دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دوره پس از افول ٬احیای دوباره ساز بربط

دوره پس از افول ٬احیای دوباره ساز بربط

در این دوره محدودیت های موسیقی کمتر شده و کم کم راه جدید خود را آغاز می کند، تا جایی که در سال ۱۳۰۲ ه.ش. کلنل علینقی وزیری هنرستان موسیقی را با نام مدرسه عالی موسیقی بنیان گذارد.
روح الله خالقی که به عنوان اولین معلم تئوری و هارمونی در مدرسه ملی موسیقی تدریس می کرد در سال ۱۳۲۴ ه.ش.
انجمن موسیقی ملی را با هدف گسترش موسیقی ایرانی بنا نهاد.
استاد خالقی برای تدریس ساز بربط و قانون که در آن زمان استادی در ایران نداشتند،
از نوازندگان و استادان عرب دعوت به عمل آورد .
ولی عدم آشنایی این اساتید با ردیف و دستگاه های موسیقی ایرانی باعث شده بود که این ساز به عنوان ساز تخصصی در مدرسه موسیقی تدریس نشود.

در پی این اقدامات، استاد خالقی تصمیم گرفت دو نفر از استادان تار و ویلن مدرسه موسیقی را به نام های اکبر محسنی و مهدی مفتاح به عراق فرستاده تا علاوه بر تهیه ساز، شیوه نوازندگی این ساز را بهتر آموزش ببینند.
اما این کار نیز نافرجام ماند زیرا آقای محسنی با همان روش و شیوه نوازندگی تار، عود می نواخت و آقای مفتاح ساز قانون را انتخاب کردند
و شیوه های نواختن این ساز فراموش شده را با خود به ایران آوردند.

آموزشگاه موسیقی

کم کم عقیده ها برآن شد که با ساز عود نمی توان موسیقی سنتی ایران را به طور شایسته و قابل قبول نواخت و آن را از سازهای سنتی دور می دانستند.

در همین دوران است که استاد منصور نریمان تصمیم به یادگیری نواختن ساز بربت می گیرند و احاطه کامل ایشان به ساز تار و موسیقی دستگاهی ایران باعث می شود با پشتکار بسیار بتوانند بر نواختن ساز بربت تسلط کافی پیدا کنند.
استاد نریمان به صورت مکاتبه ای با استاد خالقی که در آن زمان ریاست مدرسه عالی موسیقی را بر عهده داشته، در تماس بودند و درس های بسیاری در زمینه تئوری موسیقی از آن استاد گرانمایه گرفتند.
در حال حاضر تمام کسانی که در ایران به طور تخصصی ساز بربط می نوازند، یا به طور مستقیم شاگرد استاد نریمان بوده اند
و یا غیر مستقیم از شاگردان ایشان، کتاب های تالیف شده و یا از طریق گوش دادن به ساز استاد نواختن بربت را فرا گرفته اند
و به این ترتیب می توان استاد منصور نریمان را “پدر عود ایران” نامید.

در عصر حاضر با رونق گرفتن آموزش ساز عود به نظر می آید که ساز بربت در ایران جان دوباره ای گرفته است
و روز به روز بر تعداد نوازندگان و علاقه مندان این ساز اصیل ایرانی افزوده می شود.

علت رواج استفاده از چوب ترمو در طراحی داخلی و نما

همانطور که ر مقاله قبل خواندیم ترموود چوبی است که با فرمولاسیون خاصی حرارت دیده است.
اما این حرارت دیدن چه لزومی دارد؟
به طور کلی تفاوت چوب ترمو در این است که حرارت باعث بالا بردن دوام و ثبات هندسی آن شده است.
همچنین جوب ترمو یک عایق حرارتی بسیار خوب است و به همین علت مقاوت بیشتری در مقابل آتش گرفتن دارد.
علاوه بر تمام ویژگی های کاربری کفته شده این نوع چوب به علت زیبایی و جلوه خاص آن گزینه مناسبی برای استفاده در طراحی محسوب میشود.

