی آواز بیات اصفهان نیز از همین کوک برای سه‌تار استفاده می‌شود.

آماده کردن خودرو برای هوای سرد

آماده کردن خودرو برای هوای سرد

با نزدیک شدن به زمستان و سرد شدن هوا لازم است تا همانطور که برای هوای سرد خود را آماده میکنیم ماشین خود را نیز آماده کنیم.
زمستان یکی از فصول پر خطر رانندگی رنت ماشین است .
سرد شددن هوا و یخبندان حتی رد مصافت های کوتاه نیز ممکن است منجر به تصادف شود.
همچنین شرایط جوی و سرد شددن هوا روی خودرو شما تاثیر خواهد گذاشت.
پس لازم است همه ما نکاتی را رعاینت کنیم تا خودرو خود را برای زمستان امسال آماده کنیم.

خودرو بی سر پناه در معرض آسیب

تمام تلاش خو را بکنید که برای خودرو خود پارکینگ یا سایبان فراهم کنید.
در غیر این صورت حتما برای آن کاور مناسب تهیه کنیدد تا از یخ زدگی دور بماند.
چرا که یخ زند بددنه خودرو و بددتر از آن تراشیدن یخ از روی خودرو باعث آسیب به رنگ خودرو خواهدد شد.
همچنین روکش خوددرو خود را هر چندد وقت یک بار بشویید تا نمک های سطح آن شسته شوند.

باتری را چک کنید

باتری خودرو با سرما در معرض آسیب جدی قرار دارد.
حتی اگر باتری خودرو شما بهترین باطری موجود بازار باشد در صورتی که در شرایط جوی مناسبی نباشد قارد به استارت زدن نخواهید بود.
سرما میتواند حتی نیروی باطری خودرو شما را نصف کند.
پس بهتر است باطری های فرسوده را هرچه زودتر تعویض کنید و برای احتیاط همیشه یک حفت کابل در جعبه ابزار خود بگذارید.
همچنین قطب های باطری خود را هر از گاهی با سیم و جوش شیرین تمیز کنید تا زنگ زدگی و رسوبات آن از بین برود.

رنت ماشین

معاینه فنی را از یاد نبرید

همه ما با ضرورت معاینه فنی آشنا هستیم.
در شرایط جوی سرد زمستانی مراجعه به تعمیرکار و چک کردن خودرو حیاتی از قبل خواهد بود.
همچنین از دیگر کارهایی که میتوانید انجام ددهید تعویض روغن خودرو پیش از زمستان است.

زنجیر چرخ یا تایر زمستانی فراموش نشود

یکی از اساسی ترین موارد برای رانندگی بدون خطر در جاده‌های زمستانی، تایرهای خودرو هستند.
مطمین شوید که عاج‌های تایر از 3.175 میلی‌متر کوتاه‌تر نباشند تا مشکلی در چسبندگی به جاده به وجود نیاید.
همچنین به دقت به دنبال قسمت‌های صاف شده، پارگی و خوردگی‌ها باشید و در صورت لزوم تایر یا تایرهای معیوب را تعویض کنید.
گفتنی است که نیم‌نگاهی هم به بالانس باد چرخ‌ها بیندازید.
همچنین اگر در مناطقی شدیداً برف خیز سر و کار دارید، بهتر است زنجیر چرخ و یا حتی تایرهای زمستانی را مد نظر داشته باشید.

یک کیت شرایط اضطراری آماده کنید

ما همه موارد پیشگیرانه را انجام دادیم اما باید قبول کرد که بهرحال پیش‌بینی برای هر اتفاقی اساساً غیرممکن است.
بنابراین همراه داشتن یک کیت اورژانسی برای بدترین وضعیت‌ها (ازجمله زلزله، بهمن، سیل و جنگ هسته‌ای) ایدهٔ بس درخشانی است.
به فکر تهیه چند بطری آب، کنسرو و دیگر خوراکی‌ها، منور، پتو، بیلچه، چراغ قوه، باتری و از همه مهم‌تر یک جعبه کمک‌های اولیه باشید.

