دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

آتش بازی سرد عروسی چیست

اصولاً لوازم آتش بازی (نورافشانی) به ۲ دسته زمینی و هوایی تقسیم می‌شوند.
آتش بازی زمینی: شامل ۲ نوع آتش بازی سرد و گرم می‌باشد،
که منظور از آتش گرم آن دسته از لوازمی است که با استفاده از فیتیله و گوگرد شروع به سوختن و تولید نور می‌کنند،
در این نوع از آتش بازی گرمای بالای آن باعث سوختن اجسام نزدیک آتش می‌شود.

آتش بازی هوایی:

شامل انواع توپ‌های باز شو که از طریق لوله‌های مخصوص که اصطلاحاً لانچر گفته می‌شوند به بالا هدایت شده
و با توجه به نوع توپ در ارتفاع مشخصی منفجر و ترکیبی از نور و آتش ایجاد می‌کنند.
این نوع آتش بازی معمولاً بصورت تکی (یک توپ و لانچر) یا یک بسته سری با تعداد مشخص (۱۰ عدد توپ به بالا)
که با استفاده از یک فیتیله تکی روشن و بصورت پشت سر هم به هوا هدایت شده
و مانند نوع قبلی ایجاد ترکیبی از نور و آتش می‌کنند،
اصطلاحاً این نوع از آتش بازی‌های هوایی را با توجه به شکل ظاهری و نحوه اجرای آن کاتیوشا نامگذاری کرده‌اند

آتش بازی‌های هوایی با توجه به ارتفاع آن‌های و سایز قطر توپ آن اندازه‌گیری و شماره گزاری می‌شوند،
بعنوان مثال یک توپ ۲٫۵ اینچی با استفاده از لانچر مخصوص خود می‌تواند تا ارتفاع ۲۰ متر بالا برود
و در نهایت با یک انفجار کوچک در نوع یک گلی از آتش و نور باز شود.

ابزارهای آتش‌بازی ایرانی

کوزه آتش فشان: نوعی وسیله آتش بازی و نورافشانی است
که شامل یک کوزه گلی کوچک معمولاً به ارتفاع بیست تا سی سانتی‌متر می‌شود که درون آن با مواد محترقه خاصی پر شده است.
به هنگام روشن شدن، نور شدیدی شبیه به فشفشه از آن برای چند دقیقه خارج می‌شود.

آفتاب مهتاب: که در بروجرد و نهاوند با عنوان پیاله مهتاب شناخته می‌شود ساختار و عملکردی شبیه به کوزه جنی دارد
با این تفاوت که اندازه آن کوچکتر و شکل آن شبیه به یک پیاله یا کاسه کوچک است.

تیر شهاب. که با عنوان موشک هم شناخته می‌شود نوعی ابزار آتش بازی است
که شبیه به یک تیر چوبی به دارازی چهل تا پنجاه سانتی‌متر است.
در نوک آن محفظه‌ای مقوایی حاوی مواد محترقه وجود دارد که با فتیله‌ای آتش زده می‌شود
و در آسمان حرکت و نور شدیدی ایجاد می‌کند که بی شباهت به نور شهاب نیست.
بسته به نوع و شکل بخش محترقه، موشک‌ها انواعی دارند از جمله موشک شاهی.

قلم هفت رنگ: می‌توان آن را فشفشه سنتی ایرانی در نظر گرفت.

کوزه جنی: ترکیب ترقه‌های مختلف است که در یک کوزه سفالی جمع‌آوری شده باشند و انفجار آنها صدای مهیبی ایجاد کند.

در گذشته تنها آتش بازی گرم رایج بود
و به دلیل خطراتی که داشت بسیاری از عروس و داماد ها تمایلی به برگزاری آتش بازی در جشن عروسی شان نداشتند.
اما این روزها لوازم آتش بازی سرد که با ابزارهای الکتریکی ساخته شده اند
و دارای گرمای بسیار کمتری هستند روی کار آمده اند.
آتش بازی سرد هیچ آسیبی به اجسام اطراف خود نمی رساند
و ذرات آتشی که متصاعد می شود سوزنده و داغ نیست و به همین دلیل در مجالس عروسی به راحتی قابل استفاده است.

از پرکاربردترین وسایلی که برای اجرای آتش بازی سرد استفاده می شود آبشار سرد را می توان نام برد.
آبشار سرد دمای پایین تری نسبت به همتای خود آبشار گرم دارد
و جرقه های پخش شده از آن سرد است
به همین دلیل اجرای مراسم با آبشار سرد در سالن پذیرایی و باغ عروسی امکان پذیر است و زیبایی خاصی به مراسم می بخشد.