در فرآیند عایق سازی چوب ترمو از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده و این کار صرفا از طریق حرارت و بخار انجام میشود.
میتوان گفت که این کار در چوب همان خواصی را ایجاد میکند که چوب درخت های محکم و مقاوم استرالیایی دارد.
ضمن اینکه چوب ترمو یک چوب کاملا سازگار با محیط است.
برای نمونه از برخی از این مزیت های چوب ترمو میتوان به کاهش پتانسیل آن در برابر ترک خوردگی و پیچ و تاب خوردن نام برد.
همین مزیت ها استفاده از ترموود در طراحی داخلی و بنای ساختمان را کاری عاقلانه و اقتصادی کرده است.

همچنین ترمو وود برخلاف چوب‌های پرداخت شده شیمایی معمولا ظاهر نو و جدید خود را برای مدت ها حفظ می‌کنند.
در زیر به برخی مزیت های چوب ترمو اشاره خواهیم کرد.

ثبات هندسی ترموودد

در بالا اشاره کردیم که یکی از مزیت های چوب ترمو ثبات هندسی آن است.
اما این به چه معناست.
چوب ترمو دارای چگالی متریالی که ۱۰٪ از چگالی چوب های سخت کاج های شمالی است میباشد.
این ویژگی به ترموود سختی مشابه چوب سازج میدهد که از چوب های پرداخت شه بسیار بالاتر است.

به یاد داشته باشید که ترموود دارای بوی متمایز و خاصی است که این تفاوت به خاطر تغییرات انجام شده در طی عملیات گرما دادن است.
اما نگران نباشید زیرا چوب ترمو کاملا سازگار با محیط است و هیچ عنصر مضری از این چوب‌ها در هوا منتشر نمی شود.
میزان ترکیبات آلی فرار در ترموود بسیار کمتر از چوب های پرداخت نشده است چرا که بسیاری از ترپن های آن ضمن حرارت دیدن تبخیر شده است.

مقاومت ترموودد

چوب ترمو نسبت به چوب های پرداخت نشده در برابر آب و پوسیدگی مقاوم تر است.
ترموود مقاوم بالایی در برابر چیزهایی مثل قارچ و رطوبت دارد.
اما شای بتوان گفت تنها ایرا آن این است که در برابر رشد بیولوژیکی جبلک‌ها روی سطح خود مقاوم نیست.

اگرچه رشد جلبک‌ها هیچ آسیب ساختاری به آن وارد نمی‌کند اما ظاهر صیقلی و درخشان ترموود را خراب کرده و از این رو مشکلاتی از جهت زیبایی شناختی پدید می‌آورند.
هرچند میتوان به سادگی با صیفل دادن از مشکل رشد جلبک‌ها روی سطوح چوب جلوگیری کنید.

مقاومت در برابر رطوبت

چوب ترمو برای شرایط آب و هوایی شرجی و مرطوب گزینه بسیار مناسبی است چرا که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.
به علاوه این چوب در برابر نواسانات درجه حرارات و رطوبت فصلی نیز بسیار مقاوم است.
این به خاطر آن است که تغییرات صورت گرفته در حین عملیات گرمادهی از قدرت آن در جذب یا از دست دادن رطوبت کاسته است.

میزان گنجایش رطوبت این چوب در طی این فرآیند تا حدود ۵۰% کاهش پیدا می‌کند که همین عامل ثبات هندسی آن را افزایش می‌دهد.
همچنین ترموود مقاوت بیشتری در مقابل پیچ و تاب خوردن و باد کردن نیز دارد.

دوام ترموود

دوام بالای چوب ترمو آن را هم برای استفاده در فضای داخل و هم بیرون منزل ایده آل کرده است.
ترموود مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی توسط قارچ ها دارد.
البته برای دریافت بهترین نتایج، بهتر است ترموود در بالاتر از سطح مرطوب زمین نصب شود.