درصورتی‌که می‌خواهید خیالتان از همه جهات راحت باشد، بد نیست که یک پاور بانک با ظرفیت بالا، رادیو و اره تاشو نیز به کیت ذکر شده بیافزایید.
همچنین به فکر خرید بسته‌ای نمک برای آب کردن یخ هنگام گیرکردن در آن بیفتید.
اگر نگران گیرکردن در برف و سرمایید، پیشنهاد می‌کنیم که تمامی موارد بالا را جایی در صندوق عقبتان جای دهید.

اجاره ماشین

کیسه شن خرید کنید

باور کنید یا نه، اگر کامیونت یا خودرویی دیفرانسیل عقب دارید، کیسه شن یار و یاور شما خواهد بود.
دو کیسه شن بزرگ خریده و آن‌ها را کف کامیونت یا صندوق عقب خودروی خود قرار دهید.
با این کار وزن بیشتری بر روی محور عقب پخش شده و در نتیجه چسبندگی خودرو زیاد می‌شود.
در بدترین حالت و در صورت گیر افتادن در برف، می‌توان از این شن‌ها برای ریختن زیر تایرها و خلاص شدن از این وضعیت بهره برد.
خوشبختانه کیسه شن نیز نسبتاً ارزان بوده و در پیدا کردنش هم چندان سخت نیست.

برف‌پاک‌کن‌ها را چک کنید

باور کنید آن لحظه که هنگام رانندگی در برف و کولاک از پوسیده بودن برف‌پاک‌کن‌هایتان مطلع شوید، اصلاً خوشحال نخواهید شد.
تیغه برف‌پاک‌کن چندان گران‌قیمت نبوده و تعویض آن‌ها هم سخت نیست.
اما متأسفانه اغلب از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل نمی‌کنیم.
اگر آخرین باری که تیغه برف‌پاک‌کن خودروی‌تان را تعویض کرده‌اید را از یاد برده‌اید، خرید یک جفت از آن‌ها را مد نظر قرار دهید.
به یاد داشته باشید که برخی خودروها برای شیشه عقب نیز برف‌پاک‌کن دارند.
بد نیست حالا که دست به آچار شده‌اید، نگاهی هم به واشر مخزن شیشه‌شور بیاندازید.

رنت ماشین تشریفات

معرفی بهترین پیانو سازان جهان

هرساله هزاران پیانو در جهان ساخته میشود و به کشورهای مختلف فرستاده میشود.
این پیانوها کیفیت های مختلفی دارند اما تنها تعداد کمی از آن ها استانداردهای لازم برای تبدیل شدن به بهترین پیانو جهان را دارند.
این استاندارددها شامل ترکیبی از تن صدا و اکشن و تاریخچه و .. است.
پیان سازان برتر جهان پیانوهایی میسازند که دارای صدایی دلنشین و در محدوده ای پر قدرت است.
البته نمیتوان
فت که این ارزیابی کاملا دقیق است اما بر پایه تجربیات جند ساله چندین پیانیست و فروشنده و نوازنده و … بررسی شده است.

درد اینجا لیستی از بهترین پیانو سازان جهان جمع آوری کرده ایم که امیدواریم شما را در انتخای پیانو خوب راهنمایی کند.

بوزندورفر

بوزندورفر رد سالیان متمادی جز سازندگان پیانوهای لوکس به شمار میرفت.
این سازنده پیانو در اتریش و توسط فردی به نام ایگناز بوزندورفر تاسیس شد.
این فرد بعدا لقب افتخاری “پیانو‌ساز رسمی”امپراطور اتریش را کسب کرد.
بوزندورفر به دلیل ابداع در توسعه دادن صفحه کلید ۸۸ کلیدی به صفحه کلید مجلل بزرگ که دارای ۹۷ کلید است معروف است.
این محدوده اضافه، Imperial Grand را به یکی از دوست داشتنی ترین پیانوهای رویال کنسرت در جهان تبدیل کرده است.
کلید‌‌های اضافه به قدری محبوب بود که بوزندورفر صفحه کلیدش را بر روی دامنه بسیاری از تولیداتش گسترش داده است.

