دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

تاقیر موسیقی بر رشد مغزی کودکان

ارتباط بین موسیقی و رشد مغزی کودکان امری مهم است.
بر طبق نتایج ثبت شده از یک بررسی ۵ ساله توسط متخصصین علوم اعصاب، این مسئله به ویژه در بخش هایی از مغز که مسئول پردازش صدا، توسعه و پیشرفت زبان، درک گفتاری و مهارت های خواندنی هستند، بیشتر دیده شده است.

مؤسسه خلاقیت و مغز در «USC» این بررسی ۵ ساله را در سال ۲۰۰۲ با مشارکت مؤسسه فیلارمونیک لس آنجلس با بررسی تأثیر آموزش بر پیشرفت رابطۀ اجتماعی، هیجانی و شناختی کودکان انجام داد.

این نتایج اخیراً در مجله علوم و توسعه و درک و شناخت منتشر شده و مدارکی از امتیازات آموزش موسیقی در بسیاری از مدارس در این منطقه با حذف یا کاهش برنامه های موسیقی و هنری به دست آمده است.
بررسی ها بیان گر آن است که آموزش موسیقی موجب افزایش رشد شنیداری در مغز و افزایش کارایی آن می شود.

عسل حبیبی، مؤلف و عضو ارشد انجمن پژوهش در BCI و کالج Dornsif در بخش های ادبی، هنری و اجتماعی بیان کرده است که ما علاقه زیادی به مطالعه تأثیر آموزش موسیقی بر توسعه و پیشرفت شناخت ، رشد هیجانی- اجتماعی مغز داریم.
این نتایج بیان می کند که کودکان با این آموزش در مقایسه با دو گروه دیگر در پردازش صوت بهتر عمل می کنند.

برای این بررسی، متخصصین اعصاب به کنترل رشد و رفتار مغزی در گروهی از ۳۷ کودک در منطقه ای محروم در لس آنجلس پرداختند.

۳۰ کودک در سنین ۶ یا ۷ ساله، این آموزش را در برنامه هایی از Youth ارکستر لس آنجلس در Hola دریافت کردند.
برنامه آموزش موسیقی به طور اجتماعی مانند EL Sistema به وجود آمد که گاستوا دودامل مدیر LA Philharmonic سازمانی که در ونزوئلا بود آن را برعهده داشت.

آموزش ویلن:

کودکان به آموزش هایی مانند ویلن، به طور گروهی و همنوازی پرداخته و ۷ ساعت در هفته تمرین می کنند.

متخصصین به مقایسه دو گروه پرداخته اند، ۱۱ کودک در برنامه های فوتبال شرکت کرده ۱۳ کودک درهیچ کلاسی بعد از مدرسه حضور نداشته اند.

متخصصین اعصاب با به کارگیری چندین ابزار به کنترل تغییراتی در آن ها در هنگام رشدشان پرداخته اند:
توسط MRI تغییرات را از طریق اسکن مغزی کنترل کرده و با پیگیری فعالیت الکتریکی در مغز و تکنیک های دیگر مانند آن پرداخته اند.

در طی دو سال بررسی، این متخصصین به سیستم شنیداری کودکان در برنامه موسیقی و رشد سریع تر آن ها به نسبت دیگر کودکان دست یافتند.
تنظیم مناسب سیر شنیداری می تواند موجب شتاب رشد زبانی و خواندن به مانند توانائی های دیگر شود و تأثیر اساسی آن در طی بررسی مورد نظر قرار می گیرد.

افزایش رشد موجب افزایش انعطاف پذیری عصب ها به صورت یک تغییر فیزیولوژیکی در واکنش محیطی مغز شده و در این حالت، این مسئله با افزایش موسیقی و تماس با آن دیده می شود.

سیستم شنیداری توسط موسیقی تحریک می شود!
بر طبق گفته حبیبی این سیستم با پردازش کلی صدا تحریک شده که موجب پیشرفت زبان، مهارت های خواندن و ارتباطات موفق می شود.