تشریفات عروسی

آبشار سرد در زمان ورود عروس و داماد به تالار عروسی ، لحظه بریدن کیک عروسی و رقص تانگوی عروس داماد به کار می رود.
هم چنین در جشن عقد نیز از آبشار سرد می توان استفاده کرد
تا در زمان بله گفتن عروس خانوم با روشن شدن آبشار لحظه زیبا و به یاد ماندنی خلق شود.

آبشار سرد ۳ متر ۳۰ ثانیه:
آبشاری است که جهت برگزاری مراسمات مختلف مانند عروسی ،افتتاحیه،اختتامیه،مسابقات ورزشی و ارگانی داخل یا بیرون سالن مناسب میباشد.
منظور از سرد بودن یا گرم بودن آبشار درجه حرارت آتش آن است
که در صورتی که آبشار مصرفی دارای کیفیت مناسب باشد در صورت برخورد با لباس یا افراد به آنها آسیبی وارد نمیکند.

از دیگر مزایای آبشار سرد می توان به تایم مناسب جهت فیلم برداری ،
قابلیت استفاده بیشمار آن به صورت همزمان و با یک دستگاه ، حجم آتش مناسب و دود و بوی بسیار کم (در برخی از آنها عدم دود و بو) اشاره کرد.

آتش بازی سرد توسط شوک الکتریکی و با ریموت کنترل انجام می شود
و اپراتور آن در دید عموم قرار ندارد. دستگاه ریموت به منظور روشن نمودن آبشار سرد برقی استفاده می شود
که در دو مدل شارژی و باتری موجود است. بعضی از دستگاه ها از چند کانال بهره مند هستند
و قابلیت روشن کردن چند آبشار به طور همزمان را دارند.

توجه شود که آبشارهای سرد به دو دسته مخصوص فضای باز و مخصوص داخل سالن تقسیم می شوند.
آبشار های بیش از ارتفاع ۳ متر فقط در فضای باز کاربرد دارند
و آبشارهای با ارتفاع زیاد مناسب برای مراسم ورود عروس و داماد می باشند.

انتشار تک‌آهنگ از چه زمانی و با چه هدفی باب شد؟

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک پیروز ارجمند، که در دوره مدیریتش قانون اعطای مجوز به تک‌آهنگ تصویب شد می‌گوید:
«هدف ما این بود که تا حد امکان زمینه انتشار قانونی آثار هنرمندان و تبدیل نشدن آن‌ها به خوانندگان زیرزمینی را فراهم کنیم.
به گونه‌ای که نبودِ قانون و آیین‌نامه در دفتر موسیقی منجر به تبدیل شدن هنرمند به خواننده زیرزمینی نشود.»

انتشار تک‌آهنگ از چه زمانی و با چه هدفی باب شد؟

به گزارش جی پلاس، روز گذشته، شنبه 12 اسفند دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،
گزارشی از عملکرد خود از سال 94 تا 96 منتشر کرد.
گزارشی شامل تعداد تک آهنگ‌ها، نماهنگ‌ها، آلبوم‌های موسیقی، آلبوم‌های تصویری و آمار اجراهای صحنه‌ای از سال 94 تا 96.

این آمار نشان می‌داد در حوزه آلبوم و تک‌آهنگ شاهد ثابت ماندن رقم اولی
و رشد ناگهانی رقم دومی طی یک سال هستیم
به گونه‌ای که در 95، 485 آلبوم و در 96، 495 آلبوم منتشر شده و از آن سو در 95 شاهد انتشار 371 تک‌آهنگ و در 96 شاهد انتشار 1150 تک‌آهنگ بوده‌ایم.

پیروز ارجمند ، مدیرعامل سابق دفتر موسیقی در مورد این تفاوت فاحش در آمارها گفت:
«به طور کلی می‌توان گفت نوع عرضه موسیقی، در دنیا در حال تغییر است
و از شیوه‌ای که در قالب کاست و بعدتر سی‌دی و بعد از آن حامل‌های صوتی بود گذر کرده و این کاملا طبیعی است.»