بوزندورفر پیانو‌های لوکس و منحصر به فردی را پیشنهاد می دهد،
آنها در سال، تنها چند‌صد پیانو می سازند و هر پیانو دست ساز می باشد.
پیانو های آنها با صدایی تیره تر و یا صدایی غنی‌تر از پیانوهایی با صدایی خالص اما کمتر قوی، شناخته می شوند.

آموزشگاه موسیقی شمال تهران

بلوتنر

از دیگر سازندگان پیانو با کیفیت ددر جهان لایپزیش آلمان است.
این شرکت دز سال ۱۸۵۳ بنا شد و تا به امروز در حال فعالیت است.
ژولیوس بلوتنر شرکت را پایه گذاری کرد و تا امروز فعالیتش ادامه دارد و توسط خانواده بلوتنر اداره می شود.
۴۷ سال بعد بلوتنر با ساخت بیش از ۵,۰۰۰ ساز در سال، به بزرگترین سازنده پیانو در آلمان تبدیل شد.
پیانو‌های بلوتنر هنوز به خاطر کیفیت و تن صدای روشن معروف هستند.
ویلهلم کمپف، پیانیست تحسین شده، از پیانو‌‌های بلوتنر به عنوان «دقیق» یاد می کند و از آنها به خاطر داشتن زیبایی بی نظیر تجلیل می کند.

برای اولین بار یک گرند پیانوی مارک بلوتنر در یک رسیتال هوایی استفاده شد،
کمپانی یک پیانو برای بالون مشهور هیندنبورگ، ساخته بود که با آن از اقیانوس آنلانتیک عبور کرد.
جنگ جهانی دوم این سازنده پیانو را تحت فشار قرار داد و کارخانه آنها توسط یک حمله هوایی در سال ۱۹۴۳ تخریب شد،
خوشبختانه این کارخانه در سال ۱۹۴۵ بازسازی شد.

در طول سال‌ها و تا به امروز، بلوتنر ساز های زیادی ساخته و اعتبار و شهرتش در کیفیت فوق العاده را حفظ کرده است.
پیانو‌های بلوتنر توسط ملکه ویکتوریا ، تزار نیکولای دوم و چایکوفسکی خریداری و نواخته شده است.
۵ مدال طلا توسط نمایشگاه لایپزیش ، به خاطر پیانوهای دست ساز و خیره کننده به بلوتنر اعطا شده است. ا

اشتاین وی اند سانز

اشتاین وی اند سانز احتمالا شناخته شده‌ترین و مورد احترام‌ترین سازنده پیانو در دنیاست.
هر پیانو این کمپانی بیش از یک سال زمان می برد تا توسط صنعت گران با مهارت ساخته شود و هر پیانو از بیش از ۱۲,۰۰۰ قسمت ساخته می شود.
هیانریش انگلهارد اشتاینوگ وقتی که به ۲۰ سالگی رسید، در آشپزخانه اش در آلمان شروع به ساختن پیانو کرد.
۲۵ سال بعد از ساختن پیانو “آشپزخانه‌ای” اش و ۴۸۲ ساز دیگر، هاینریش تصمیم گرفت به آمریکا برود.
در سال ۱۸۵۳، اشتاین وی اند سانز امروزی، که احتمالا معروفترین سازنده پیانو محسوب می شود، توسط Henry E Steinway و خانواده‌اش در نیویورک، تاسیس شد.

اشتاین وی اند سانز به عنوان بنیان‌گذار پیانو مدرن در نظر گرفته می شود و تا امروز ۱۲۷ پتنت را به نام خود ثبت کرده است.
۱۷۰۰ پیانیست حرفه ای و بسیاری دیگر از موسسات موسیقی از پیانو‌های اشتاین وی اند سانز استفاده می کنند.
اشتاین وی اند سانز هنوز در نیویورک پیانو‌هایش را می سازد و البته یک کارخانه در هامبورگ نیز دارد.

بهترین آموزشگاه موسیقی شمال تهران

این شرکت پیانو‌های رویال و دیواری تولید می کند
و همچنین دو خط تولید سفارشی به نام جواهرات تاج و سفارشی برای مشتریانی که قطعه خاصی می خواهند، دارد.

