دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

رسوم عروسی ادیان (هندو)

در دنیا ادیان مختلفی وجود دارد که از جمله این ادیان که البته جز دین های غیر الهی محسوب میشود هندو میباشد که پیروان بسیاری در هند و نپال دارد. هریک از ادیان آداب و رسوم و سنت های به خصوص خود دارد که شامل زندگی فردی و اجتماعی میشود که از جمله میتوان به نحوه عروسی و اعمالی که در این مرسام باید انجام شود اشاره کرد. در این مقاله با این آداب و رسوم بیشتر آشنا میشوید

خدمات مجالس در تهران

مراسم عروسی در دین هندو

در کشور هندوستان و کشور نپال که جزو کشورهای پرجمعیت دنیا نیز محسوب می شوند دینی که بیشترین پیروان را از آن خود کرده است دین هندو است. مراسم عروسی برای این دین نسبت به سایر مذاهب دیگر جنبه مذهبی تری دارد. در فرهنگ هندو مراسم عروسی یک عمل دینی است که سانساکارا نام دارد. که از طریق این عمل دینی دو نفر سفر خود را برای یکی شدن آغاز می کنند. سه اصل در مراسم هندو اهمیت دارد: شادی، توازن و بلوغ.
مراسم نامزدی چندین ماه قبل از مراسم عروسی برگزار می شود که در آن هدایا از قبیل جواهر آلات، لباس و غیر رد و بدل می شود. عروس و خانواده و دوستانش روز قبل از مراسم عروسی جشنی برگزار می کنند به نام مسندی که در آن عروس خانم بر دست ها، بازوان و پاهای خود طرح هایی از حنا می زند. تیرگی و شفافیت طرح ها نشان دهنده قدرت عشق شروع زندگی است که هر چه تیره تر باشد نشانگر قدرت بیشتر عشق است.

تشریفات مجالس در تهران

چگونگی برگزاری مراسم

معمولا مراسم عروسی در روزی در “نیمه روشن” سال برگزار می شود که اشاره به شش ماهه اول سال دارد.
مراسم عروسی ممکن است تا چندین روز ادامه پیدا کند.
مراسم عروسی در بیرون و فضای باز و در زیر یک سایبان به نام منداپ برگذار می شود که در زیر این منداپ یک آتش همیشه روشن است.
داماد و خانوادی وی با رقص و آواز وارد جشن عروسی می شوند و عروس و خانواده وی از آن ها استقبال می کنند. این کار را “ورود وارا یاتارا” می نامند.
عروس توسط عمو و برادرانش همراهی می شود. والدین عروس با داماد منتظر می شوند تا دست دخترشان را در دست داماد بگذارند. والدین عروس و داماد پاهای عروس و داماد را با شیر و آب می شویند.
دست راست عروس و داماد توسط طنابی به هم محکم بسته می شود. چند لایه بودن آن نماد استحکام پیوند دو طرف می باشد.
در طول مراسم عروس و داماد در مقابل آتش مقدس می نشینند تا خانواده ها پیشکشی خود را به آتش انجام دهند سپس زوجین چهار مرتبه به دور آتش می گردند و خطبه عقد را اجرا می کنند. پیش از تمام شدن خطبه عقد و ازدواج رسمی دو طرف جشن ادامه پیدا میکند.

تشریفات عروسی در تهران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.