دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

چگونه ساز مورد علاقه خود را پیدا کنیم

قبل از اینکه ساز موسیقی تخصصی خودتان را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و یک ساز موسیقی را که هم متناسب با قابلیت‌های شماست و هم آن را دوست دارید انتخاب کنید.
مسلماً برای نواختن ساز، نیاز به صرف وقت و انرژی است و اگر در اواسط کار متوجه شوید که سازتان را دوست ندارید، ممکن است دلسرد شوید و مجبور به تغییر ساز خودتان بشوید.
بنابراین، بهتر است در همان ابتدا، اطلاعات خودتان را در مورد سازها افزایش دهید و با توجه به نکاتی که بیان می‌شود، ساز ویژه‌ی خود را انتخاب کنید.

برای انتخاب ساز موسیقی، ابتدا سازهای موسیقی مختلف را اندکی امتحان کنید.
با ترومپت، گیتار، ترومبون، ویولا و غیره اندکی بنوازید.
البته مسلم است که موزیک خوشایندی نمی‌توانید از آن‌ها در بیاورید!
اما نواختن با سازهای مختلف و در دست گرفتن آن‌ها، به شما ایده می‌دهد که متوجه شوید آیا این ساز برای شما جالب است یا نه و ارزش این را دارد که وقت خودتان را برای یادگیری آن صرف کنید یا خیر؛

پیشنهاد ما به شما این است که وقتی می‌خواهید یک ساز موسیقی انتخاب کنید، به آموزشگاه‌ موسیقی بروید و مشاوره بگیرید یا بخواهید تا به شما اجازه دهد با سازهای مختلف کمی دست و پنجه نرم کنید.
سعی کنید سازهای مختلفی را در دست بگیرید و آن‌ها را امتحان کنید.
مشاوران، نکات جالبی را نیز در مورد سازها به شما می‌گویند و راهنمایان خوبی هستند.

آموزشگاه موسیقی

یک ساز موسیقی را که هم متناسب با قابلیت‌های شماست و هم آن را دوست دارید انتخاب کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید نوازنده‌ی حرفه‌ای یک ساز شوید و در ارکسترها بروید و از این راه چه بسا پول در بیاورید، پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا سری به محل تمرین یک ارکستر بزنید.
در اکثر ارکسترها، این سازها را می‌توانید مشاهده کنید: ترومپت، کلارینت، فلوت، ساکسیفون، توبا، باریتون، ترومبون، پرکاشن و سایر سازهایی مث ابوا، باسون، هورن، ویولون سل و غیره؛ از رهبر ارکستر بخواهید که به شما بگوید در حال حاضر، چه سازهایی لازم است در گروهشان نواخته شود اما تعداد افرادی که آن ساز را می‌نوازند، کم است و نیاز به افراد بیشتری دارند.

بنابراین می‌توانید متوجه شوید که نوازندگان چه سازهایی تعداد کمتری نسبت به سایرین دارند و یک گزینه برای شما این است که از بین آن سازها، سازی را انتخاب کنید.
زیرا بازار کار برای آن ساز، بیشتر است.
در این صورت، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید در مدت زمان کمتری عضو یک گروه شده و هم آن‌ها را همراهی کرده و هم در نواختن ساز مورد نظر، حرفه‌ای شوید.
مجدداً بیان می‌شود که این راه را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که دوست دارند عضو یک ارکستر شده و هر چه سریعتر از راه نواختن ساز، پول در بیاورند.

برای انتخاب ساز، صدای سازهای مختلف را گوش بدهید.

وقتی در رادیو یا اپلیکیشن‌های موسیقی مختلف (مثلاً اسپاتیفای) به صدای آهنگی گوش می‌دهید، کدام صداها برایتان جالب توجه هستند و شما را برمی‌انگیزند و در شما شور و اشتیاق ایجاد می‌کنند؟
برای چند ثانیه، تصور کنید در حال نواختن ویولون هستید، یا خودتان را در حال نواختن گیتار یا هر آلت موسیقی دیگری تصور کنید؛ کدام یک در شما شور بیشتری ایجاد می‌کند؟
سازهای بادی را بیشتر دوست دارید یا سازهای زهی یا …. ؟کدام یک در شما شور بیشتری ایجاد می‌کند؟

اگر درباره‌ی تعداد زیادی از سازها اطلاعات به دست آوردید و با آن‌ها کمی نواختید و خود را در حال نواختن هر یک از آن‌ها نیز تصور کردید، اکنون نام ۵ ساز را که بیشترین علاقه به نواختن آن‌ها دارید، بر روی کاغذ بنویسید و برای خودتان به طور مختصر بنویسید که چرا دوست دارید این سازها را بنوازید.
ممکن است نهایتاً متوجه شوید به همه‌ی این ۵ ساز علاقه‌مند هستید و مایلید هر ۵ ساز مورد نظر را بنوازید.
چه بسا در آینده نیز همین اتفاق روی دهد و شما بتوانید نوازندهای خوب در هر ۵ ساز بشوید؛ اما برای شروع، لازم است فقط یک ساز را انتخاب کنید.
بعداً می‌توانید سازهای دیگر را هم یاد بگیرید.

در پایان، ممکن است یک ساز موسیقی را انتخاب کنید و خانواده‌ی شما از آن خوششان نیاد.
برای مثال، شاید شما به درامز علاقه‌مند باشید اما خانواده مخالفت کند و به نظرشان، این ساز صدای خیلی زیادی دارد.
در این شرایط، می‌توانید درباره‌ی درامزهای دیجیتالی به آن‌ها توضیح دهید که فقط با استفاده از هدفون قادر به شنیدن صدای آن هستید.
یا اینکه در مورد انواع دیگر درامز تحقیق کنید و ببینید آیا سازی شبیه به آن که صدای نرم‌تر و کمتری داشته باشد موجود است یا نه؛ یا اینکه از صداگیرهای مختلف برای کاهش صدای سازتان استفاده کنید.
در هر صورت، زود پا پس نکشید!
به راه‌های گوناگون بیندیشید و از معلم‌های موسیقی مشورت بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.