ارتباط گوش با مغز:

سیستم شنیداری گوش ما را به مغز برای فرایند صوتی متصل می کند.
زمانی که ما چیزی را می شنویم گوش ما آن را به شکل لرزشی دریافت کرده و آن را به سیگنال عصبی تبدیل می کند.
این سیگنال به ساقه مغزی ارسال شده که در بالای تالاموس و در مرکز مغز قرار دارد و در مرحله نهایی از آن خارج می شود.

در این بررسی، دانشمندان بر روی برانگیختگی با عنوان P۱ تمرکز کرده اند.
علاوه بر این آن ها دامنه ای را ردیابی کرده اند که تعداد تحریک نورون ها را افزایش داده و در واقع به انتقال سیگنال سرعت می بخشند.
هر دو این مقیاس ها به رشد سیر شنیداری مغز اشاره می کند.

همان طور که کودکان رشد می کنند، هر دو دامنه و نهفتگی از P۱ رو به کاهش پیش می رود.
این بدان معنا است که آن ها در پردازش صوت کارایی بیشتری دارند.

آموزشگاه موسیقی

در شروع بررسی و مجدداً دو سال بعد، کودکان توانائی هایشان برای تشخیص صوت سنجیده می شود.
همانطور که EEG سیگنال الکتریکی را ثبت می کند، آن ها صدای ویلن و پیانو را شنیده و صدای نی با فرکانس مجزا را اجرا کرده اند.

هم چنین کودکان تمایزی را میان ریتم و صوت در ملودی های متفاوت و یکسان می شناسند.
به طور مجزا، آنها ۲۴ ملودی را به طور تصادفی شنیده و تفاوت آن ها را در صوت و ریتم داشته و این که در کجا این دو یکسان هستند.

کودکان که در برنامه Youth ارکسترا شرکت کرده اند به درستی به تشخیص تغییرات زیر و بم به نسبت دو گروه دیگر پرداخته اند.
هر سه گروه توانایی شناخت آسان ملودی های یکسان را داشته اند.
اگر چه کودکان دارای آموزش موسیقی نسبت به دیگران با دامنه اصلی P۱ کوچک تر، نسبت سریع تری از رشد را نشان داده اند.

ما کاهش در دامنه و نهفتگی P۱ را در بزرگ ترین گروه موسیقی و گروه کنترل به نسبت سن بعد از ۲ سال آموزش مشاهده کرده ایم.
متخصصین می گویند با وجود آن، تمرکز بر داده های سال سوم بیان گر آن است که گروه موسیقی کوچک ترین دامنه P۱ را در مقایسه با گروه کنترل و گروه ورزشی نشان داده است.

این بررسی توسط مرکز پژوهش رشد و خلاقیت به سرانجام رسیده است.
مؤلفان نیز جزء متخصصین اعصاب BCI رائل چان و مدیران BCI، آنتونیو داماسیو و هانا داماسیو بودند.

ردیف موسیقی به چه معناست

ردیف یا ردیف موسیقی یا ردیف دستگاهی ایران تنها یک نوع چیدمان یا روایت است که برای موسیقی ایران استفاده میشود.
این چیدمان به ترتیب گوشه ها پست سر هم اشاره دارد که در هر دستگاهی رعایت میشود.
یک ردیف شامل تمام هفت دستگاه و شش آواز میباشد.

ردیف موسیقی را میتوان به نوعی روایت خواند.
برای مثال یکی از معروف ترین ردیف های سازی ردیف میرزا عبدالله است که توسط اون چیده و روایت شده است و میتوان آن را روایت میرزا عبدالله از موسیقی ایران برای ساز تار و سه تار دانست.

ولی این بدان معنی نیست که این ردیف توسط او و یک شبه به وجود آمده، ممکن است گوشه هایی از او بوده که خود حتی نامی نبرده ولی او تنها انتقال دهنده و راوی این گوشه ها است که از گذشته ی دور و نزدیک به دست او رسیده است.

در مورد دیگر ردیف ها نیز این امر صدق میکند.
بیشتر ردیف ها گوشه هایی مانند هم دارند که تنها در نحوه بیانشان اختلاف وجود دارد و هر استادی با سلیقه خود شروع، اوج و فرود را برای گوشه ها و دستگاه ها تنظیم کرده و یا اصلا به صورت مستقیم نقل کرده است.

