وقتی یک آکوستیکنواز، ساز الکتریکی به دست میگیرید، به سمت ورود به یکی از این دوراه متمایل میشود.
یا دقیقاً مثل یک ساز آکوستیک مضراب میگیرد یا بر اساس سیستم ۵ تن در هر اکتاوِ سبک بلوز مینوازد.
وقتی روی یک ساز الکتریک مضراب میگیرید اساساً به مقدار خیلی کمتری از نواختن نسبت به یک ساز آکوستیک نیاز دارید.
بنابراین به اندازه حداقل ضروری مضراب بزنید
و بهجای حرکتِ مخالف در استفاده از ریتم بیشازحد، همگام با سوستین (کنترل صدا در واحد زمان) طبیعی بدنه گیتار بنوازید.
کار متداول برای یک الکتریکنواز در بیشتر گروههای موسیقی
با هدف اجرا برای یک مراسم یا دلیل مذهبی نوازندگی رهبر و اصلی نیست،
بلکه هدف از حضورش عمدتاً برای اضافه کردن رنگ و پویایی به ریتم آهنگ است.
پس سعی کنید نتها را از آکوردها بیرون بکشید،
از ترتیب نتی در آکوردِ متفاوت و بیشتری در طول دسته گیتار استفاده کنید،
از پردهگیری ترکیبی و جاگذاریهای آزاد سیمها استفاده کنید
ولی فرای همه، کاری کنید که به عنوان بخشی از احساسِ ریتمیکِ جاری در حرکتِ آهنگِ اصلی
که از کل موزیک پشتیبانی میکند شنیده شوید.
سیستم CAGED بر اساس آکوردهای آزاد ماجور و ماینور
روی جاگذاری نتهای C, A, G, E, D است و گاهی طیِ پیوستگی به آکوردهایی که با یک انگشت گرفته میشوند
روی دسته گیتار بالا میرود.
CAGED برای شما چارچوب کافی و کاملی از چگونگی اجرای هر آکورد با هر موقعیتی از بالا به پایین دسته گیتار به ارمغان میآورد.
بعضی از مردم کاپو را یک عصای کمکی میشناسند.
بیشتر به عنوان وسیلهای که برای اجرای صداگذاریهای جدید کمکتان میکند در نظرش بگیرید.
اگر روی بخشهای صدای خشن و شدید مثل صدای برخورد دو فلز توخالی کار میکنید
و بعد یک کاپو برای قراردادن سیمهای آزاد در یک کلید خاص وصل کنید،
با ترکیب و اجرای نتهای آزاد و نتهای کنارِ پرده میتوانید صداهای مینیمالیستیِ تقویت و تکرار شده
با دگرگونیهای هارمونیک کمترِ فوقالعادهای خلق کنید.