هر پیانوی رویالِ اشتاین وی یک شاهکار منحصر به فرد است که توسط دست صنعتگران تولید شده است.
ما زمانمان را در تولید صرف می کنیم – همه چیز بی سر و صدا و با مراقبت انجام می شود.
اشتاین وی اند سانز جایزه های بسیاری از نیویورک، پاریس و بسیاری از سازمان‌ها برای کیفیت پیانو‌هایش دریافت کرده است.

بکشتاین

بِکشتاین به تولید پیانوهایی با تن صدای عالی و زیبایی مشهور است.
شایان ذکر است که بکشتاین یکی دیگر از تولید کننده‌های پیانو است که در سال ۱۹۵۳ در آلمان و این بار در برلین شکل گرفته است.
کارل بکشتاین نخستین پیانوی خود را برای نوازنده قوی و پر انرژی و همچنین شناخته شده به عنوان یک پیانیست دقیق و ظریف ساخت.

در سال ۱۸۸۵ بِکشتاین رشد کرده بود و یک فروشگاه در لندن افتتاح کرد
و اوج موفقیتش زمانی بود که ملکه ویکتوریا یک پیانوی رویال طلاکاری شده از این شرکت خریداری کرد.
فروشگاه لندن به عنوان بزرگترین نمایشگاه در اروپا بزرگ شد
و شرکت در ادامه این روند Bechstein Hall را ساخت که امروزه آن را با نام ویگمور هال می شناسیم.
بسیاری از ستارگان و هنرمندان دیگر نیز از حامیان این برند بوده اند، ازجمله بیتلز ، التون جان.

در سال ۱۹۹۲ بِکشتاین از برلین به محل فعلیش در زایفِنِنرزدُرف نقل مکان کرد.
از آن زمان بِکشتاین بیش از ۱۸ میلیون پوند بر روی تکنولوژی و طراحی، برای حفظ خط مقدم طراحی پیانو سرمایه گذاری کرده است.
شور و شوق و تعهد به کمال دومین ها در خانواده بِکشتاین هستند.
مدیر فنی کارکنان خود را دارد که به صورت جداگانه میله چکش را برای قسمت‌های زیر (تریبل)، وسط و یا بم (باس) با توجه به زیر و بمی صدای طبیعی میله، انتخاب می کند.

فراتر از کیفیتِ صدای آهنگ پیانو، بِکشتاین به عنوان خالق قاب‌های هنری پیانو منحصر به فرد، شناخته شده است.
اینجا، مکانیست که هنرمندان به صورت جداگانه قاب‌های پیانو را آرایش و تزئین می کنند تا قاب پیانویی منحصر به فرد و بی نظیر بسازند.
پس شما تنها یک ساز با صدای عالی دریافت نمی کنید، بلکه این ساز یک تکه از هنر را نیز، درست در داخل خودش دارد.
در حقیقت بعضی از قاب‌های هنری پیانو‌های بِکشتاین، قطعاتی در حد و اندازه موزه هستند.

آموزشگاه موسیقی

فاتسیولی

هر چند که این شرکت در سال ۱۹۸۱ شروع به کار کرد، اما پائولو فاتسیولی را یکی از برترین سازندگان پیانو در جهان ساخته است.
به عنوان یک پیانیست کسنرت و فرزند کابینت ساز مشهور پائولو فاتسیولی پیشینه ای عالی، برای ساخت یک پیانوی بی نظیر داشت.
او با اشتیاق یک ساز با لمس و تن بی همتا و غیر قابل رقابت، ساخت.
به عبارت ساده تر پائولو فاتسیولی می خواست بهترین پیانویی که می توان با پول خرید، را بسازد.

برای تولید پیانو‌های رویال و پیانو‌های رویال کنسرت، به صورت انحصاری، هدف بالاترین کیفیت بدون نگرانی برای تولید بزرگ است.