پیروز ارجمند گفت:
«ماجرای انتشار تک‌آهنگ و نماهنگ به زمانی برمی‌گردد که من مسئولیت مدیرکلی دفتر موسیقی را در اواخر سال 92 پذیرفتم.
پیش از آن پژوهشی را در حوزه هنری انجام داده
و حدود پنج هزار تک‌آهنگ بدون مجوز را که در طول یک سال در قالب موسیقی زیرزمینی عرضه شده بود شناسایی کرده بودیم.
بعد از بررسی کمی، در طول بررسی کیفی و تحلیل محتوا متوجه شدیم که بسیاری از این آثار از لحاظ کیفی هم قابل‌قبول‌اند.

بعد از آن دلیل انتشارشان را به صورت زیرزمینی و چرایی مجوز نگرفتن‌شان را بررسی کردیم
و متوجه شدیم عموم کسانی که اثرشان را به این شکل انتشار داده بودند

معتقد بودند وقتی دفتر موسیقیِ معاونت هنریِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفا آثاری را بررسی می‌کند و به آن‌ها مجوز می‌دهد که در قالب آلبوم باشند،

آن‌ها برای شنیده شدن تک‌آهنگ‌شان راهی جز انتشار زیرزمینی ندارند!»

پیروز ارجمند در ادامه سخنان خود گفت:
«برای حل شدن این موضوع، در سال 93 برای اولین بار پس از انقلاب اعلام کردیم که دفتر موسیقی به تک‌آهنگ و نماهنگ هم مجوز خواهد داد.
هدف ما این بود که تا حد امکان زمینه انتشار قانونی آثار هنرمندان و تبدیل نشدن آن‌ها به خوانندگان زیرزمینی را فراهم کنیم
به گونه‌ای که نبود قانون و آیین‌نامه در دفتر موسیقی منجر به تبدیل شدن هنرمند به خواننده زیرزمینی نشود.
این اتفاق رخ داد و هر چه قدر از این سو شاهد افزایش تعداد مجوز برای انتشار تک ‌آهنگ بودیم، از آن سو روند رشد موسیقی زیرزمینی کندتر شد.»

پیروز ارجمند در مورد حُسن این دیگر این اتفاق هم گفت:

«به این ترتیب آثار شماره ثبت پیدا کردند و به عنوان مثال آهنگساز، تنظیم‌کننده، ترانه‌سرا و دیگر عوامل تولیدکننده یک تک‌آهنگ می‌توانستند در صورت بروز مشکلاتی همچون عدم رعایت کپی رایت، پیگیر حقوق مادی و معنوی‌شان باشند.»

پیروز ارجمند در جواب سوال آخر
در مورد تحلیلش نسبت به تک‌آهنگ‌هایی که در دو، سه سال اخیر گروه‌ها و خوانندگان موسیقی پاپ را یک شبه به شهرت رسانده
اما با همان سرعت نیز محو شده‌اند هم گفت:
«ماندگاری یک گروه یا یک خواننده، سخت‌تر از معروف شدن آن‌هاست
و محبوب شدن هم بدون شک سخت‌تر از مشهور شدن است.
در هر سال چیزی نزدیک به سه هزار خواننده جدید در کل ایران یا آلبوم و تک‌آهنگ منتشر می‌کنند یا کنسرت می‌گذارند
ولی از این سه هزار نفر، چیزی مابین 15 تا 20 نفر ماندگار می‌شوند.

مردم حق انتخاب دارند و انتخاب خواهند کرد. اگر کسی یک تک‌آهنگ منتشر کرده و آن تک‌آهنگ بسیار شنیده شده،
در صورتی که بتواند ادامه دهد می‌تواند ماندگاری خود را تضمین کند و در غیر این صورت، نه.
این مسئله عجیبی در صنعت موسیقی نیست و در همه جای دنیا همین‌طور است.
مثلا جیمز بلانت، آهنگساز و ترانه‌سرای معروف انگلیسی در دوره‌ای در آمریکا بسیار معروف بود
اما بعد از مدتی محو شد و مثال‌هایی شبیه او بسیار است. این یکی از خصلت‌های این صنعت است
و اگر خواننده‌ای توانست از فرصتی که بسیار شنیده‌شدن تک‌آهنگش در اختیار او گذاشته به درستی و برای ادامه دادن مسیر استفاده کند
که موفق خواهد شد و در غیر این صورت بازنده اصلی اوست و نه مردم.
چون مردم به سراغ محصول شخص دیگری می‌روند.»

