دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود آهنگ جدید

واوموزیک - دانلود آهنگ جدید ایرانی

آشنایی با جزیره هندورابی

جزیره هندورابی با ۸ / ۲۲ کیلومتر مربع مساحت، در فاصله ۳۲۵ کیلومتری بندر عباس و ۱۳۳ کیلومتری بندرلنگه و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است . جزیره هِندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع در جنوب ایران می‌باشد.
قانون الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

این جزیره سرزمینی هموار و تقریباً بدون عارضه طبیعی است. بلندترین نقطه آن بیست و نه متر و بزرگترین قطر آن هفت و نیم کیلومتر است. این جزیره از یک رشته ارتفاعات کوتاه پوشیده است و کرانه‌های آن با شیب ملایمی به دریا منتهی می‌شوند. مجاورت با دریا، اغلب موجب بالا رفتن میزان باران و رطوبت میشود.

جزیره هندورابیقیمت تور کیشگشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

کرانه‌های شمالی و شرقی آن با شیب ملایمی به سوی دریا و چشم انداز شمال جزیره، رشته کوه‌های زاگرس می‌باشد. همچنین کرانه‌های غربی و شمالی جزیره از صخره‌های مرجانی بسیار زیبایی پوشیده شده که قایقرانی در میان این صخره‌ها و غارهای مرجانی، لحظات شیرینی را در یادها ثبت خواهد کرد.

جزیره هندورابی جزیره ای آرام با ساحلی زیبا، شنی و تخته سنگهای رویایی محلی مناسب برای آرامش و تفریح و شنا گرفتن حمام آفتاب در ساحل آن است،

این جزیره از نظر سیاحت و ایرانگردی از زیر مجموعه‌های کیش است که با توجه به امکانات و استعداد طبیعی جزیره از نظر آب، خاک، هوا و شرایط خاص تجاری جزیرۀ کیش و همچنین برخورداری از زیبایی‌های طبیعی، قادر است بخشی از نیاز‌های سیاحتی و گردشگری ایرانگردان را تأمین کند.

تور ارزان کیشگشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

منطقه مرجانی هندورابی زیستگاه بسیار مهمی در منطقه برای انواع آبزیان به شمار می‌رود. تراکم مرجان‌ها در سواحل شمالی جزیره هندورابی آن را به زیستگاه بسیار مهمی در منطقه برای انواع آبزیان تبدیل کرده است,تراکم مرجان‌ها در سواحل شمالی جزیره بیشتر بوده اما سایت‌های غواصی جنوب این جزیره عمیق‌تر است.

از آبزیان موجود در این ریف می‌توان به انواع مرجان‌های مغزی، جراح ماهیان، تن ماهیان دم زرد، یونیک، پیکاسو، ملوان و طوطی ماهیان نام برد. بازدید از لاک پشت‌های دریایی نیز که از اواسط اسفند ماه و تا نیمه خرداد جهت تخم گذاری به سواحل جزیره هندورابی می‌آیند خالی از لطف نیست.

همچنین بازدید از لاک پشت‌های دریایی که از اواسط اسفند ماه و تا نیمه خرداد جهت تخم گذاری به سواحل جزیره هندورابی می‌آیند بسیار جالب است. بازدید از سایت‌های مناسب غواصی شمال این جزیره هم بسیار لذت بخش است. ساحل شمالی این جزیره بسیار کم عمق، بین ۵ تا ۸ ‏متر بوده و سایت بسیار مناسبی برای اسنورکلینک و یا غواصی در شب می‌باشد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

تور داخلیگشت نوید

از سایت غواصی شرق این جزیره نیز می‌توان به ‏ریف‌های همین منطقه اشاره نمود که مملو از انواع آبزیان و بخصوص ستاره‌های دریایی بسیار زیبا می‌باشد که نوازشگر چشم شما خواهند بود. عمق دریا در سوا حل شرقی بین ۸ ‏تا ۱۸ ‏متر متغیر است و در نقاط عمیق‌تر ستاره‌های بسیار زیبای در یایی به چشم می‌خورند.

جمعیت جزیره حدود ۸۰ نفر بوده که عرب‌تبار بوده و به عربی و فارسی تکلم می‌کنند. بیشتر خانه‌های جزیره قدیمی و از سنگ و گچ و گل ساخته شده‌است,فعالیت اقتصادی اکثر اهالی این جزیره صید و غواصی است. محیط زیست جزیره هندورابی به دلیل بسته بودن آن محدود است و موجوداتی از قبیل انواع پرندگان کوچک، پرندگان مهاجری نظیر باز و شاهین و انواع کمی از خزندگان و موش صحرایی در آنجا یافت می‌شود.

فعالیت‌های صنعتی یا بهره برداری از معادن ومنابع زیر زمینی و حتی صنایع دستی در هندورابی وجود ندارد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

منابع تأمین آب جزیره بسیار محدود و کم است و آب مصرفی آن از طریق چاه یا آب انبار تأمین میشود. این جزیره از نظر سیاحت و ایرانگردی از زیر مجموعه‌های کیش است که با توجه به امکانات و استعداد طبیعی جزیره از نظر آب، خاک، هوا و شرایط خاص تجاری جزیره کیش متاسفانه توجه مناسب به بهبود وضعیت گردشگری در این جزیره نمی‌شود.

در جزیره هندرابی روستایی است بنام روستای ((هندرابی)) در نزدیکی این روستا آثار خرابه‌های قریه‌ای است بنام «الدورات» همچنین در جنوب غربی این روستا و به مسافت یک کیلومتر میل به طرف جنوب آثار قریه دیگری نیز وجود دارد که بنام (الصراه) معروف است، در این خرابه‌ها آثار گوناگونی از دوران بسیار دور یافت شده‌است. نام این جزیره در آغاز به صورت «اَندَرابی» بوده و معنی آن «خشکی درون آب» است. جزیره در محدوده مناطق گرم و مرطوب و دارای تابستانی طولانی و گرم و زمستانی کوتاه و ملایم است.
تعادل آب و هوای جزیره تحت تاثیر توده‌های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داشته و به طور کلی خشک و کم باران است. بارندگی عمدتا به صورت رگبار و سیلابی در ماه‌های زمستان انجام میگیرد. میزان رطوبت در تابستان بسیار بالا بوده و حتی به صد در صد نیز میرسد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

نکاتی برای گردشگرانی که قصد سفر به این جزیره را دارند:
اگر به هنر ماهیگیری خود مطمئن هستید حتماً لوازم ماهیگیری همراه داشته باشید.
در این جزیره اپراتورهای تلفن همراه ایرانسل و همراه اول آنتن دهی دارند.
آب معدنی و مواد خوراکی را می‌توانید در بندر چیرویه نیز تهیه نمایید.
بندر صیادی چیرویه واقع در استان هرمزگان؛ شهرستان بندر لنگه؛ بخش شیب کوه؛ می‌باشد
باتری اضافه و لوازم روشنایی همراه داشته باشید.
مدت زمان حرکت از بندر چیرویه تا جزیره هندورابی ۲۰ دقیقه می‌باشد.
معمولاً برای یک گروه ۱۶ نفره؛ می‌بایست یکبار قایق لوازم و اثاث را با چند نفر منتقل کند و در حرکت بعدی مسافران را منتقل کند.
از بندرهای چارک و آفتاب بطور مداوم قایق و لنج برای مسافرت به مقصد کیش وجود دارد.
همچنین در بندر چارک اتومبیل‌ها را نیز سوار بر یدک کش کرده و به کیش می‌برند
از جزیره هندورابی نیز می‌توان با قایق موتوری به کیش سفر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.