ساخته شدن در ایتالیا این پیانو را ارزان نمی کند، برچسب قیمت‌های آن، از حدود ۱۰۰,۰۰۰ دلار تا ۳۰۰,۰۰۰ دلار است.
این پول بسیار زیادی است، اما شرکت تنها بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ پیانو در سال تولید می کند، آنها حتی یک پیانو با ورق طلای ۲۴ عیار هم می سازند.
با این حال فاتسیولی فقط پیانو های رویال و یا پیانوهای رویال کنسرتی می سازد، و این شرکت پیانوی دیواری تولید نمی کند.
همچنین هیچ وقت سعی نکنید که بزرگترین پیانوی رویال کنسرتی ساخته این شرکت را خودتان تکان دهید،
پیانوی زیبای مدل F308 نزدیک به ۵۷۰ کیلوگرم وزن دارد و اندازه آن بیشتر از ۳ متر است.

این سازنده پیانو جوان، یک علامتِ تولیدِ ساز، ساخته است که با شهرتی دست نیافتنی و احترام همراه است.
اگر شما از لحاظ مالی توانی تهیه یک پیانوی این شرکت را دارید، فاتسیولی یک ساز واقعا زیباست،
و با توجه به تولید کم، پتانسیل واقعی برای یک سرمایه گذاری بزرگ را دارد.

از ساز هارپ یا چنگ چه میدانید

اکثر ما ساز چنگ را فقط در فیلم ها دیده ایم.
شاید برایتان پیش آمده باشد که حس کنید دوست دارید نواختن چنگ را یاد بگیرید اما چون فکر میکنید کار سختی پیش رو دارید از این تصمیم منصرف شده اید.
اما بر خلاف چیزی که اکثر ما فکر میکنیم نواختن ساز هارپ یا همان چنگ خومان چندان هم سخت نیست.
بلکه میتوان گفت بسیار هم آسان است.
شاید حتی ساز هارپ ساده ترین در بین سازهای زهی باشد.
علت این امر این است که نواختن ساز هارپ نیازی به کشیدن آرشه ندارد پس یکی از ساده ترین سازهای آرشه ای به شمار میرود.

ساز هارپ صدای بسیار زیایی دارد و همین امر سبب میشود که حتی در اوایل کار بدون دانستن اطلاعاتی در مورد نحوه نواختن آن بتوانید نواهایی دلنشین با آن تولید کنید.
در واقع حتی ساده‌ترین آهنگ‌ها نیز اگر با هارپ نواخته شوند، بسیار دلنشین خواهند بود.
اگر نظر من را بخواهید، می‌گویم حتی شکل و شمایل این ساز هم طوری است که افراد را به خودش جذب می‌کند!

در حالی که گفته می‌شود در میان سخت‌ترین سازهای زهی، ویولون و گیتار خودنمایی می‌کنند،
باید بگوییم که ساز هارپ یا چنگ در این میان از جمله سازهای ساده‌تر رتبه‌بندی شده است.
هزاران سال است که مردم جهان ساز هارپ یا چنگ را می‌نوازند.

آموزشگاه موسیقی

و این زمان کمی نیست و البته که اگر ساز هارپ بسیار سخت می‌بود، از هزاران سال پیش تاکنون منقرض شده بود و به جهت سختی زیاد، مردم آن را نمی‌نواختند.
منشا این ساز نیز مشرق زمین بوده است.

برای یاد دادن این ساز به دوستتان، نیازی نیست که دوست شما چیزی درباره‌ی موسیقی بداند.
هر کسی با هر دانشی می‌تواند ساز هارپ را در ابتدا در دست بگیرد و در حالت مبتدی نیز آهنگی زیبا با آن بنوازد.
یادگیری هارپ برای نوازندگان پیانو بسیار ساده است؛ زیرا کار با انگشتان در پیانو، شبیه آن در هارپ است.
همچنین باید گفت مثل پیانو، ساز هارپ نیز هم مناسب چپ‌دستان و هم راست‌دستان است و تفاوتی میان راست دست و چپ دست برای نواختن این ساز وجود ندارد.

تکنیک‌هایی که در یادگیری ساز هارپ یا چنگ وجود دارد، نسبت به سایر سازهای هم‌رده‌ی آن، بسیار ساده‌تر است.
شما می‌توانید این ساز را خودتان نیز در منزل فرا بگیرید و یا اینکه چند جلسه‌ی محدود به کلاس آموزشی بروید و بقیه را خودتان در منزل کار کنید.