خودروسازی هیوندا به دنبال جذب مدیر سابق BMW

بخش پرفورمنس خودروسازی هیوندا بازهم مدیر دیگری از M ب‌ام‌و را به استخدام خود درآورده است.
پیش از این و در سال ۲۰۱۵ هم آلبرت بیرمن به منظور گسترش بخش پرفورمنس N هیوندای به عضویت این تیم درآمده بود.

این مدیر جدید توماس شمرا نام دارد که سابقه طولانی در بخش فروش و بازاریابی داشته و اخیراً به خودروسازی هیوندا پیوسته است.
شمرا که ملیتی آلمانی داشته و یک مهندس مکانیک نیز می‌باشد
از سال ۱۹۸۷ تاکنون در BMW بوده و اخیراً مدیر ب‌ام‌و M و Individual در آمریکا بوده است.
پیش از این نیز سمت مشابهی را در بخش‌های آلمان و چین این خودروساز داشته است.

شمرا هم‌اکنون در هیوندای نه تنها مدیر بخش فروش و بازاریابی خواهد بود بلکه وظیفه برنامه‌ریزی تولید و استراتژی را نیز بر عهده خواهد داشت.
او همکاری نزدیکی با هم‌دانشگاهی قدیمی خود آلبرت بیرمن و مدیر طراحی کره‌ای‌ها یعنی پیتر شرایر خواهد داشت.

اجاره ماشین

این غول کره‌ای همچنین اخیراً پیر لکلارک که یکی از مدیران اسبق ب‌ام‌و M بوده را نیز به استخدام خود درآورده است.
البته لکلارک در دپارتمان طراحی کیا انجام وظیفه می‌کند.
پیش از لکلارک نیز لوک دانکرولک و الکساندر سلیپانف از گروه فولکس‌واگن به هیوندای پیوسته‌اند.
اخیراً نیز فایض عبدالرحمان که مهندس پلتفرم BMW می‌باشد در بخش معماری برند جنسیس فعالیت می‌کند.

بیرمن درباره مدیر جدید هیوندای گفته است:

توماس شمرا یکی از بهترین متخصصان در بحث خودروهای پرفورمنس بوده و در تمامی بازارهای بزرگ تجربه دارد.
من از حضور او در کنارمان هیجان‌زده بوده و مطمئن هستم تخصص او به سرعت بیشتر پیشرفت محصولات پرفورمنس هیوندای کمک خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید که شمرا در سمت جدید خود چه عملکردی خواهد داشت
اما حضور او با گسترش بخش پرفورمنس کمپانی همزمان شده است.
این خودروساز اخیراً هاچبک داغ i30 N را در اروپا و ولوستر N را در آمریکای شمالی عرضه کرده است
و در آینده نیز قطعاً محصولات اسپورت تر بیشتری توسط هیوندای تولید خواهد شد.

گل آرایی مراسم عروسی به شکل چلچراغ گل دار

ایده های تزئینات شیک و جدید سالن عقد و عروسی ۲۰۱۸
که با چلچراغ های پر از گل زیبایی و جذابیت منحصر به فرد و خاصی به تشریفات عروسی شما خواهند داد!

۹ مدل چلچراغ گل دار که چشم همه را در سال عقد و عروسی شما خیره خواهند کرد!

تشریفات عروسی تان را بل چلچراغ‌ های گلدار به مرحله ی بالاتری از یک جشن تبدیل کنید!
چه چلچراغ گل دار بالای سر شما و نامزدتان در بالای سفره عقد باشد
چه بالای سن، گل های تازه و جذاب محیط را زیباتر کرده آن را تلطیف می کنند.
موضوعی که در رابطه با چلچراغ گلدار بسیار مهم است، هماهنگی و هم خوانی آن با تم اصلی محیط و مهمانان است.
در ادامه با منتخبی از جدیدترین مدل های چلچراغ گلدار ۲۰۱۸ آشنا خواهید شد. با زیبامون دات کام همراه باشید!

تزئینات میز تشریفات عروسی با گل های رز سفید و صورتی

به جای استفاده از کریستال های سنتی در چلچراغ، از چیزی سبک تر و شیک تر استفاده کنید،
چه انتخابی بهتر از گل های سنبل صورتی، برگ های سبز اکالیپتوس و بری های سبز تازه!

برای اینکه همه چشمانشان به جشن شما خیره شود،
از شکوفه های صورتی براق و جذاب گیلاس استفاده کنید،
هم برای چلچراغ و هم برای تزئینات گلدار روی میزها!