آموزشگاه موسیقی

در زیر با چند ردیف معروف در موسیقی ایران آشنا میشویم:

ردیف میرزاعبدالله (در ابتدا برای تار و سه تار)
ردیف آوازی عبدالله دوامی
ردیف موسی معروفی ( شامل گردآوری ردیف های دیگر و شامل بیشترین تعداد گوشه)
ردیف آوازی محمود کریمی
ردیف آوازی شجریان
ردیف نی حسن کسایی
ردیف سنتور ابولحسن صبا
ردیف آقاحسینقلی (به‌روایت علی‌اکبرخان شهنازی)
ردیف سه تار سعید هرمزی

لازم به ذکر است که بنا بر یادداشت های تاریخی موسیقی قبل از دوره ی قاجار به صورت ردیفی و دستگاهی نبوده است بلکه به صورت مقامی بوده است و در دوره ی قاجار اساتیدی مانند میرزاعبدالله مقام های مانند هم را گرده آوری کرده و پست سر هم نهاده و نام ردیف بر آن نهاده است.
تعدادی از نام های گوشه ها بر اساس نام مقام است. برای مثال گوشه راست در دستگاه راست پنجگاه که در گذشته مقام راست نامیده میشده است.

نکته قابل توجه این است که ردیف موسیقی چیدمان دستگاه ها نمی باشد زیراکه هر ردیفی تمام دستگاه ها را شامل میشود.

تاریخچه ی موسیقی سنتی

فرهنگ وتمدن هر کشور برگرفته از هنر و تمام چیز هایی که از گذشته باقی مانده است که فرهنگ هر کشور باعث افتخار افراد جامعه می شود.
تاریخ موسیقی ایران را به دو بخش می توان تقسیم کرد

دوران پیش از اسلام
دوران بعد از اسلام

در دوران پیش از اسلام با استناد به حجاری ها ، مجسمه ها و نقوش بر روی ظروف می توان گفت که که در گذشته هاسازی شبیه به تنبور امروزی بوده که نشان دهنده ی یک ساز ملودیک در ان زمان بوده است.درحجاریهای طاق بستان گروه نوازندگان چنگ نواز و سازهای بادی نیز مشاهده می شود.
در دوران بعد از اسلام از زمان روی کار آمدن بنی امیه تا زمان خلافت بنی عباس موسیقی در اوج و شکوفایی قرار داشت.

اصطلاح «خنیای باستانی ایرانی» حروف نویسی خالص کلمات ایرانی است که ترجمه آن عبارت از«موسیقی ایران باستان» و یا به عبارت دیگر «موسیقی سنتی ایران» است.
این اصطلاح ایرانی امروزه بخوبی قابل درک است ولی در مقایسه با اصطلاح پر مصرف «موسیقی اصیل» که معنای آن نیز همان است، به ندرت استفاده می‌شود.
اصطلاح «خنیای باستانی ایرانی» یک اصطلاح مربوط به عصر پس از هخامنشیان می‌باشد.
ارسی (فارسی) زبان مورد استفاده در دادگاه‌ها بهمراه زبان پهلوی، زبان رسمی دوران امپراطوری ساسانی (۶۴۲-۲۲۴ میلادی) بوده و در برگیرنده اکثریت همان کلمات و همان گرامر زبان پهلوی بوده‌است. بنابر این کلمه مورد استفاده برای موسیقی در دوران ساسانی و در دوران ناب فارسی معاصر در واقع کلمه ‘خنیا می‌باشد.
ولین سیستم موزیکال خاور میانه که با نام سلطنتی خسروانی شناخته می‌شود را ابداع نموده و آن را به شاه خسرو (خسروان) تقدیم نمود.

آموزشگاه موسیقی

در موسیقی سنتی هفت دستگاه به نام های زیر وجود دارد.

شور
سه گاه
همایون
ماهور
چهارگاه
نوا
راست پنجگاه

هفت آوازی که در موسیقی داریم :

بیات کرد (کرد بیات):آثاری که در این آواز خوانده شده اند، آنقدر محدودند که هیچ وقت تا به حال هیچ آلبوم کاملی از بیات کرد ساخته نشده. این آواز هم زیرمجموعه دستگاه شور به حساب می آید.