چوب ترمو همچنین دارای رسانایی حرارتی کاهش یافته ۲۰ تا ۲۵% نسبت به چوب های نرم معمولی می‌باشد.
در مقایسه با چوب های پرداخت نشده، ترموود سطح PH اندکی کمتر دارد.
ترمو وود دارای استحکام بیشتری نسبت به چوب های پرداخت نشده یا چوب های پرداخت شده با مواد شیمایی دارد
چرا که گره‌های بیشتری در ساختار چوب های اصلاح شده با حرارت وجود دارد.

ایمنی ترموود

فرآیند حرارت دهی استحکام چوب را بالا برده و آن را به متریالی ایمن و محکم برای ساخت و ساز تبدیل می‌کند.
بنابراین از لحاظ ایمنی، ترموود انتخاب خوبی است.
البته در نظر داشته باشید که ویژگی خمش تخته مانند چوب ترمو بسیار شبیه استحکام الوارهای سازه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

نگهداری آسان ترموود

ترموود در مقایسه با چوب های پرداخت شده نگهداری نسبتا آسان تری دارد.
هیچ نشت رزین یا ماده ای دیگر از سطح چوب بیرون نمی‌زند چرا که گرما رزین موجود در چوب را به طور کل حذف کرده است.
این ویژگی همراه با استحکام هندسی بهبود یافته به نگهداری آسان تر از چوب ترمو منجر می‌گردد.

نمای زیبای چوب ترمو

ترموود علاوه بر داشتن کیفیت خوب، دارای ظاهر زیبا نیز هست.
رنگ پایدار چوبی آن شبیه چوب های با کیفیت و سخت است.

رنگ چوب ترمو بستگی به درجه حرارت گرمای آماده سازی آن دارد که این دما همواره در طول تولید تحت نظارت است.
هنگامی که چوب ترمو در معرض اشعه های UV قرار بگیرد رنگ خود را می‌بازد و به خاکستری نقره ای متمایل می‌گردد .
مگر این که سطح آن را با محافظ رنگدانه بپوشانید.
خوشبختانه، ظاهر زیبا و پرطراوت چوب های ترموود ماندگار است چرا که آن ها می‌توانند ظاهر نو و تازه خود را بعد از سالیان متمادی حفظ می‌کنند.

از چوب ترمو برای ساخت چه چیزهایی می توان استفاده کرد؟

ترموود یک متریال فوق العاده با دوام و کارآمد است که می توانید در ساخت چیزهای مختلفی از آن استفاده کنید.
این ها می توانند به عنوان روکش های فضاهای داخلی و نیز خارجی استفاده شوند.
با این حال چوب ترمو بیشتر برای مصالح کف و سونا استفاده می‌شود.

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ در راه است

شاید هیوندای به تازگی نسخه فیس لیفت سوناتا را به عنوان مدل سال ۲۰۱۸ روانه بازار کرده باشد
اما این کار به معنی توقف توسعه نسل جدید اجاره خودرو با راننده این سدان خانوادگی نیست.
تصاویر جاسوسی جدیدی منتشر شده‌اند که یک سوناتا با پوشش‌های استتاری زیاد را در میان رقبایی همچون تویوتا کمری، هوندا آکورد و شورولت مالیبو نشان می‌دهد.
حتی با وجود افت فروش به نظر نمی‌رسد که هیوندای تصمیمی برای حذف سدان خود گرفته باشد.

به نظر می‌رسد از زمان معرفی ششمین نسل سوناتا در سال ۲۰۱۱ تاکنون این بزرگ‌ترین تغییر طراحی سوناتا می‌باشد.
هفتمین نسل هیوندای سوناتا به عنوان مدل سال ۲۰۱۵ معرفی شد و از زبان طراحی مجسمه سیال ۲٫۰ سود برد.
اگرچه این خودرو نیز طراحی متفاوت به همراه داشت اما برخی شاخصه‌های طراحی مشترک با نسل ششم را نشان می‌داد.