برای اینکه جشن عروسی خیلی جالب و خاصی داشته باشید به سراغ مرکبات و رنگ های الهام گرفته از آن ها بروید،
رنگ های مرجانی، شاتوتی، نارنجی و زرد مرکبات به همراه برگ های تازه، زیبایی خاصی به میز کیک شما خواهند داد.

برای عروسی های مدرنی که از صندلی های شفاف استفاده می شود،
نورهای آبشاری سفید یک از بهترین انتخاب ها هستند
و چلچراغی از گل های سفید پُرپَر با برگ های سبز تازه به محیط حالتی رویایی می دهند.

یکی از بهترین کاربردهای چلچراغ، نصب آن بالای سن است
که در هنگام عکاسی و فیلم برداری جذابیت محیط را چندین برابر می کند.

یک چلچراغ بلند و سیع با گل های صورتی و سفید روشن
و برگ های سبز در بالای سر میز عروس و داماد به القا کردن حس پاکی و زیبایی می افزاید.

اگر محیط برگزاری جشن عروسی تان باغی است که تم روستایی دارد،
از برگ های سبز کوچک تازه و گل های لوناریای خشک شده استفاده کنید،
روی میز را هم با برگ های سبز و گل های وحشی تزئین کنید.

چه چیزی بهتر از این که چلچراغی با گل های زرد و صورتی روشن
و برگ های سبز تازه را با لامپ های حبابی تزئین کرده و در سر ورودی قرار دهید؟!

برای تشریفات عروسی هایی که تم اصلی شان رنگ سفید است
و در تابستان و یا انتهای بهار برگزار می شود،
استفاده از ترکیب رزهای سفید، گل های کاغذی سفید و لامپ های کلاسیک بهترین انتخاب است.

گرامافون ؛ اولین رسانه صوتی در ایران

گرامافون

گرامافون ؛ اولین رسانه صوتی در ایران

همزمانی ورود گرامافون به ایران با ضبط اولین قطعه های موسیقی ایرانی در دوره مظفرالدین شاه در سال ۱۲۸۴
باعث رشد موسیقی در ایران شد به طوری که ابتدا اشراف
و سپس مردم از طریق شندین صفحات رازشمند موسیقی ایرانی با این هنر اصیل آشنا شدند.

مقاله “گرامافون؛ اولین رسانه صوتی در ایران” نوشته بهروز مبصری، عضو هیئت مدیره کانون پژوهشگران
که در شماره نخست فصلنامه خانه موسیقی منتشر شده بود، به شرح زیر است:

سالهای آخر سلسله قاجار ۵ دوره ضبط موسیقی انجام یافت
که به ترتیب در سالهای ۱۲۸۴ش در تهران – ۱۲۸۶ ش پاریس ۱۲۸۸ ش لندن ۱۲۹۱ش تهران و ۱۲۹۳ش تفلیس است
و عملا گرامافون به عنوان یک وسیله صوتی رسانه‌ای جایگاه خود را در میان مردم باز کرد

اگرچه در ضبط اول سال ۱۲۸۴‌ش بیشتر دستور درباریان و دسته‌های موزیک سلطنتی بوده
اما پس از پایان دوره استبداد صغیر و فرار محمد علی‌شاه در ضبط دوم در تهران ۱۲۹۱ش زنان از خلوت دربار بیرون آمده
و به ضبط تصانیف عارف قزوینی برای اولین بار می‌پردازند.
ضبط دوم در تهران با ضبط نخستین در سال ۱۲۸۴ش از نظر محتوا اختلاف چشمگیری داشته است که خود مبحثی جداگانه را می‌طلبد.

نکته این که در آن روزگار کسانی که می‌توانستند بخوانند و بنویسند اندک بودند
اما چون همه می توانستند بشنوند و تصانیف عارف و شیدا ، آثار کمدی و حتی صفحات تئاتر را به ضبط رسید
و گرامافون به عنوان یک وسیله صوتی توانست در تاریخ اجتماعی ایران تاثیر گذار باشد.

کلاس آموزش موسیقی در تهران

اما پس از آخرین ضبط در دوره قاجاریه ۱۲۹۳ ش تفلیس – تا سال ۱۳۰۶ به مدت ۱۴ سال
به دلیل تغییر و تحولات حکومتی و شرایط نامطلوب اقتصادی هیچ کمپانی حاضر به سرمایه گذاری در ایران نشد
و در این ۱۴ سال توقف ضبط موسیقی هنرمندان بزرگی چون میرزا عبد الهن میرزا حسینقلی و درویش خان روی در نقاب خاک کشیدند
در سال ۱۳۰۶ کمپانی های هیزمستر ویس و پولیفون و چند کمپانی دیگر به ایران آمدند
و به ضبط آثار موسیقی پرداختند که وسعت چشمگیری نسبت به ضبط های گذشته داشت
و تنوع افراد شرکت کننده در این ضبط ها در خور توجه بوده است.