بیات اصفهان:آواز گوشه های غمگینی دارد اما غم و حزن و اندوه آواز دشتی متفاوت است

دشتی:دشتی همیشه پای ثابت عزاداری ها بوده و هست

بیات ترک:این آواز یکی از زیرمجموعه های دستگاه شور است

افشاری:این آواز هم یکی از زیرمجموعه های دستگاه شور است.

شوشتری:با اینکه این آواز تم غمگینی دارد اما تعدادی آهنگ شاد هم در آن خوانده شده

ابوعطا:این آواز هم حال و هوای غمگینی دارد و زیرمجموعه دستگاه شور محسوب می شود.

تاریخچه ی موسیقی سنتی پس از اسلام

هنگامی که اسلام بعنوان مذهب مسلط ایران پذیرفته گردید، تصمیم حکمرانان منع کلی موسیقی و بعدها دلسرد کردن مردم از زمزمه ادعیه مازدین در این مدها بود.
موسیقی سنتی تا قرن بیستم در دادگاه‌ها نواخته می‌گردید.
در زمان حکومت اسلامگرایان افراطی قرون وسطی، موسیقی بصورت مخفیانه نواخته می‌شد.
شایان ذکر است که چند تحرک احتمالاً باستانی محسوب نشده و فقط خیلی قدیمی هستند.
همانگونه که در طول تاریخ سابقه داشت، موسیقی سنتی ایرانی به عملکرد خود بعنوان ابزاری روحانی ادامه داده و کمتر بعنوان وسیله تفریح به آن نگاه می‌شد.

آثار موسیقی امکان تغییر گسترده از آغاز تا پایان و معمولاً بصورت تغییر بین قطعات پایین، تفکری، نمایش پهلوانی نوازندگی با نام تحریر را داشتند.
تعامل متون مذهبی بعنوان غزل جایگزین غزل‌های بزرگی گردید که توسط شاعران صوفی قرون وسطی خصوصاً حافظ و جلال الدین رومی سروده شده بودند.
علاوه بر این موسیقی ایرانی دریافتی از دردها رنج‌ها خوشی ها یک تمدن چندین تکهٔ یک پارچه‌است که امروزه بسیاری از یادبودهای آن مانند گوشه ها (حسینی جامه دران شبدیز…)گواه این مدعاست.

نکات مهم در نوازندگی گیتار

حتما شما نیز به عنوان هنرجوی گیتار دوست دارید هرچه زیباتر گیتار بنوازید و خود را در سطح نوازندگان حرفه ای بالا ببرید.
در این مقاله به شما نکاتی را خواهیم آموخت که با آن ها میتوانید نوازندگی خود را تقویت کنید .
این مطالب شاید سطحی یا بدیهی به نظر برسند اما از اهمیت به سزایی برخوردارند.

۱)ریتم:

مهمترین عامل در زیبا نواختن شما ریتم قطعه شما است.
اگر قطعه ای که مینوازید از لحاظ تکنیک،موزیکالیته ،اینتوناسیون،بیان و غیره در حد مطلوبی باشد ،اما فاقد ریتم منظم و صحیح(ریتمی متناسب با توکه ای که مینوازید) باشد، تقریبا شما شنونده ای برای سازتان نخواهید داشت.
ولی اگر ریتم در قطعه شما صحیح باشد ،حتی اگر بقیه تکنیک هایتان در حد مطلوبی نباشد شما دارای مخاطب هستید.

۲)موزیکالیته:

در عمل به معنای داشتن حس مطلوب و آهنگین در قطعه شما است.
کردن هر چه بیشتر شما به موسیقی های گیتار عامل بسیار مهمی در جهت بالا بردن موزیکالیته در نواختنتان است.

آموزشگاه موسیقی

۳) بیان صحیح:

یکی از عوامل دیگر بیان صحیح(تمیز نواختن) شما است.
به این معنی که جمله های موسیقیتان را کامل بیان کنید.تکنیک هایتان را با شفافیت تمام بنوازید.نباید جمله های موسیقیتان خورده شده و ناقص باشند.
ارزش زمانی نت ها بایستی بر درستی و با تمامیت رعایت شود. کامل رساندن موضوع در قطعه تان تضمین کننده بیان صحیح شماست.

