دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

آداب و رسوم خرید هدیه عروسی

با گرم‌تر شدن هوا و رسیدن فصل بهار باید انتظار عروسی‌های بیشتری را داشته باشیم و در این مواقع یکی از سوال‌هایی که به ذهن خطور می‌کند این است که برای عروس و داماد چه کادویی را بخریم؟ مخصوصاً اینکه عروس و داماد از خانواده‌های نزدیک ما هم باشند!
اینکه چقدر باید پول خرج کنیم چه نوع کادویی خریداری شود و چه موقع کادو را تحویل بدهیم و به خصوص اینکه بودجه‌ی محدودی هم داشته باشیم، چالش‌هایی هستند که باید بر آن‌ها غلبه کرد.

برای اینکه بتوانیم به معمای هدیه دادن در عروسی پاسخ داده باشیم از چندین متخصص برگزاری عروسی خواسته‌ایم تا بهترین توصیه‌های خود در رابطه با این موضوع را با شما در میان بگذارند با بنیتا همراه باشید.

چقدر باید برای کادوی عروسی هزینه کنیم؟

نانسی میچل مشاور برگزاری عروسی می‌گوید: هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. براساس بودجه و نوع رابطه‌ای که با عروس و داماد دارید این هدیه را انتخاب کنید. گاهی اوقات تصور می‌شود باید به اندازه‌ای که برای مهمان‌ها در عروسی خرج خواهد شد هزینه کرد، اما این اصلاً نگاه مناسبی نیست.
طبق نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ در آمریکا صورت گرفت، مشخص شد که مردم برای خرید هدیه، ۱۷۹ دلار برای اقوام درجه یک، ۱۱۹ دلار برای دوست نزدیک، ۱۱۴ دلار برای خویشاوندان، ۷۹ دلار برای دوستان و ۶۶ دلار برای همکاران خرج می‌کنند.
نظر بنیتا: اگر بودجه‌ی شما کمتر از ۱۰۰۰۰۰ تومان است بهتر است به جای دادن پول نقد یک کادو خریداری کنید.
همیشه نوع رابطه‌ی خود با عروس و داماد را مدنظر قرار بدهید. گاهی اوقات این هدیه می‌تواند مهارتی باشد که شما دارید. به عنوان مثال اگر نقاش هستید می‌توانید به رایگان خانه‌ی آنها را رنگ کنید! (خلاقیت به خرج بدهید)

خدمات مجالس در تهران

هدیه عروسی

آیا دادن پول بی‌ادبی است؟

لیزی پست از مشاوران برگزاری مراسم عروسی اشاره می‌کند: فکر نمی‌کنم کسی باشد که از پول بدش بیاید. در ضمن اگر به زوج پول داده شود، می‌توانند با انتخاب خود سراغ خرید اقلامی بروند که به ان نیاز دارند. بنابر تحقیقی که در ماه آوریل در آمریکا صورت گرفت، اغلب زوج‌ها ترجیح می‌دهند که کادوی عروسی آن‌ها پول باشد.

اگر برای رفتن به مراسم عروسی نیاز به مسافرت داشته باشید آیا این موضوع باید روی هزینه‌ای که برای هدیه خرج می‌کنید اثر بگذارد؟
اگر خرج سفر باعث می‌شود که نتوانید هدیه‌ی گران‌تری بخرید نباید نگران این موضوع باشید. همین که با توجه به بعد مسافت شما در مراسم عروسی آن‌ها شرکت کرده‌اید خودش کلی ارزش دارد.

آیا باید کادو را برای آن‌ها پست کرد یا در خود مراسم اهدا کرد؟
این موضوع شاید در کشور ما موضوعیت نداشته باشد (اما به نظر بد نیست در عروسی بعدی این روش را نیز تست کنید!) اما در کل بهتر است هدیه را قبل از عروسی یا روز بعد از آن به عروس و داماد اهدا کنید. هرگز کادو را به عروسی نبرید!
چرا که محافظت از آن، اسباب زحمت اعضای خانواده خواهد شد و البته در مکان‌های عمومی ناپدید شدن آن خیلی راحت خواهد بود!