ساز هارپ به صورت مثلثی و از قدیم الایام از چوب ساخته می‌شد.
در گذشته، جنس سیم‌های این ساز از روده‌ بود اما امروزه از نایلون یا فلز ساخته می‌شود.
قسمت بالای ساز گردن ساز نامیده می‌شود؛ یعنی جایی که سیم‌ها به چوب متصل شده‌اند.
سیم‌ها را می‌توان از این ناحیه کوک یا تنظیم کرد.
به ضلع پایین ساز، sounding board یا بورد ایجاد صدا گفته می‌شود.
بلندترین ضلع مثلث، ستون نام دارد. در هارپ ها یا چنگ‌های مدرن امروزی، پدال‌هایی نیز در قسمت پایین ساز تعبیه شده است.

BMW های سری I چگونه خواهند بود

در این مقاله ازسایت اجاره ماشین با راننده و اجاره ماشین بدون راننده رنت کنیم
ابتدا با لیست آخرین «تلفات» در محصولات ب‌ام‌و شروع می‌کنیم؛
سال آینده، زمان وداع با نسخه ۳ درب سری ۱ است
که در فرم گیربکس دستی M140i، به نوبه خود، یک مدل کلاسیک محسوب می‌شود.
همچنین مدل‌های سری ۲ گرن تورر، سری ۲ کانورتیبل و مینی کابریولت،
خودروهایی هستند که در آخرین روزهای حضورشان در خط تولید قرار دارند.

سپس نوبت به ب‌ام‌وهایی می‌رسد که اکنون در بازار حاضر نیستند،
ولی قرار است که به زودی آنها را در دنیای خودرو ببینیم.
خودروی لوکس محیط زیستی i9 که قبلاً در نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته شده بود، اکنون به دلیل ارائه مدل کوچکتر،
امّا جادارتر i7 کنار گذاشته شده است.
همچنین مدل دیگری که قرار است از دست برود، i5 است که در سال ۲۰۲۳ از خط تولید کنار می‌رود.

ب‌ام‌و همچنین جاه‌طلبی‌های کوتاه‌مدت خود را در حوزه سوپرماشین‌ها متوقف کرده
و در آخرین لحظات از قرارداد خود با مک‌لارن برای تولید این نوع خودروها چشم‌پوشی کرده است.
این خودروساز برنامه‌هایی برای یک ساختار جدید وسیله نقلیه با «دایملر» دارد.

اجاره ماشین

و امّا در مورد مینی…
به دنبال مذاکرات با تویوتا مبنی بر توسعه مشترک یک پلتفرم جدید برای خودروهای کوچک
که می‌تواند در نسل آینده محصولات مینی مورد استفاده قرار گیرد،
مونیخ به این نتیجه رسید که استفاده از قطعات داخلی پلتفرم دیفرانسیل جلوی FAAR
برای خودروهای مینی می‌تواند برای این خودروساز گران تمام شود
و به همین دلیل، ب‌ام‌و برای جلوگیری از انقراض «مینی»، به یاری گرفتن از شرقی‌ها اقدام کرده است.

اگرچه مدت‌زمان نسبتاً زیادی از آن گذشته،
امّا شایعات زیادی در مونیخ وجود دارد که ب‌ام‌و سخت به دنبال قرارداد با خودروساز چینی گریت وال
برای توسعه مشترک یک پلتفرم جدید است تا این پلتفرم را در نسل بعدی محصولات مینی مورد استفاده قرار دهد.

ب‌ام‌و برای آمادگی بیشتر برای این همکاری مشترک،
درنظر دارد که ۲ سال دیگر به چرخه عمر کنونی مینی اضافه کند.
این در حالی است که جزئیات برنامه‌ریزی شده و مورد موافقت قرار گرفته‌اند.
اولین نمونه جایگزین چینی-آلمانی «مینی»، که از آن با عنوان «مترو رانر» یاد شده، قرار است که اولین بار در سال ۲۰۲۳ رونمایی شود.

در ادامه، در سال ۲۰۲۴، مدل «مترو کروزر» را خواهیم داشت که نسخه بازنگری شده از مینی کلابمن محسوب می‌شود.
همچنین گفته‌ها حاکی از ارائه «مترو ادونچرر» سخن گفته‌اند که یک نسخه کوچکتر و جمع‌وجورتر از مینی‌ کانتری‌من است.