اجاره خودرو

در خودروی جدیدی که تصاویر جاسوسی آن منتشر شده شاهد درب‌ها و ستون‌های جدید هستیم.
تغییرات رخ داده در بخش‌های جلو و عقب خیلی قابل‌تشخیص نیست اما می‌توانیم جلوپنجره و چراغ‌های جلوی جدید را ببینیم.
آینه‌ها نیز بجای قرار گرفتن روی فریم شیشه روی بدنه جا خوش کرده‌اند و این به وضوح طراحی جدید سوناتا را نشان می‌دهد.
تصور می‌کنیم استایل کلی خودرو تکاملی باشد و شاهد معرفی زبان طراحی مجسمه سیال ۳٫۰ باشیم.

حدس زدن پیشرانه‌های اجاره خودرو بدون راننده هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ کار سختی است زیرا مدل فعلی با سه پیشرانه و سه گیربکس متفاوت عرضه می‌شود.
هم‌اکنون این خودرو با پیشرانه‌های ۱٫۶ لیتری توربو، ۲ لیتری توربو و ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود.
این قوای محرکه به گیربکس‌های ۶ سرعته اتوماتیک، ۷ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند.
احتمالاً پیشرانه ۲ لیتری توربو به نسل بعدی سوناتا راه خواهد یافت.
هشتمین نسل هیوندای سوناتا سال آینده به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

زیباترین کلید استارت های خودروهای لوکس

پیش پا افتاده ترین بخش یک اجاره خودرو چیست؟
نامزدهای زیادی برای این سؤال وجود دارند و کلید استارت خودرو می‌تواند یکی از آن‌ها باشد.
فرقی نمی‌کند که کلید استارت یک‌تکه فلز باشد یا یک ریموت الکترونیکی کوچک با سیگنال بی‌سیم .
زیرا اکثر اوقات این کلیدها به اندازه‌ی یک ماشین لباسشویی خراب عادی و بی‌شیله‌پیله هستند؛
اما زمانی که کلیدی فوق‌العاده را مشاهده کنیم اوضاع کاملاً متفاوت خواهد بود.

کلیدهای رنت ماشین در اکثر اوقات تنها برای کار خود ساخته شده‌اند اما برخی از آن‌ها فوق‌العاده جذاب جلوه می‌کنند.
خب اگر بخواهیم کمی شاعرانه درباره کلیدها صحبت کنیم باید بگوییم آن‌ها دستگاه ساده‌ای هستند که خودرو را از خواب ناز بیدار کرده
و همچنین بخشی از خودروها هستند که با راننده‌ها همراه می‌شوند.

ما درباره کلیدهای جذاب خودرویی صحبت می‌کنیم
و اگرچه اکثر کلیدها خسته کننده و عادی هستند اما برخی نمونه‌ها به حدی جذاب هستند که می‌توان آن‌ها را وارد کلکسیون‌ها کرد.
برخی از آن‌ها در مؤسسات تیونینگ طراحی شده‌اند .
درحالی‌که برخی نیز مستقیماً از کارخانه به دست مالک می‌رسند و دارای جدیدترین تکنولوژی‌ها هستند.
در ادامه برخی از این کلیدها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

کلید تسلا مدل S

هر خودروی جدیدی با یک ریموت تحویل مالک داده می‌شود
اما کلید خودرویی شکل تسلا مدل S یکی از جذاب‌ترین نمونه‌ها است.
چرا نباید این کلید را دوست داشت؟
وقتی که کاربردی بوده و می‌تواند همانند یک اثر هنری در روی میز خانه جلوه کند پس باید آن را دوست داشت و از دیدنش لذت برد.

کلید آکورا/هوندا NSX

آکورا NSX های دهه‌ی 90 میلادی دارای کلیدی تیتانیومی بودند که قیمت فوق‌العاده بالایی هم داشتند.
این کلید با روش‌های عادی بریده نمی‌شد زیرا خب تیتانیومی بود؛
اما در حقیقت این کلید از تیتانیوم ساخته نشده بلکه آلیاژی نیکل-مسی با نام مونل بود که در NSX 1996 عرضه می‌شد.
شاید برخی افراد بگویند این یک کلید کاملاً ساده است که خودرو را استارت می‌زند؛
اما خب جنس آن باعث شده در آمازون با قیمت‌های قابل‌توجهی خریدوفروش شود.