۴) تکنیک:

تکنیک هر نوازنده انحصاری و منحصر به فرد برای خود اوست.
اما بدیهی است که هرچه تکنیک در سطح بالاتری باشد، نواختن برای نوازنده راحت تر و مطمئن تر است.
تمامی نوازندگان خوب دنیا حتی آنها که از لحاظ هنری بسیار نادر هستند نیز به تمرین های روزانه تکنیکی میپردازند.
پس در هر سطحی که باشید بایستی تمارین روزانه تکنیکی داشته باشید.

۵) دینامیک(قدرت نواختن)

پر قدرت نواختن، یک خصیصه خوب برای یک نوازنده گیتار است.
اما به شرطی که این خصیصه باعث ماشینی شدن نواختنش نشود.
موسیقی شما نباید در یک خط نواخته شود.
موسیقی شما بایستی دارای فرازو نشیب باشد،ممکن است در بعضی قسمت ها به صدایی بسیار قوی نیاز باشد و در بعضی قسمت ها در حدی از قدرت باشد که شنونده به سختی بتواند صدای گیتار شما را بشنود.

۶) انتخاب رپورتوار مناسب:

رپورتوار شما باید متشکل از قطعاتی باشد که شما آنها را خوب مینوازید.
برای زیبا نواختن حتما احتیاجی به قطعات مشکل و سخت نیست. قطعه ای برای شما مناسب است که بتوانید آن را راحت اجرا نمایید.

هیوندای سانتافه نسخه های هیبریدی جدیدی عرضه میکند

نسل جدید هیوندای سانتافه به زودی با دو نوع قوای محرکه الکتریکی شده عرضه خواهد شد.
این موضوع بخشی از برنامه‌های کره‌ای‌ها به منظور افزایش محصولات الکتریکی و هیبریدی خود می‌باشد.

هیوندای این خبر را در اجاره ماشین بدون راننده زمان معرفی جهان سانتافه در بارسلونا تأیید کرده است.
اولین نسخه الکتریکی شده مدل هیبریدی مرسوم خواهد بود درحالی‌که نسخه دوم از قوای محرکه پیشرفته‌تر پلاگین هیبریدی سود خواهد برد.

اگرچه سانتافه اولین بار است که از چنین قوای محرکه‌ای سود می‌برد اما هیوندای در این زمینه تازه‌کار نیست.
هیوندای تمرکز ویژه‌ای روی فروش مدل آیونیک پلاگین هیبریدی داشته هرچند احتمال استفاده از قوای محرکه این خودرو در سانتافه کم است.

اجاره ماشین

اگرچه احتمال ساخت سیستم هیبریدی جدیدی برای سانتافه وجود دارد اما شانس سود بردن از قوای محرکه 2 لیتری بنزینی کیا اپتیما پلاگین هیبریدی نیز در این شاسی‌بلند محبوب بالاست.

اما نسخه هیبریدی اجاره ماشین با راننده مرسوم سانتافه احتمالاً از قوای محرکه برگرفته از کیا نیرو استفاده خواهد کرد.
سانتافه‌ی جدید اوایل این ماه در بریتانیا عرضه شده است و البته مدل‌های نسل قبل آن هنوز با قیمت‌های فضایی در کشورمان جولان می‌دهند.
این خودرو در ابتدا با پیشرانه دیزلی 2.2 لیتری CRDi که دارای سیستم کاهش کاتالیتیک انتخابی و به دام انداختن NOx و سیستم ذرات DPF می‌باشد عرضه می‌شود.
پیشرانه یاد شده قدرت 197 اسب بخاری داشته و نیروی پیشرانه به چرخ‌های جلو یا تمامی چرخ‌ها فرستاده می‌شود.

مشتریانی که به دنبال سانتافه چهار چرخ محرک هستند پذیرای سیستم HTRAC هیوندای هم خواهند بود.
این سیستم حالت‌های رانندگی اسپورت، کامفورت و اکو را ارائه می‌کند تا رانندگان بتوانند میزان توزیع گشتاور را تنظیم کنند.