قیمت پایه لندکروزر از ۶۰۰ میلیون تومان شروع میشود
اما در قبال این قیمت گزاف خودرویی افسانهای دریافت میکنید
که ظرفیت حمل ۸ نفر را در کنار دوام و قابلیت اطمینان بالا، توانایی آفرود فوقالعاده و کیفیت عالی،
در اختیارتان میگذارد درحالیکه هیچ جادهای نمیتواند آن را متوقف کند.
البته اگر هزینه آن برای شما گزاف است اما علاقه به تجربه رانندگی با این ماشین را دارید
میتوانید با اجاره ماشین مورد نظر خود از رانندگی با آن لذت ببرید.
تویوتا لندکروزر را در کنار لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و مرسدس بنز G کلاس
میتوان آفرودرهای اسطورهای نامید.
SUV هایی واقعی که مرد جادههای ناهموارند و از بزرگان حوزه آفرود محسوب میشوند.
با این مقدمه به سراغ معرفی تویوتا لندکروزر جدید میرویم.
در قسمت جلو، کاپوت جدید با دو برآمدگی در میان آن، سپر و چراغهای جدید
و جلوپنجره جدید با سه نوار طولی افقی از تغییرات قابلذکر هستند؛
اما در قسمت عقب حجم تغییرات کمتر بوده و فقط به تغییر فرم داخلی چراغها
و استفاده از خطی کرومی در زیر آنها بسنده شده است.
از مهمترین تغییرات فنی لندکروزر میتوان به جایگزینی گیربکس ۶ سرعته قبلی
با نمونهای ۸ سرعته اتوماتیک اشاره کرد.
قابلتوجهترین نوآوری داخل کابین نیز وجود دو مانیتور ۱۰ اینچی نصبشده برای سرنشینان ردیف دوم است.
البته تغییرات کوچکی در سیستمهای سرگرمی، رفاهی و ایمنی آنهم ایجادشده است؛
مانند قابلیت اتصال آیفون به سیستم چندرسانهای، کروز کنترل مجهز به رادار و سیستم اجتناب از برخورد جلو.
گیربکس ۸ سرعته جدید در بزرگراهها عملکرد مناسبی از خود نشان میدهد
هرچند که تأثیر چندانی در کاهش مصرف سوخت ندارد.
باوجود وزن بالای ۲۶۳۰ کیلوگرمی و ظرفیت حمل ۸ سرنشین بزرگسال،
اما پیشرانه V8 5.7 لیتری لندکروزر با گشتاور عظیم ۵۴۴ نیوتنمتری خود هیچ کم و کسری نداشته
و کاملاً از پس وزن بالای خودرو برمیآید.
سیستم تعلیق پویای آن نیز که در جلو دارای تنظیم هیدرولیکی
و در عقب مجهز به میلههای تثبیتکننده است
چه در جادههای مسطح، چه در مسیرهای ناهموار و جادههای پرپیچوخم از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است.
لندکروزر جدید بهصورت دائمی از سیستم چهارچرخ متحرک استفاده میکند
و گشتاور با تقسیم ۴۰ به ۶۰ توسط دیفرانسیلهای لغزش محدود به چرخهای جلو و عقب منتقل میشود.
سامانه الکترونیکی آفرود آن توسط سنسورها و نرمافزارهای کامپیوتری
نظارت کاملی بر کنترل ترمز و دریچه گاز داشته
و موجب به حداکثر رسیدن کشش و جلوگیری از لغزش میگردد.
سیستم شروع حرکت در سراشیبیها نیز کمک شایانی به حرکت در جادههای ناهموار میکند.
این سامانه هنگامیکه خودرو در سراشیبی شروع به حرکت میکند مانع از به عقب رفتن آن میگردد.
حالت رانندگی L4 در این خودرو علاوه بر اینکه ضریب دندهها را تغییر میدهد،
حالت آفرود را نیز فعال کرده و ماشین را آماده حرکت در جادههای صعبالعبور میسازد.
در حال L4 پنج گزینه قابل انتخاب است که عبارتاند از:
سنگلاخ، خاکی و سنگلاخی، گلولای، سنگهای سست و شن.
اگر نیاز به دیدن اطراف خودرو در حین حرکت داشته باشید،
مجموعه دوربینهای لندکروزر تقریباً دیدی ۳۶۰ درجه برای شما فراهم میکنند
بهنحویکه پشت خودرو، نقاط کور جلو، میزان فاصله کف خودرو از سطح زمین و موقعیت چرخها در مانیتور جلو به نمایش درمیآیند.