کلید پورشه 911 فورماورکس

با توجه به قطعات افترمارکتی متنوعی که برای اجاره ماشین پورشه 911 عرضه شده‌اند،
بنابراین وجود کلیدهای سفارشی و شیک برای این خودرو خیلی تعجب‌برانگیز نیست.
البته این کلیدی که مشاهده می‌کنید کار شرکت فورماورکس بوده و از جنس فولاد ضدزنگ 303 می‌باشد.
6 حفره‌ی موجود روی آن نیز به پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت پورشه اشاره دارند.
نسخه‌ی عادی کلید قیمت 250 دلاری داشته درحالی‌که برخی مدل‌های زرق‌وبرق دار 300 دلار قیمت دارند.

کلید ب ام و

ریموت ها و کلیدهای ب ام و همیشه جذاب بوده‌اند .
اما کلیدهای فعلی علاوه بر کاربردهای عادی دارای صفحه‌نمایش لمسی کوچکی نیز هستند که فوق‌العاده به نظر می‌رسد.
این کلیدها قطعاً برای کلکسیونرها جذاب بوده و ظاهر آن‌ها نیز لذت‌بخش به نظر می‌رسد.

کلید نیسان 300ZX

این خودرو تقریباً همان زمانی وارد میدان شد که کوپه‌های اسپورت ژاپنی همچون مزدا RX-7 و تویوتا سوپرا در خیابان‌ها فرمانروایی می‌کردند .
اما نیسان جذاب‌ترین کلید بین این خودروها را داشت.
کلید 300ZX از تیتانیوم ساخته شده و دارای ظاهری آینده‌نگرانه بوده که با برنامه‌های بازاریابی نیسان کاملاً همخوانی داشت.
این کلید مناسب خودرویی بود که در اوایل دهه 90 با آپشن هایی همچون پیشرانه‌های توئین توربو و فرمان پذیری 4 چرخ عرضه می‌شد.

کلید کارت هوشمند مرسدس بنز

مرسدس بنز پیشروی عرضه‌ی سیستم کیلس هندزفری در اواخر دهه 90 میلادی بوده
و هم‌اکنون نیز این یک آپشن عادی در بسیاری از خودروها محسوب می‌شود؛
اما باید اذعان کرد کلید کارت‌های هوشمند اولیه خیلی جذاب نبودند اما قطعاً بخشی از تاریخ خودرو را تشکیل می‌دهند.
این کلیدها کمی هم ضخیم بوده و در میان مشتریان کنونی خیلی طرفدار ندارند .
بنابراین شما می‌توانید یکی از آن‌ها را با قیمتی مناسب در اینترنت پیدا کنید.

کلید فراری

ما نمی‌توانیم لیست کلیدهای خودرویی جذاب را بدون ذکر موردی از فراری تکمیل کنیم.
همه نوع کلید افترمارکتی برای محصولات فراری در بازار وجود دارد و اکثر آن‌ها نیز جذاب به نظر می‌رسند.
این کلید مربوط به اوایل قرن 21 ساده ولی بسیار دل‌نشین می‌باشد.
باید اذعان کرد قیمت کلید یاد شده کمی گران بوده و برابر با 2500 دلار است اما هنوز هم قیمت نازلی برای مالک یک فراری محسوب می‌شود.

کلید روتاری مزدا

مزدا RX-7 با کلید ساده و خسته کننده‌ای عرضه می‌شد که هیچ تناسبی با عملکرد خودرو نداشت .
اما این نمونه‌ی افترمارکتی از نظر زیبایی‌شناسی کاملاً جذاب بوده
و اگر نیازمند دانستن تفاوت کار پیشرانه‌های عادی با نمونه‌های وانکل هستید کافی است به روتور کوچک انتهای کلید نگاه کنید تا یک مثال واضح را ببینید!

