X
تبلیغات
زولا

یک رژیم غذایی سالم و کاهش وزن برای تناسب اندام

سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1397 ساعت 15:17

حفظ یک وزن مناسب و تناسب اندام می تواند بسیار دشوار باشد و کاهش وزن حتی دشوارتر است.
اگر سعی کرده اید که وزن خویش را کاهش دهید و موفق نشدید ممکن است به این باور رسیده باشید که رژیم غذایی برای شما مفید نیستند.
احتمالا حق با شماست:
رژیم های غذایی سنتی حداقل در دراز مدت چندان مفید نیستند.
با این حال، راه های ساده اما قدرتمند زیادی برای اجتناب از اشتباهات رایج در رژیم غذایی،
دست یابی به کاهش وزن پایدار، و ایجاد رابطه ای سالم با مواد غذایی وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که برای پیدا کردن یک رژیم غذایی مناسب برای بدنتان باید دست به آزمون و خطا بزنید.
بسیار مهم است که شما از رژیم خود احساس رضایت بکنید اینگونه می توانید آن را مدتی طولانی ادامه دهید.
اگر یک برنامه رژیم غذایی مفید نبود، روشهای دیگر را امتحان کنید.
راه های بسیاری برای کاهش وزن وجود دارد. مهم این است که روش مناسب خود را پیدا کنید.

کلید موفقیت در کاهش وزن و تناسب اندام

یک معادله ساده برای وزن شما وجود دارد:
اگر کالری دریافتی شما بیشتر از کالری ای باشد که میسوزانید وزنتان اضافه میشود
و اگر کالری ای که دریافت میکنید کمتر از کالری ای باشد که میسوزانید وزنتان کاهش می یابد.

از آنجا که ۳۵۰۰ کالری حدودا برابر با یک پوند چربی است،
اگر شما هر روز ۵۰۰ کالری از رژیم غذایی معمول خود را کاهش دهید ،
وزن شما تقریبا یک پوند در هفته (۵۰۰ کالری X 7 روز = ۳۵۰۰ کالری) کاهش می یابد.
ساده است، نه؟ پس چرا کاهش وزن خیلی سخت است؟

اغلب اوقات، ما کاهش وزن را بیشتر از آنچه باید پیچیده میکنیم.
اینکار را با گرفتن رژیم های غذایی شدید که ما را بد خلق و گرسنه میکند،
انتخاب شیوه زندگی ای ناسالم که تلاش های ما را در حفظ رژیم غذایی بی ثمر می کند، و غذا خوردن احساسی که مانع کاهش وزنمان میشود، انجام میدهیم.
اما راه بهتری نیز وجود دارد! شما می توانید وزن خود را بدون احساس عذاب کاهش بدهند.
اگر هر روز انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید، می توانید عادات غذایی و اولویت های جدیدی را ایجاد کنید
که به شما احساس رضایت و پیروزی خواهد بخشید.

آغاز فرایند کاهش وزن سالم و تناسب اندام

در حالی که برای کاهش وزن راه حل دائمی ایی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد اما دستورالعمل های زیر را میتوان برای شروع به کار گرفت:

• به فکر تغییر در شیوه زندگی خویش باشید، نه رژیم های غذایی کوتاه مدت.
کاهش وزن دائمی چیزی نیست که با یک رژیم غذایی “سریع” بتوان به آن دست یافت.
در عوض، کاهش وزن را فرصتی برای تغییراتی دائمی در شیوه زندگی خود در نظر بگیرید.
رژیم های غذایی مختلف می توانند آغازی برای روند کم کردن وزن باشند
اما در درازمدت تغییرات دائمی در شیوه زندگی و انتخاب هوشمندانه غذا مفیدتر و موثرتر خواهد بود.

• گروهی مشوق پیدا کنید.
حمایت اجتماعی اهمیت بسیاری دارد. به دنبال پشتیبانی باشید.
حمایت خانواده، دوستان و گروه های پشتیبانی میتواند برای تشویق شما مفید باشد.

• آهسته و پیوسته حرکت کنید.
هدف خود را کاهش ۱-۲ پوند در هفته قرار دهید تا کاهش وزن سالمی داشته باشید.
کاهش سریع وزن می تواند به ذهن و بدن شما آسیب وارد کند
و به شما احساس خمودی ، تحلیل رفتن، و کسالت دست بدهد.
هنگامی که به سرعت میزان زیادی وزن کم می کنید در حقیقت به جای چربی، بیشتر آب و ماهیچه را از دست میدهید.

• برای خود اهدافی را تعیین کنید تا انگیزه پیدا کنید.
اهداف کوتاه مدت، برای مثال پوشیدن لباس شنا، معمولا به اندازه اهدافی مثل سالم بودن و افزایش اعتماد به نفس، مفید نیستند.
وقتی دچار ناامیدیشده و برای شکستن رژیم وسوسه میشوید ، بر روی مزایای سالم و لاغر بودن تمرکز کنید.

• از ابزارهایی استفاده کنید که به شما کمک میکنند پیشرفت خود را بررسی کنید.
یک مجله غذا داشته باشید و به طور منظم خودتان را وزن کنید، حواستان به هر کیلو که از دست میدهید باشد.
دیدن نتیجه تلاشهایتان به شما کمک میکند همچنان باانگیزه باقی بمانید.


نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.