در این شرایط جامعه ایرانی رو به تجددگرایی می رود
و گرامافون به هتل ها و رستوران ها و قهوه خانه ها راه می‌یابد.
برق اختراع شده و تکنولوژی ضبط صفحات بالا رفته و گزارشی از روزنامه اطلاعات در ۵ مهر ماه ۱۳۰۶ به قلم میر حسین حجازی
اشاره به این نکته داشته که از میدان توپخانه تا میدان حسن آباد ۱۶ قهوه خانه موجود است
که انسان در رفت عبور از پیاده‌رو تازه‌ترین صفحات موسیقی ایرانی را می‌شنود.

در سال ۱۳۰۷ بازتاب تصانیفی چون مرغ سحر با صدای ملوک ضرابی، ای دست حق (کابینه سیاه) با صدای قمر
و تصانیفی که با اشعار ملک الشعرای بهار و صدای جمال صفوی به گوش مردم می رسید
دولتمردان را بر آن داشت که گرامافون را به عنوان یک وسیله تجملی نگاه نکنند بلکه خطرش را از مطبوعات کمتر ندانند
به همین دلیل سرتیپ محمد در گاهی رئیس کل تشکیلات نظمیه مملکتی مصوبه هیئت محترم وزراء مورخه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۰۷
نظام‌نامه مقررات ضبط صوت در صفحات گرامافون را به تصویب وزیران رساند
و در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۰۷ جهت اجرا ابلاغ شد این نظام‌نامه در ۵ ماده بوده که به امضاء رسید.

آموزشگاه موسیقی در تهران

ماده ۱٫ کلیه نمایندگان کمپانی ها قبل از هر اقدام، جهت تحصیل اجازه مخصوص برای اسناد
و آرتیست های خود به اداره نظمیه محل مراجعه و کتبا متعهد بشوند که صفحات را بر طبق این شرایط پر نمایند.

ماده ۲- در هیچ موقع صفحاتی بدون اطلاع و حضور نماینده نظمیه پر نکرده و با آرتیست های غیرمجاز کنترات منعقد ننمایند.

ماده ۳- در کنتراتی بین نمایندگان کمپانی ها و آرتیست ها منعقد و به اداره نظمیه ارایه می شود
نام دستگاه و اشعار و آواز و تصنیف و هویت اشخاص که صفحه را پر می کنند با ذکر اسم – خانواده – شغل قید گردد.

ماده ۴ – پس از انعقاد کنترات نظمیه را در پروگرام ایامی که صفحه پر می‌شود
با ذکر ساعت و محل مشروحا مستحضر نمایند.

ماده ۵ – در صورت تخلف از مقررات صفحاتی که بدون اجازه پر شده متخلفین برای مجازات به محکمه صلحیه تسلیم خواهند شد.
طهران مورخه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۰۷ محل امضاء مهر مهدی قلی و مر ریاست وزراء.
از این تاریخ تاکنون برای ضبط و اجرای صحنه ای موسیقی و عوامل آن به وسیله ارگان های ذیربط کنترل می گردد.

این نکته قابل ذکر است که از این تاریخ به بعد دیگر بخش بزرگی از هنرمندان موسیقی
و هم چنین ترانه سرایی ملک الشعرای بهار را نمی بینیم
و به همین دلیل در کتابهای تاریخ موسیقی هم چون سرگذشت موسیقی نوشته روح اله خالقی
و یا تاریخ موسیقی نوشته حسن مشحون که کتب مرجع اند
نام هنرمندانی چون جمال صفوی خواننده – حسین خان تهرانی (آواز) – سنجلابی و برخی دیگر دیده نمی‌شود.
خوشبختانه آثار صوتی این هنرمندان روی صفحات گرامافون در دست است.

صفحات گرامافون تا دهه ۵۰ شمسی یک وسیله رسانه‌ای صوتی تاثیرگذار در تاریخ اجتماعی ایران بودند
و از این سال به بعد رسانه های صوتی دیگری جایگزین آن شدند.

منابع : جزوات صفحه سنگی امیر منصور