کلید پلاتینیومی کونیگ زگ

البته که این لیست بدون معرفی گران‌ترین کلید استارت دنیا کامل نیست.
کلید سپر مانند استاندارد کونیگ زگ به خودی خود جذابیت زیادی دارد اما این نمونه‌ی سفارشی ساخته شده از الماس و پلاتینیوم فوق‌العاده جذاب و خاص است.
کلید یاد شده چند سال پیش برای مالک یک کونیگ زگ آگرا ساخته شده
و گفته می‌شود ارزش حدود 250 هزار دلاری (قیمت یک فراری 488 جدید) دارد.

نوآوری محصول جدید پژو

درست زمانی که فکر می‌کنیم کلاس شاسی بلندهای کوپه دیگر از این شلوغ‌تر نمی‌شود
محصول جدید پژو تصمیم می‌گیرد تا وارد این بازی شود!
حداقل خبر جدیدی که در این باره منتشر شده چنین ادعایی دارد.
بنا به گزارش اتو اکسپرس، این خودروساز فرانسوی می‌خواهد سبد محصولات خود را با تولید جانشینی برای ۴۰۰۸ پربارتر نماید
و این کار را تا پایان دهه میلادی جاری انجام خواهد داد.

درحالی‌که پژو هنوز چیزی را تأیید نکرده
اما مدیرعامل این شرکت گفته که احتمال ورود یک شاسی‌بلند دیگر به بازار اجاره خودرو بدون راننده در دو سال آینده وجود دارد.
او می‌گوید: “به یاد دارید که دو سال پیش می‌گفتیم ۵ شاسی‌بلند جدید را تا دو سال آینده عرضه خواهیم کرد؟
ما آن را انجام دادیم.
سه شاسی‌بلند در اروپا و دو نمونه در چین.
الآن زمان بازگشت به ذات خودمان بوده و پس از آن طیف شاسی بلندهای خود را گسترش خواهیم داد زیرا تقاضای زیادی وجود دارد.”

این محصول جدید پژو که دنباله‌روی موفقیت ۲۰۰۸، ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ خواهد بود
بر پایه پلتفرم مدل ۳۰۰۸ ساخته شده و شاخصه‌های طراحی مشابهی پیروی خواهد کرد.
البته در بخش تغییرات طراحی بزرگی وجود خواهد داشت
به گونه‌ای که میله چراغ روشنی باعث اتصال چراغ‌های عقب به یکدیگر خواهد شد و نمای جلو نیز دینامیک‌تر خواهد بود.

طبیعتاً این خودرو از پلتفرم EMP2 که در کراس لند X و گرندلند X بکار رفته استفاده خواهد کرد.
پیشرانه‌ها نیز با نسخه‌های بکار رفته در ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ مشترک خواهد بود
اما سیستم تعلیق آن برای ارائه تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتر تنظیم خواهد شد.

موضوع جالب اینکه اتو اکسپرس ادعا می‌کند دو نوع قوای محرکه هیبریدی نیز در نظر گرفته خواهد شد.
هر دو نسخه دارای یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو خواهند بود که به یک یا دو واحد الکتریکی متصل شده
و یکی دارای قدرت ۲۴۰ اسبی و دیگر دارای خروجی ۳۰۰ اسب بخاری خواهد بود.

محبوبیت اجاره خودرو پژو ۲۰۶

این هاچ‌بک جمع‌وجور و دوست‌داشتنی یکی از پرطرفدارترین خودروهای این کلاس است
که سال‌های در اروپا و دیگر بازارهای دنیا، خریداران زیادی را به خود جذب کرده است.

پژو ۲۰۶ که توسط کمپانی پژو تولید می‌شود،
اجاره خودرو پژو ۲۰۶ به علت کیفیت بالایی که دارد در ایران نیز مشتریان زیادی دارد.
این خودرو که همچنان در ۲ تیپ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ به فروش‌ می‌رساند در محدوده‌ی خوبی قرار دارد.

یکی دیگر از دلایل رونق خرید و فروش پژو ۲۰۶، پتانسیل‌های آن به عنوان یک خودروی جوان‌پسند،
امکان اضافه کردن آپشن‌های مختلف است که کمک می‌کند از جذابیت‌های ظاهری و فنی آن لذت ببرید.