تشریفات مجالس در تهران

ساقدوش

اگر شما بخشی از برگزارکنندگان عروسی باشید چقدر باید برای کادو هزینه کنید؟
دایان گاتسمن، مشاور برگزاری عروسی می‌گوید: با در نظر گرفتن این موضوع که شما بخشی از مراسم عروسی هستید پس به اندازه‌ی کافی زمان و تلاش و حتی پول را صرف این کار کرده‌اید، سعی کنید با بقیه‌ی ساقدو‌ش‌ها یک کادوی دسته‌جمعی خریداری کنید. عروس و داماد عموماً از شما انتظار کادوهای شخصی ندارند.
در ضمن می‌توانید دسته‌جمعی برای آن‌ها کادویی را بخرید که هرگز به تنهایی نخواهید توانست. مثلاً خرج یک سفر خارج از کشور (نگاهی به تورهای نوروزی ۹۶ بیندازید)

اگر عروس و داماد انتظار داشته باشند که در مراسم عروسی پول بدهید و شما به آن‌ها کادو بدهید، مشکلی ایجاد می‌کند؟
در بعضی از مناطق ایران مرسوم است که در مراسم عروسی به عنوان گلریزان، سفره‌ای را بین مهمانان حاضر در عروسی می‌گردانند و از مهمانان پول جمع می‌کنند. در این مواقع آیا باید فقط به دادن کادو اکتفا کرد؟ همه چیز به شما بستگی دارد. اگر با این موضوع مشکل دارید فقط به دادن هدیه اکتفا کنید. اگر حس می‌کنید تحت فشار هستید خود را از این شرایط خارج کنید. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید نه کس دیگر!

اگر عروس و داماد درخواست هدیه نداشته‌ باشند چه کار باید کرد؟

جدیداً مد شده که در کارت‌های عروسی می‌نویسند از آوردن کادو خودداری کنید. در این مواقع باید چه کرد؟
بهتر است به خواسته‌ی آنها احترام بگذارید چرا که عروس و داماد و سایرینی که کادو نیاورده‌اند را تحت فشار خواهید گذاشت.
اما اگر اصرار به دادن هدیه دارید می‌توانید دادن هدیه را موکول به بعد از ماه عسل کنید تا به صورت خصوصی به آنها هدیه بدهید.

اگر زوجی که به آن‌ها قرار است هدیه بدهم در مراسم عروسی خودم به من کادویی باارزش داده باشند و من نتوانم جبران کنم تکلیف چیست؟
هدیه‌ یک مفهوم ۲ طرفه نیست. شما کاری را خواهید کرد که از دستتان برمی‌آید. فقط می‌‌توانید امیدوار باشید که عروس و داماد هم این موضوع را درک کنند و از این موضوع رنجیده خاطر نشوند.
می‌توانید روی ارزش معنوی هدیه تمرکز کنید و کادویی را بدهید که ارزش عاطفی زیادی برای شما دارد.
اگر نتوانم در عروسی شرکت کنم کادو را پست کنم؟
اگر به هر دلیلی نمی‌توانید در مراسم عروسی شرکت کنید و عروس و داماد برای شما اهمیت زیادی دارند بهتر است که کادوی خود را برای آن‌ها پست کنید. چیزی که به آنها هدیه می‌دهید بستگی به نوع رابطه و قضاوت شما خواهد داشت. فقط سعی کنید کادو را قبل از عروسی یا به سرعت بعد از ماه عسل برای آنها ارسال کنید.

تشریفات عروسی در تهران

کلام آخر

مسئله‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ اجباری به خرید هدیه نیست. انتخاب و کنترل در دستان شماست. در نهایت همه چیز به بودجه‌ای که دارید برخواهد گشت. خیلی اوقات شما هدیه خود را با دیگران مقایسه می‌کنید که این موضوع می‌تواند منشا سرخوردگی باشد. این کار را نکنید و کاری انجام بدهید که با آن راحت هستید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.