احاره ماشین در تهران

برنامه کلی در این همکاری،
هدایت تیم مهندسی طراحی جایگزین محصولات مینی توسط ب‌ام‌و و ساخت این خودروها توسط گریت وال در چین است.
گریت‌وال این خودروها را در کنار نسخه‌های مخصوص به خودش از این مدل‌ها خواهد ساخت.

امّا سخت‌افزار گران‌قیمت FAAR همچنان در زیر پوسته جایگزین مدل ۵ درب سری ۱،
مدل بعدی اکتیو تورر و سری ۲ گرن کوپه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در همین حال، کلاوس فرولیش (Klaus Fröhlich)، رئیس بخش تحقیقات و توسعه ب‌ام‌و تأیید کرده
که این کمپانی در حال حاضر مشغول کار بر روی ۱۲ خودروی کاملاً الکتریکی، با هدف ارائه آنها در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ است.

اگرچه این تعداد هنوز به قوّت خود باقی مانده‌اند، امّا برخی از خودروهایی که در ابتدا برای آنها برنامه‌ریزی شده بود،
هم‌اکنون با برخی نسخه‌های متفاوت جایگزین شده‌اند.
از جمله مدل‌های جدید، مدل جانشین i3 است که با استفاده از عنوان iX1، قرار است که با نسبت‌های یک «کراس‌اور» روانه بازار شود.

تازه‌واردهای دیگر شامل یک نسخه تمام‌الکتریکی از نسل بعدی رولز رویس گوست
و مدل‌های با فاصله محوری کشیده از iX1، i3 و i5 برای بازار چین هستند.

اجاره ماشین بی ام و

شاید هیجان‌انگیزترین مدلی که قرار است به بازار بیاید و در داخل ب‌ام‌و به عنوان یک «شکل‌دهنده برند» شناخته می‌شوند،
خودرویی است که بهترین‌ها را در خود جای می‌دهد و برند ب‌ام‌و را در قرن بیست و یکم تعریف می‌کند.
ب‌ام‌و i8 قرار است که در سال ۲۰۲۲ بازنشسته شود و این مدل شکل‌دهنده برند، جای آن را خواهد گرفت.

در حال حاضر، سه گزینه برای این «شکل‌دهنده برند» درنظر گرفته می‌شود.
یکی از گزینه‌ها، یک i8 با پوسته جدید است که در آن باتری‌های بزرگتر، موتورهای الکتریکی قدرتمندتر و یک موتور ۲ لیتری احتراق داخلی ۳۲۰ اسب‌بخاری به جای موتور ناهنجار سه سیلندری در آن استفاده شده‌اند.
گزینه دوم، تنها ساختار اصلی را حفظ می‌کند، شرایط جلوبندی و عقب را تغییر می‌دهد و پیشرانه را از سه به چهار سیلندر ارتقا می‌بخشد.

اجاره ماشین BMW i8

گزینه سوم که به نوعی افراطی محسوب می‌شود،
ساختار «مقدس» قبلی را به کناری می‌نهد و از یک نمونه جدید مولتی-متریال استفاده می‌کند.

در حالی که این مدل جدید نیز به صورت پلاگین هیبرید خواهد بود،
گزارش‌ها حاکی از آن است که در سیستم پیشرانه، ترکیبی از یک موتور الکتریکی قدرتمند
( با سه سطح قدرت ۸۰، ۱۰۰ و ۲۱۰ اسب‌بخار)
با یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر با قدرت ۳۴۰ اسب‌بخار یا یک موتور بزرگتر V-8 با خروجی ۶۰۰ اسب‌بخار وجود خواهد داشت.
در نتیجه، به نظر می‌رسد که خروجی ترکیبی ۸۰۰ اسب‌بخار دور از دسترس نباشد.

دامنه رانندگی با این خودرو، در صورت که با آن هیچ‌گونه آلودگی وارد هوای اطراف نشود، بین ۸۰ تا ۱۱۲ کیلومتر گزارش شده است.